Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

16 Ağustos 2021 Pazartesi

Madonna ve Miley


Öncellikle doğumgünü tebriği ile başlayalım. Bugün itibariyle Madonna 63 yaşında. Geçen gece arkadaşla konuşurken yaklaşık kaç senedir Madonna hayranı olduğumu düşündük. Çok sene olmuş. Hatta hayranlığım reşit yaşı geçeli çok olmuş. Evlilik çağı gelmiş. Fakat evlendiremiyorum. Yeri başka bir müzisyenle dolmuyor. Seksenlerde patlayan popstarlardan bugüne kim kaldı? Bir tek Madonna başardı. Bir kısmı özel yaşamlarındaki hataların sonucunu yaşadı (Michael Jackson, Prince, George Michael), kimisinin şansı yaver gitmedi (Cyndi Lauper, Kim Wilde), kimisi hayata yenildi (Laura Branigan). Madonna bir şekilde başardı. 2008'den günümüze kariyeri ve özel yaşamı ışık hızıyla çakılsa bile hala cazibesini koruduğunu düşünüyorum. En azından aralarda "daha ölmedim" tadında güzel şarkılar yapıyor. Masterpiece, Heartbreakcity, Crave,.. Açıkçası bu saatten sonra bir şey yapmasa da olur. Güzel bir ömür tamamlasın. Başka bir dileğim yok.

Neden bu kadını seviyorum? Birçok nedeni var. Ama bir tane saymak gerekirse bana cesaret vermesi diyebilirim. Detaya inmeyeceğim. Özel hayatımda birçok konuda bana yardımcı oldu. Hem şu da unutulmasın, seksenler Amerikasında HIV/AIDS salgını zirve yaptığında birçok popstar kafasını kuma gömerken o lafını esirgemedi. Desteğini eksik etmedi. Bunu da ayrıca unutmamalı. Kariyerinin başında biri için ciddi bir riskti. Bugünün gençleri ve LGBTQ+ camiası kendisini biraz boşlasa da tarih yazıyor. Neyse. Zaten kendisi hakkında bugüne dek on bin tane yazı yazdığım için uzatmayacağım. İyi ki hayatta kaldın. İyi ki seni dünya gözüyle izledim. Hayatım boyunca buradaki kadar hiçbir yerde dans etmedim. Ayakkabılarım yırtıldı, o kadar.

Geçen sene Plastic Hearts ile müthiş bir ivme yakalayan Miley Cyrus, yaklaşık bir senedir en çok dinlediğim şarkıcı olabilir. Sabah akşam. Öyle bir hal aldı ki insanlara whatsapp'tan durmadan Miley çıkartmaları gönderir oldum. Millet illallah dedi. Demeyenler de benim gibi hayranı oldular. Şaka maka Miley on küsür senedir müzik piyasasında ve ben ona her seferinde kulak tıkadım. O popo sallaması, dil çıkartması, ucuz numaraları beni itti durdu. Oysa ne büyük bir cevhermiş. Kendisini harcamış (aşırı ünlü olması için bu hareketler belki de gerekiyordu). İş tek albümle bitse "neyse" derdim. Eski albümlerine indikçe dehşete kapıldım. Arkadaşlar bu kız çok iyi bir şarkıcı! Hiç şakam yok. Hele bir de yaptığı cover'lara kaptırırsanız sabah akşam dinlersiniz. Ve ilginçtir neredeyse tüm cover'ları çok çok iyi. Bu çok ender karşılaşılan bir şey. Bir örnek vereyim. Cranberries benim dokunulmaz gruplarımdan biri biliyorsunuz. Onların şarkılarını bir diğerinin söylemesi söz konusu dahi olamaz. Asla dinlemem. Kata beğenmem. Lakin Miley'nin Zombie yorumu daha ilk dinlemede beni içine alıp bırakmadı. Böyle bir ruh yok. Grup üyeleri bile Miley'nin yorumunu övdü. Dolores yaşasa o da severdi dediler. Müthiş. Yılların dinleyicisi olarak tüylerim kolay kolay dikelmez ama ne zaman bu cover'ı dinlesem tuhaf hissediyorum.

"Raspy" diyebileceğimiz vokali çok hoşuma gidiyor. Özellikle son yıllarda sesinin giderek rock vokallerine yakınsaması çok iyi. Ee, geçenlerde Metallica coverladı, yılların Metallica hayranı arkadaşlarımla günler boyu dinledik durduk. Bir ben övüyorum bir kendileri. Blondie, Pink Floyd, Billy Idol, Joan Jett, David Bowie, Madonna, Elton John, Cher, The Smiths (şerefsiz Morrissey)... kime tapıyorsak onları cover'lıyor. Durduramıyoruz Miley'i. Bunu önemsiyorum çünkü hitap ettiği yaş grubu yukarıda paylaştığım isimlerin çoğunu dinlemiyor. Miley'nin konserlerinde pat diye bunlardan okuması yeni nesillere bu efsaneleri tanıtma bakımından çok kıymetli. Müziği severek yaptığı her halinden belli. Müthiş bir zevki var. Britney Spears hit'i Gimme More'u öyle içten söylemiş ki, hissetmeden öyle bir şey ortaya çıkaramazsınız. Gelecek yıllar ne getirir bilemeyiz ama bu büyü korunursa nihayet yeni bir yıldızımız olacak... Hem pop dünyasının hem metalcilerin sevip sarmalayacağı. Bastır Miley. Arkandayız. Şu performanstan sonra bu sayfanın tüm kapıları ardına kadar açık senin için.

4 yorum:

  1. Evlendirilecek yaşa gelmiş hayranlığımı evlendiremiyorum :))))) Alemsin sevgili ZAS!!!
    Madonna en iyi şarkısını 47 yaşında yaptı dedi dj’in biri, katılıyır musun? Şarkıyı bilemedim melodisi aklımda ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      Hung Up'ı kastediyor ama katılmıyorum. Çok iyi bir hit. Ve belki de son gerçek global ölçekli şarkısı (4 Minutes'i ortalama bir müzik dinleyicisi o kadar dinlemez). Ama daha büyük şarkıları olduğunu düşünüyorum. Vogue için en iyi hit şarkısı diyebilirim. Like a Prayer da olabilir. Kalbimde yatanı sorarsanız cevabım Holiday :) O acemiliğini seviyorum ve ben de o şarkı gibi çömezdim o zamanlar.

      Sil
  2. Bir 2000ler bebesi olarak Miley'yi sadece Disney yıllarından hatırlıyorum, bir de "problematik" olmaya başladığı dönemden. Sonradan çocukluğuma tepki olarak hayatımdan sildiğim insanlardan biri oldu (8-10 yaşında dinlediğim şarkıları hala beğendiğimi fark edersem utanıyorum ahaha). Zombie cover'ı harikaymış gerçekten. Bir şarkı listesi falan hazırlayacak olursan okuruz bu arada ehhehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç arkadaşları burada görmek ne güzel :) Sevdiğim Miley şarkılarından bir seçki hazırlamayı düşünüyorum, ne yalan söyleyeyim. Ama önce bir iyice Miley'e pişmem lazım :)

      Açıkçası ben 8-10 yaşlarımda pop müzikten başka bir şey dinlemiyordum. Öyle kaliteli pop olsa neyse yine :))) Seksenlerin en niteliksiz örneklerini ahahaha.

      Sil