Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

11 Mayıs 2021 Salı

5 Günde Müzik Meydan Okuması - 2


İlk gün soruları ve cevapları.

5) Sende dans etme hissi uyandıran bir şarkı.
Dans etmeyi çok seviyorum. Figürlerim dışarıdan neye benziyor bilmiyorum. Profesyonellik iddiam yok. Sadece eğleniyorum. Michael Stipe kadar kötü dans ettiğimi düşünmüyorum. Seksenelere hapsolmuş milyonlarca ruhtan biri olduğum için elbette bu soruya cevabım seksenlerden geliyor. Billy Idol'ın Rebel Yell şarkısı ne zaman çalsa yerimde duramam. Geçenlerde kendisinin Miley Cyrus'la olan düetini izledim, yine koptum. Ne yapalım, demek ki şarkıdan çıkamayacağız (klibini de bırakayım de herkes hapsolsun şarkıya ahahaha). Bu arada abimiz hala sarı ve fit. Bir izleyebilsek. Otuz küsür yıl önce bunlar vardı, Van Halen'lar, Guns N'Roses'lar.. Müzik eğlenceliydi.

6) Yolda giderken dinlenesi bir şarkı.
Aslında sadece şarkıyı değil içinde bulunduğu tüm albümü yolda giderken çok dinlemişliğim vardır. En çok tercih ettiğim yol albümlerinin başında gelir Bruce Springsteen'in Nebraska'sı. Harika bir albümdür diyebilirim. Atlantic City de bu albümün öne çıkan şarkılarından. Yolda giderken mızıkamız olmadığı için ıslıkla eşlik ederim o ara kısımlarda.

7) Dinlemekten usanmadığın bir şarkı.
L'ultimo treno della notte'yi izlemiş miydiniz? Güzel bir İtalyan yapımı korku filmidir. Yetmişlerde çekilmiş İtalyan filmleri zaten genelde iyi oluyor. Konumuzla alakasına gelirsek. Filmin açılış sekansında hocaların hocası Demis Roussos'nun o hipnotize edici sesinden saykodelik A Flower's All You Need çalar. Ne açılıştır ama o!

8) Yetmişlerden bir şarkı.
Hakkı yenen şarkıcılardan biri olduğunu düşündüğüm Donna Summer'ın yine görece az bilinen hit şarkılarından On the Radio'yu cevap olarak vermek istiyorum. Neden böyle dedim? Summer'ın adını herkes biliyor. Ama hangi şarkılarını biliyorsun diye sorsak cevap olarak I Feel Love ve Love to Love You Baby'den öteye geçmiyor. Oysa bir dolu güzel şarkısı vardır. Hele o yetmişler kayıtlarında keşfedilmeyi bekleyen ne hazineler! Bir Cher, bir Madonna kadar ünü hak ediyor. Ama olmadı. "Disko kraliçesi" ünvanıyla bir yere konumlandırıldı ve yetmişlere hapsedildi. Siz beni dinleyin dostlar. Kendisine bir şans verin.

6 yorum:

  1. Valla Miley Cyrus zaten kendinden bir Billy Idol çıkarıp öyle yapmış albümü ahhaha :D Off şimdiden üç kere dinledim şarkıyı, kesin yarın sabah uyandığımda kafamda çalıyor olacak. Sarı çıyan Billy ❤❤❤

    Ne güzel şarkı gerçekten Atlantic City, Bruce Bey'e saygım ve sevgim çok büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunca sene nasıl olup da çıyan abimizi buralarda izleyemedik hayret doğrusu. Yetkililere sesleniyorum, pandemi sonrası bizi Idol konseri paklar :/

      Tshirtümü giydim yazdım :D

      Sil
  2. Demis Roussos dendi mi 5 dakika saygı duruşuna geçerim. Aphrodite's Childs zamanlarından beri çok severim, o nasıl bir sestir ya, ilahi bir vokal. "Spring, Summer, Winter and Fall" ve "Rain and Tears" favorilerim, dinlemekten hiç bıkmam...
    Ay "Goodbye My Love Goodbye"ın boynu bükük kalmasın, ona da bayılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi de efsane şarkılar gerçekten :) Babamdan yadigardır Aphrodite's Child grubu. Yeri ayrı.

      Sil
  3. Dona Summer'ın On The Radio'su şarkıları arasında en sevdiğimdi. Burada rastlamak iyi oldu. :)

    Kabul buyurursanız, biraz kafama göre takılsam da meydan okumaya katılıyorum. Burada başladım: https://herguneucguzelsey.blogspot.com/2021/05/11-mays-sal.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim :) Güzel şarkıdır.

      Hemen bakıyorum.

      Sil