Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

17 Nisan 2022 Pazar

Sohbet Tadında Şalanj #16


Onbeş
.

16) Hangi fotoğraflar veya resimler senin üstünde derin bir etki bırakıyor?
Budur. Benim etkinlikte gelmesini en çok beklediğim sorulardan biriydi. Resimden anladığımı söylersem olmaz ama bir tablonun önüne dikilip izlemek deneyimdir. Her daim kıymetli bulurum. Caspar David Friedrich, Zdzisław Beksiński, Francis Bacon, Salvador Dalí, Caravaggio, Jacques-Louis David, Edward Hopper, Edvard Munch, Joan Miró sevdiğim sanatçılar. Evet. Ben "rahatsız" sanatçıların takipçisiyim. İnsanı bakarken huzursuz edecek. Genelde ölüm, depresyon, yalnızlık ve doğa tablolarından etkileniyorum. Ölümü ölümsüzleştirmek acayip. Depresyonu bir diğerine aktarabilmek "delilik". Doğanın görkemini olduğu gibi yansıtabilmek de.

6 yorum:

  1. Benim daha sadece 3 sene önce keşfettiğim Aleksej Von Jawlensky tam senlik o zaman. Çarpıldığım tabloları var.. Rahatsız etme konusunda tatmin edici.
    Ankara bu konuda nasıl bilmiyorum (nedense tiyatroda Ankara, resim ve sergi konusunda İstanbul gibi gelir bana hep ama mutlaka değişmiştir..) ama İstanbul son on onbeş senedir muhteşem sergilere evsahipliği yapıyor, Jawlensky’ler geldi mi bilmiyorum ama gelirse kaçırma derim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resim konusunda biraz çorağız :) Tiyatroda hala direniyoruz :p

      Baktım. Daha önce sanki bir yerlerde gördüm gibi ama internette olabilir. Renkler tanıdık geldi :) Zevkimi çözmüşsünüz, böyle bir tabloyu da evime asardım.

      Sil
  2. ee ben resmi göremiyorum nedeeen :)
    geçen yaptığım bir resmi arkadaşım joan miro 'nun eserlerine benzetti , sen ne düşünüyorsun merak ettim https://www.instagram.com/p/Cc0fd9lI61U/ bence kandisky 'a daha çok benziyor , ama tamamen özgün tabi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşendim ahahaha :(( Zihin bitmiş..

      Ama bir dakka. Boşver miroyu falan :D Senin konuşulman lazım. Resme yeteneğim sıfır. Çok hoşuma gitti :) Eline sağlık ve katılıyorum.

      Sil
    2. budur deyip yazmamışsın nasıl yaniii gerçekten zihin bitmiş bu serserilikleri ancak ben yapardım sen planlı düzenli insansın etme eyleme resmi merak ettim :)
      teşekkür ederim ben de vakit dolduruyorum işte ..

      Sil
    3. Buraya link bırakamıyorum çünkü kopyalanmıyor. Bilahare bir yazıda tıklanabilir vaziyette paylaşırım :)

      Sil