Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

29 Ekim 2021 Cuma

Bazen Ciao Bella


"Bazen çaresizim.
Bazen umutlu.
Bazen hiç bilmiyorum.
Bazen sıkışmış hissediyorum.
...Bazen mutlu hissediyorum."

Son günlerde sık sık Madonna dinliyorum. Sanki kendisini yeni keşfetmişim gibi. Ama daha çok son albümünün bonus şarkılarından birini. Hatırlıyorum 2019 yılında Madame X çıktığında albümü eksiklerine rağmen sevmiştim; fakat kısıtlı basımında yer alan bu şarkıyı daha bir çok sevmiştim. Sözleri basit. Hayatın yüce anlamını vermiyor; ama bir şekilde iyi hissettiriyor. Pop müzik bunun için yok mu? Tek gayesi bu değil mi? Sizi iyi hissettirmek. Sizi anda tutmak. Şarkının düzenlemesini American Life'tan hatırlayacağımız müthiş Mirwais Ahmadzaï yapmış. Geri vokalde Afrika'nın en ünlü şarkıcılarından Kimi Djabaté var. Bildiğimiz Ciao Bella ile alakası yok. İsim benzerliği. Her zamanki gibi imdadıma Madonna koşuyor. Çaresiz hissettiğimde. Mutlu hissettiğimde. Şu sıralar bu şarkıyı yaşıyorum. İki kutup arasında gidip geliyorum. Ve kendime "iyi ki bu basımını almışsın" diyerek kendimi teselli ediyorum. Şimdi bulması dert, bulsan, kaç lira tutar Allah bilir. Bu şarkıyı dinlemesem napardım bilmiyorum. Bu kadının hakkını nasıl ödeyebilirim acaba...

4 yorum: