Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

12 Mayıs 2021 Çarşamba

5 Günde Müzik Meydan Okuması - 3


9) Düğününde çalınmasını istediğin bir şarkı.

Bu düğün ve cenaze setlist'lerim çok değişiyor. Muhtemelen hiçbirini gerçekleştiremeyecğim. Ama son zamanlardaki düğün şarkım Elvis Presley'den geliyor, Almost in Love. Deniz kenarında ufak bir grup şahitliğinde hayali bir düğün olabilirdi. Dans ederdik kumların üstünde.


10) Yeniden yorumlanan (cover) bir şarkı.
Kendisinden epeydir haber alamıyoruz ama sanırım sağlığı yerinde. Sinéad O'Connor da tıpkı Johnny Cash gibi; bana ait bir şarkım olsaydı okumalarını asla istemezdim. Çünkü bu isimler bir şarkıyı yorumladı mı tapulu malı yapıyorlar. Mutlaka orjinalinden daha iyi oluyor. Nirvanacı dostlar darılmasın ama All Apologies'in bu hali benim tercihim.


11) En sevdiğin klasik müzik parçalarından bir tane seç.
O mu bu mu derken epey arada kaldım. Galiba etkinliğin en zor sorusu. Neyse artık son günlerde en sık dinlediğim parçayı seçtim. Arnold Schönberg'i bazıları kötülemeye çabalasa da güneş balçıkla sıvanmıyor; Verklärte Nacht diyoruz - adamı bir kerede değil, yavaş yavaş götüren eserlerden.

12) Karaokede biriyle düet yapmaktan hoşlandığın bir şarkı.
Şimdi herkes perişan olacak ama ne yapalım; benim favori karaoke şarkım, Cher ve o dönemki kocası Sonny Bono'nun beraber okudukları The Beat Goes On. Daha havalı bir şarkı ile sahne almak isterdim ama bu şarkı üstüme yapıştı. Ama ben okurken bu klipteki seyirciler gibi mal mal bakmıyor kimse. Güldürüyorum milleti. Hem Cher'in kısımlarını ben okuyorum. Bono'yu arkadaşlara bırakıyorum. Karaoke yapmayı çok seviyorum. Japonya'ya bir gün gidersem karaoke barlardan çıkmayacağım (kesin yakuzalar sonunda beni şişler).

6 yorum:

  1. Bir kaç gündür ne düşünüyorum, biliyor musun:) Radyo ve televizyonculuk kaderimin bir oyunu olarak hayallerimde kalmış olmasına rağmen, biraz anlarım da... İşte bu gözle biraz, ama daha çok okuyucun olarak diyorum ki hani, üstelik metinlerin tam da o tattayken... Blog'da yayınlanmak üzere, metinleri seslendirerek, hazırlasan bazen! Görünmek istemezsen, sadece seslendirerek mesela:) Blog başlığın alt vurguları ile bir program adına bence çok uygun:) Bir düşün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Podcast talebi birkaç dosttan daha gelmişti :) Aslında aklımda. Fakat mevcut yazıları seslendirmekten ziyade belki farklı bir şey yapabilirim. Henüz düşünmedim. Ama neden olmasın :) Mikrofonumla bakışıyoruz şuan. Ondan fikir alabilirim.

      Sil
  2. Bugünkü parçaları Schonberg dışında, ilk kez dinledim. Ne çok bilmediğim şarkı var!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatın her dalında bu hisse kapılıp dertleniyorum :) Okunmayı bekleyen ne çok kitap, dinlenmeyi bekleyen ne çok şarkı ama bir o kadar da kısa bir hayat.

      Sil
  3. tüm yazıları okudum, ilk fırsatta katılacağım.. başımı kaşıyamadım son günlerde, çok teşekkürler renk geldi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi? Ben de sevindim. Bir canlandık. Baharın ve pandeminin uyuşukluğunu atar gibi olduk. Müzik yine imdadımıza yetişti :)

      Sil