Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

13 Mayıs 2021 Perşembe

5 Günde Müzik Meydan Okuması - 4


Bugün biraz hüzünlü şarkılar. Baştan uyarayım. Kamyon dolusu melankoli yüklüyorum. Ama garanti veriyorum, etkinliğin en iyi şarkıları bu günde.

13) Seni hayat üstüne düşüncelere iten bir şarkı.
Post-rock grupları genel olarak bizleri düşünmeye zorlayan gruplar. İnsanın kuytusunda kalan hisleri ortaya çıkarmakta üstlerine yok. Godspeed You! Black Emperor'ın East Hastings ve BBF3 gibi yoğun şarkılarına ek olarak Sleep parçasının da insanı düşündüren bir tarafı var. Hatta Sleep, diğerlerinden bir adım daha öndedir diyebilirim. Şarkının girişindeki kısa serzeniş konuşması her defasına beni hüzünlendirir. Değişim kaçınılmazdır. "Artık kimse plajlarda uyumuyor..." (ah o amcanın sesi titremiyor mu o anda - bir gün Coney Island'a gidersem bu amca yüzünden yüreğime öküz oturacak). Bu paranoyak, hüzünlü, görkemli şarkıyı bir oturtuşta dinlemek gerek. Sonrasında zaten sizde tat tuz kalmayacak. Şarkının üçüncü bölümü olan Broken Windows, Locks of Love için söylenecek bir söz bulamıyorum. Ölüm böyle bir şey mi acaba?

"Coney Island için 'dünyanın oyun alanı' derlerdi.
Öylesi bir yer daha yoktu, tüm dünyada, ben daha gençken.
Öylesi bir yer daha yoktu ve harikyadı.
Şimdiyse neredeyse bir hiç oldu, anlarsınız ya.
Ve, ah, hala anımsarım zihnimde o günleri, bilirsiniz, kötü hissediyorum.
Ama dünyanın her yanından insanlar gelirdi buraya.
Dünyanın her yanından, burası oyun alanıydı....
Ben daha ufacıkken, ah, burada kaybolmuştum, ama (sonra) bulmuşlardı beni.
Üstünde, üstü.., plajın üstünde, ve burada, plajın üstünde uyuklardık.
Artık kimse bunu yapmıyor. Her şey değişti, anlarsınız ya.
Artık kimse plajlarda uyumuyor..."


14) Herkesin dinlemesi gerektiğini düşündüğünüz bir şarkı.
Twin Peaks hayranı olun olmayın, Mulholland Drive'ı izlemiş olun olmayın, farketmez. Müthiş kadın Rebekah Del Rio'nun şarkılarını dinleyin. İnsanı alıyor, evrenin en ücra ve sessiz yerine fırlatıveriyor. Twin Peaks'in üçüncü sezonunda bir kez daha karşımıza çıktı, No Stars dedi ve dört yıldır o yıldızları kafamızdan atamadık. Bir daha ne zaman bizi yoklar, ne zaman hırpalar, bilmiyoruz. Ama Rio dinlenmesi gereken bir ses. Özellikle de bu şarkısı. Gerçek bir doğa olayı.

15) Bugün hala bir arada olmasını arzu ettiğiniz gruptan bir şarkı.
Ben bu hayran yapımı klip yüzünden Persepolis'te bir tepeye oturup, gün batımını izlerken Joy Division'ın The Eternal şarkısını kulaklığımla dinledim. Dönüş yolunda ağzım açılmadı. Dışarıda çöken sise bakıp sessiz sessiz kayan ışıkları seyrettim. Sorumlusu bu şarkıdır. Bu gruptur.

16) Aşık olma hissi uyandıran bir şarkı.
Aşkın kendisi bu şarkı kadar güzel mi acaba bazen bunu soruyorum kendime. Sade ne zaman "sen bana aşkın ne kadar derin olabileceğini gösterdin" dese, böyle bir şarkı sözünü yazdıracak aşktan biraz olsun nasiplenmek isterdim diye geçiriyorum o an içimden. Cherish the Day dostlar.

"Sen benim hal ve hareketlerimi kontrol ediyorsun.
Ve senin havanı soluyorum.
..Eğer benim olsaydın, cennete gitmek istemezdim."


4 yorum:

  1. Sade'nin sesi söylediği şarkılara çok yakışıyor bence. :)

    YanıtlaSil
  2. Dördüncü gün zormuş! Şarkılar da zormuş, valla şu Sade de içime oturuyor benim. Terasta bir tur atmaya gidiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu pandemi döneminde terasım olmasını isterdim :( Biliyorum çok cins zorlukları var, arkadaşlarımdan da duyuyorum ama yine de isterdim.

      Sil