Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

30 Mart 2018 Cuma

Pek Yakında

Kazık kadar adam oturmuş çizgi dizi izliyor. Ne yapalım, öyle.

Regular Show için yakında uzun bir inceleme yazacağım. Bitireli çok oldu fakat arada tekrarlarını izliyor, nostalji yapıyorum. Dünyanın gördüğü en güzel diziydi. 80'ler ve 90'lara yaptığı göndermelerle her seferinde şuramızı cız ettiriyordu. Onun kadar kalbime girmese de komikliği ile öldüren Gumball şuan yeni gözdem. Akşamları veriyor Cartoon Network. Saatler 00:10. Ben uykuya direnirken o jenerik duyuluyor.

Orta direk bir aile. Watterson'ların iki çocuğu var; büyüğü Gumball, küçüğü Anais. Kız olan tavşan, erkek de kedi. Oğlan annesine, kız babasına çekmiş. Nicole, evin annesi bir kedi. Tavşan baba Richard. Bir de evin içinde Japon balıkları var. Darwin. Kendisi her ne kadar bir ev hayvanı olarak diziye girse de zamanla evrim geçirip Gumball'a kardeş oluyor.

Fazla çocuksu duruyor sanki fakat öyle değil. Yine müthiş espriler, zeki göndermeler var. Çocukların pek anlayamayacağı. Benim favorimse karakterlerin yüz ifadeleri ve ani tepkileri. Hele ki Nicole'ün öfke patlamaları öldürüyor. Keza Gumball ile Darwin'in birbirlerine sataşması ve dans etmelerini izlemek keyif verici.


Breaking Bad göndermesi.


Babada sanki bir Homer Simpson havası var. Çalışmaktan aciz. Tembellikten ölüyor resmen. Evi geçindiren de anne olduğundan karısıyla sürekli bir çatışma halinde. İşi gücü yemek yemek. Ve korkmak.

Gumball'un okul arkadaşları ise bambaşka tipler. Balon, kızarmış ekmek, muz, kaktüs, dondurma, T.Rex (ismi de Tina), kağıttan çocuk, saksı içinde çiçek, hayalet, robot,... Yazarken bile sinirim bozuluyor.

Çiçeğin güzelliğinin bozulduğu bir tane bölüm var, The Petals. Allahım ! Gece yarısı evin içinde kahkahalarımı dizginleyemiyordum. Güneş görsün de güzelleşsin diye saksıyı çatıya çıkarıyorlar. Daha iyi ışınları içine alsın diye folyo ve ayna ile kaplıyorlar çevresini ve çiçek alev alıyordu.

Hala gülüyorum şuna.



Bölümler hep "the" şeklinde isimlendirilmiş ayrıca.

Yeni nesil dizileri takip etmiyorum artık fakat böylesi çizgi diziler daha çok çekiyor beni. Hem konu bütünlüğü yok hem de süresi kısa (10 dakika).

2 yorum:

  1. Ay bunu benim de izleyesim var :D Başlayayım bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Regular Show'u öneririm esas. Fakat bu da felaket komik dizi :D

      Sil