Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

14 Mayıs 2021 Cuma

5 Günde Müzik Meydan Okuması - 5


Bugün de Fransız esintisi var, bagetleri hazırlayın.

17) Kalbini kıran bir şarkı.
Spotify'ı terk etme nedenlerimden biriydi Dalida. O kadar güzel şarkıları var ki.. ama birçoğunu bulamıyorsunuz. Gençler nasıl tanıyacaklar? Oysa kalbi atan herkesin hayatının bir yerinde Dalida dinleyebilme hakkı olmalı. Yalnız yaşamamak için (Pour Ne Pas Vivre Seul) neler yapmayız ki?

"Yalnız yaşamamak için,
Köpekle yaşarız
Güllerle yaşarız
(İnançla) haçla yaşarız.
Yalnız yaşamamak için,
Filmler çekeriz
Bir anıyı severiz
Bir gölgeyi, ne olduğu önemli değil.
Yalnız yaşamamak için,
Bahar için yaşarız
Ve bahar öldüğünde,
Bir sonraki bahar için yaşarız.
Seni seviyorum ve seni bekliyorum,
Yalnız yaşamadığımın yanılsaması için."


18) Sesine hayran olduğunuz bir sanatçıdan bir şarkı.
Vaktiyle bir yazımda anlatmıştım. Umut üstüne yazmıştım uzun uzun ve yazımın sonuna bu şarkıyı iliştirmiştim. Charles Aznavour, kalbimde yaradır. Yıllarca onunla büyüdüm. Konserine bilet aldım. 2 hafta kala aramızdan ayrıldı. Elimde biletiyle kalakaldım. Cenazesini televizyondan izlerken perişan olmuştum. O bayrağa sarılı tabutu giderken arkadan koronun Emmenez-moi söyleyişi... Film sonu gibiydi. Aznavour, benim için ailemden bir parça. Biz hep onu dinlerdik. En sevdiğim şarkısını seçmek imkansız. En çok dinlediğim Les jours heureux'dür. Yüreğimden yakalıyor.

"Mutlu günler yeniden doğacak;
Hayatlarımızın yeşil güneşleri.
Ateşin ardından, Unutuşu ekmek için dönecekler.
Ve sayelerinde,
Umudun meyveleri yeşerecek;
Tasasız ve mutlu günlerin öncülleri."

19) Çocukluğunuzdan hatırladığınız bir şarkı.
Valla klibini ilk defa izliyorum. Allah'tan o yıllarda görmemişim. Kadıncağız iki dakika boyunca kafa sallamaktan helak oldu. Sylvie Vartan, benim çocukluk şarkıcılarımdan. Serge Gainsbourg ve Charles Aznavour kadar olmasa da Vartan'ı da hatırlarım, çok dinlenirdi. Zaten sonra olaya bizzat ben el atıp dinlemeye başladım. Gerisi geldi. Geçen günkü karaoke sorusuna bunu da cevap verebilirim. İlk ezberlediğim şarkılardan. Yé-yé ve chanson türleri bir dönem Türkiye'de de popülerdi. Şimdiki gençler dinlemiyor (içimdeki dedeye hakim olamıyorum). Üzülüyorum. Oysa çok keyiflidir. Basit aşk şarkıları olsalar da.

20) Sizi hatırlatan bir şarkı.
Islıkla eşlik etmeyi en sevdiğim şarkıdan bahsetmek istiyorum. Kısa bir şarkı olmasına rağmen bana kendimi özel hissettiriyor. Françoise Hardy'nin aşığı olduğum malumunuzdur. Her defasında dillendiriyorum. Gerek ses tonu, gerek vokali, gerek stili, gerekse şarkı sözleri ile benim için çok ulaşılmaz bir noktada. Bir ikon. Bir Tanrıça. Aramızdan ayrıldığı günde gerçekten kalbim kırılacak. '71 tarihli La Question albümünün yeri bende ayrıdır. Birçokları bu albümü ıskalar. Siz yapmayın. Güvenin bana. Hardy'nin külliyatı içinde önemli bir yere sahip. Baştan sona dinlenmeye layık. Ama bir şarkı var ki içinde.. Si Mi Caballero. Bu kadar müthiş bir düzenleme hayatımda çok az duymuşumdur. Hardy'nin uykulu ses tonuna eşlik eden İspanyol gitarı, ıslığı, o araya giren buram buram yetmişler kokan orgu düşünün. Çıldırmamak imkansız. Bu şarkıdaki "kovboy" benim.

"Toz olsam, seni takip ederdim.
Otun sapı olsam, beni yanında götürürdün.
Uyku kapılarında nazik olurdum.
Güneş kavururken pınarın olurdum.
Hay hay kovboyum,
Kurumuş dudaklarında bir damla su olmaya razıyım."


9 yorum:

  1. Muhteşem bir yolculuktu bu beş bölümlük seri... Ayakta alkışlıyorum, ve bu muhteşem bitiriş için de çok mutlu olduğumun altını çiziyorum. Hangi birini öne çıkarsam ki?.. Karşımda, denizin kıyısındaki bir çam ağacına bakıyorum dinlerken, onunla birlikte büyüdük diyebilirim, öte yandan çalan şarkılar... Yıllar önce kalabalık bir aile olarak yaşadığımız evin -o zaman için- gençlerinin, geleceklerini haber alarak, mağazadan satın almak için sıraya girdikleri, nöbet değiştirerek nihayetinde ertesi gün akşamüstü alabildikleri Philips radyo ve ona entegre edilerek onun üzerinden sesini duyurabilen Garrant marka pikapta çalınan, biz için ninni tadında şarkılar olarak dinledim. Bir zaman yolculuğuydu aynı zamanda. Ve ne mutlu yıllardı. İyi ki, çocuk da olsam o yılları izini taşıyacak kadar yaşamışım, dedim bir kez daha. Çok teşekkürler, bu çok keyif veren emeğin ve elbette müzik kültürün ve bunun aktarımındaki inanılmaz lezzet için:) Alkışlarla çekiliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "İyi ki, çocuk da olsam o yılları izini taşıyacak kadar yaşamışım" Ne mutlu böyle diyebilene! :)) Ben de yakın hisleri taşıyorum geçmişe baktığımda. Az ve öz bir etkinlik oldu. Tadında yaptık, bitirdik. 30 güne sarkınca biraz göreve dönüşüyor ve tatsızlaşabiliyordu. Ben de mutlu oldum, çok güzel bir katılım oldu :) Herkese buradan teşekkürler.

      Sil
  2. Bugünün şarkıları tam benlik, zevkle dinledim. Teşekkürler. :)

    Geçen sene İKSV Online Film Festivali'nde Charles'ın Bakışı isimli bir film izlemiştim. Aznavour'un kendi çektiği filmlerle yapılmış bir belgesel. Çok beğenmiştim.
    İzlememiş olma ihtimaline karşı link vereyim:
    https://filmonline.iksv.org/film/charlesin-bakisi/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sormayın. O filmden haberim oldu fakat yakalayamadım. Belki bir başka seçkide veya Mubi'de karşıma çıkar :)

      Sil
  3. Zihin kardeşim teşekkürler. Bu müzikli meydan okumaz tatsız bayrama bayram şekeri tadı verdi. Sayende kulaklarımızın pası silindi, eskileri hatırladık. Az evvel sonuncuyu yaptım bitirdim. Yeni meydan okumalara ve daha güzel bayramlara diyelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esas ben teşekkür ederim :)) Geniş katılımlı olunca bu etkinliklerin zevki daha çok çıkıyor. Ben de blogları dolaşırken hafızamı tazeledim. Bazen duymadığım şeyler keşfettim. Güzel yarınlara..

      Sil
  4. Ben de yaptım! Beklerim :) Sayenizde harika şarkılar öğrendim, çok güzel bir challenge oldu, daha iyilerine... :)

    YanıtlaSil
  5. Aznavour yazını hatırlıyorum. Ve müzikle ilişkine gerçekten bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisi ile samimi bir ilişkim olduğu doğrudur :)) Müziksiz çıldırırdım herhalde.

      Sil