Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

27 Mart 2022 Pazar

Sohbet Tadında Şalanj #13

Oniki.

13) Son çektiğiniz fotoğraf.
Kimse benim "çiçek" resimlerimle ilgilenmez. Hele şu günlerde. Gelin kafamı geren bir fotoğraf paylaşayım. Uzun zamandır bu kadar iğrenç bir şey görmemiştim. Bu kare Rusya'da çekildi ve Kırım işgaliyle Ukrayna Savaşı'nın adeta "kutlandığı" günden kaldı. Seksen bin "şey" (insan diyemiyorum), tek bir adamın hırslarını alkışlayıp barbarlığı yüceltiyor.. Bu çift ise, çocuklarını da alet ederek bu rezilliği sempatik kılıyor! Savaşın yüceltildiği bir yerde geleceğin umudu çocuğun elinde bayraklar. O gün çekilen tüm fotoğraflara baktım. Kanım dondu. Gencecik kızlar, sanki savaşlarda ölen abileri, eşleri, arkadaşları yokmuşçasına eğleniyor. Kan banyosunu kutluyorlar. Ekrana kusacaktım. Öyle bir karın ağrısı. Ben bunlara bugünlerde Mubi'de gösterimdeki Jandarmalar (1963) filmini öneririm. Hırsları için eşlerini savaşa gönderenleri ve bu savaşlara dünden razı olan erkeklerin sonunda ne yaşadığını orada görebilirsiniz. Enfes bir filmdir. İşgale direnen tüm onurlu Ruslara selam, kan dökmeyi olumlayan yardakçı Ruslara da bol bol nalet gönderiyorum. Kyiv Ukrayna'dır. Odesa Ukrayna'dır. Kharkiv Ukrayna'dır. Sevastapol Ukrayna'dır.



6 yorum:

  1. Foto hakkında bende şunları söyleyeyim. İşim gereği Ruslar ile sık sık görüşüyorum. Adamlar farklı bir boyutta yaşıyorlar. Acayip milliyetçi ve resmen çarlık zamanına özeniyorlar. Günümüz demokrasisinden daha çok imparatorluk hayranlıkları var. En son bir Rus kadın ile savaşı konuşurken; " Sizin Kıbrıs Barış Harekatı" gibi düşünün dedi. Şok olmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl fikir diliyorum kendilerine öyleyse.

      Bilgi için teşekkürler :)

      Sil
  2. Kutlamalardan haberim yoktu, çok üzdü bu fotoğraf beni. Sanki mutlu bir günün, onurlu bir amacın kutlamaları varmışçasına sevgi (??) teması baskın bir de fotoğrafta. Tamam, mutlaka ülkede devlet elindeki haber kaynakları taraflı haberler yapıyordur ama şu devirde Ukrayna'da yaşananlardan haberdar olunmaması imkansız. 80 bin kişi diyorsunuz bir de, ne acı. Sinir olmamak elde değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de katılıyorum. Duymasalar bile Kırım'ın hali ortada ve bunun için toplanıp "eğlenmek" bence ahlaksızlık düpedüz. 2022 yılında geldiğimiz nokta.

      Sil
  3. Tüm yaşananları görmek, bilmek, algılamak, izleyici kalmak zorundalığıyla akıl sağlığımızı koruyabilmek çok zor. Ezeli ve ebedi kötülüğün gölgesinde kendimi çok tuhaf hissediyorum. Anlatamıyorum da...

    YanıtlaSil