Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

31 Ocak 2022 Pazartesi

Birkaç Hippi Eskisi Deyip Geçmeyin


Vaktiyle yapmam gerekirdi.
Ama listelerimi dinliyorsunuz diye tutuyordum.
Belki iki senedir kendim aktif olarak kullanmıyorum.
Fakat gün bugünmüş,
Hesabımı tamamen kapattım.
Gönül koymayın. Dahası belki hep birlikte Apple Music'e geçeriz?
Joni Mitchell
dostu Neil Young'ın protestosuna (buradan okuyabilirsiniz) katılmış.
Young gibi polio atlatmış olan Joni, malum aşı karşıtı podcaste karşı kataloğunu kaldırıyormuş.
Spotify'dan bir başka efsanenin daha ayrılması umarız kafalarda bir şeyleri netleştiriyordur.
Zaten daha ilk haftadan 4 milyar dolarlık zararları olmuş.
Yakında buna başka sanatçılar da katılacaktır.
Etki alanı geniş şarkıcılar.
Patti Smith'den bekliyorum bunu (Neil'la arası sıcaktır).
Bruce Springsteen'in gitaristi dün katalogunu çekmiş.
Willie Nelson
eklenebilirmiş.
Paul Mccartney olabilirmiş.
Eh, birilerinin, sanatçılar olmadan platformların hiçbir anlamları olmadığını görebilmesi lazım.
Ama hiç şüphesiz oyunu değiştirecek olan
Genç şarkıcıların eklemlenmesi olacaktır.
Taylor Swift'in bu kervana katılması şart.
Joni'nin aldığı karar sonrası yapılan yorumları okudum.
Yine saçma sapan şeyler.
"Bir tane bile şarkısını sayamam, ben 100 yaşında değilim."
"Durun.. Joni hala yaşıyor mu?"
"Önemi varmış gibi hissetmem mi gerekiyordu?"
Sevip dinlemek bir şey, fakat ortada gerçekler var.
Makaraya aldıkları kadın,
Birçok otorite tarafından
Gelmiş geçmiş en büyük "kadın rock bestecisi" olarak görülmekte.
Ozan denir, albümleri listelerdedir.
Çalış tekniğiyle en önde gelen "kadın gitarist"lerdendir.
Dolayısıyla Wikipedia'dan yaşına bakıp
"Ehe ühe seksenlik moruk" diyenler yanıldıklarını bilmeli.
Joni Mitchell özel biri.
Vaktiyle yazdık (tık1 - tık2).
Günün sonunda "naftalinspor" olarak görülen şarkıcıların sektörde
Dayanışma halinde etkili olduklarını görmek sevindirici.
Rock müzik denen şey her ne ise onu bu isimlere borçluyuz.
Sanatçılara "altın yumurtlayan tavuk" gözüyle bakanlar için ibretlik oldu bu.
Yok öyle "höt zöt". Karşınızda yetmişlik bir adamdan fazlası var.
Yarın destek için Neil Young & Crazy Horse t-shirtümü giyeceğim.
Konser incelememi de buraya bırakayım.
Sıkıyorsa şöyle bir şarkı çıkarın.



(2 Şubat itibariyle Graham Nash, David Crosby ve Stephen Stills da katıldı. Böylece CSNY üyeleri seneler sonra bir konuda hemfikir oldu.)

4 yorum:

  1. Yalan yok, Joni'nin Spotify'dan ayrılışı üzdü beni. Geniş müzik kataloğundaki 4-5 albüm sıklıkla tekrar döndüğüm albümlerdi ama yine de yapılan hareketin çok değerli olduğunu düşünüyorum ve büyük saygı duyuyorum. [Aynısı sizin için de geçerli :)] Joni Mitchell'ın gereksiz polemiklere karışmayıp yeri geldiğinde de tepkisini esirgemeyişi bir sanatçı olarak ona bambaşka bir duruş katıyor bence.

    Benzer yorumları özellikle Twitter'daki hayran hesaplarına hitap eden sayfalarda ben de gördüm, söylediğiniz her şeye sonuna dek katılıyorum. Joni hayran oldukları isimlerin neredeyse hepsinin sanatına ilham veren ve sıkça referans gösterilen çok çok büyük bir sanatçı. Kimse müzik tarihçisi olmasın tabii ki ama yeri geldiğinde değerli isimlere de boş yere dil uzatmasın en azından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle. Joni fazla gürültü çıkarmadan etkisini hissettiriyor :) Bugün okudum, Neil Young'ın eski grubundan Graham Nash de kervana katılmış. 80'lik dayanışması gerçekten örnek olmalı başka sanatçılara.

      Sil
  2. zaten aktif olarak kullanmaman yeteri kadar üzüyorken bir de tamamen kapatman beni üzdü ,müziği gerçekten hissederek dinleyen ilgi duyan kaç kişiyiz ki şurada .. tepki konularına gelince bu konuda yorum yapmak istemiyorum ama yazını okurken şöyle bir şey aklıma geldi sadece bu konuda fikrini merak ediyorum; senin deyiminle naftalinspor a üye eski sanatçılar günümüz gençlerine erişemedikleri için spoti de dinlenme oranları popüler sanatçılara göre oldukça düşük böyle olunca da kazançları yeni yetmelere oranla daha düşük sence bu son olayın dışında bu sanatçılar için alt planda içten içe böyle bir sebep yatıyor olabilir mi ??
    (elbette rüştünü açıklamış bu sanatçılar için spotify dinlenme oranı bir anlam ifade etmemeyecektir ama sonuçta sanatçı alkış onların suyu gibidir o yüzden bu düşünce zihnimi meşgul ediyor )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında son yazımda biraz bunu eleştirdim :) Dediğinde haklılık payı var. Zira bence platforma tepki çok daha öncesinde gösterilmeliydi (kazanç oranları ve ceo beyin "her sene albüm çıkarın" açıklaması vs.) Bu birikti birikti de bu podcast işi bahanesi oldu gibi.. David Crosby'i bu açıdan ayırıyıorum çünkü adam senelerdir bu tıklanma meselesini tartışmaktaydı.

      Sil