Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

22 Ekim 2022 Cumartesi

Johnny Depp İzledim!

Birkaç ay önce aniden Ticketmaster sayfasında Jeff Beck duyruldu. Son zamanlarda kendisini Depp ile birlikte turlarken görüyoruz. Zaten ikilinin beraber albüm yaptığını da biliyordum. Haliyle içimden "ulan acaba buraya da beraber gelirler mi" fikri geçti. Duyuruda Depp'in adı geçmiyordu. Fakat "en kötü Beck izler evime dönerim" tesellisine tutundum. Sonuçta tüm zamanların en iyi 10 gitaristinden biri. Ön sıralardan çok da pahalı olmayan bir bilet kaptım. 2 hafta sonra dergilerde Johnny'nin de katılacağı duyruldu. Heyecanlandım.

Depp bir oyuncu. Bunun farkındayım. İyi bir sesi yok. Fakat o ışığı sahnede izlemek başka güzellik. Eminim tıka basa salonda hiçkimse o enerjiden fazlasını beklemiyordu. Meridian Hall'un fularlı havasını bozan Johnny Depp tshirtlü hayranlar ve genç kitle oldukça renkliydi. Tabii ben de en civciv halimleydim. Çocukluğumun yıldızıyla tanışacağım.


İlk saat Beck'in sololarıyla geçiyor. Sonra "hadi Johnny gel" diyince seyirci heyecanlanıyor ve serseri sevimli atılıor. Karşımızda hayli yorgun, bıyıkları kesmiş, sakalsız ve yaşlı bir Johnny Depp var. Amber süreci yüzünden. Fakat günün sonunda sahnede ve rock müzikten zevk aldığı her halinden belli.

This Is a Song for Miss Hedy Lamarr şarkısı Johnny ile özdeş.

"Aynen, her şey göründüğü gibidir
Rüya gibidir
Ama bu hayat ve ölüm
Bir bebek nefesi gibi başladı ve bitti
Artık insanlara inanmıyorum.."

Yine klasik John Lennon şarkısı Isolaton'ı da kendisinden dinlemek anlamlı oluyor. Son zamanlarda yıpratılan imajı düşünüldüğünde şaşırmıyorum.

"Senden beklemiyorum anlamanı
Onca acıya sebep olduğundan
Gene de suçlanacak sen değilsin
Bir insansın, deliliğin kurbanısın
Herkesten korkar haldeyiz
Güneşten korkuyoruz
Soyutlanma."

Velvet Underground'un Venus in Furs'ünü Johnny'den dinleyeceğim aklıma gelmezdi. Beş dakikayı aşan süresiyle saykodelik takılıyor. Lou Reed vurdumduyamzlığıyla.

Sonra Beatles'tan A Day in the Life çalıyorlar.

Gecenin zirvesi Killing Joke'un kült The Death And Resurrection Show şarkısı. Yani ancak bu kadar iyi bir kapanış yapılabilirdi. Seyirci eline geleni fırlatıyor. Johnny'e oyuncaklar çiçekler atıştırmalıklar ne bulurlarsa... Johnny de elinden gelen en iyi vokalini konuşturuyor.

"Oh özgürlüğün sevgili annesi, kollarına sar beni"

Johnny'i mutlu görmek hepimizi sevindiriyor zira gülümsemesinde bir burukluk var.

Ne derseniz deyin bu turne kendisi için önemli. Hollywood'tan "şutlandığı" dönemde hayranlarına kendisini bırakması mantıklı. Arada parababaları yok. Sahnede duruyor sevdiği hayranları yakınında. Gerçek bir moral konseri. Elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz alkışlarla ıslıklarla.

2 yorum:

  1. Hehe yaramaz çocuk, cancel'landı o da evet.. Belki de iyi oldu, bence büyüdükçe gerçeklerden kopuyor sanatçılar, onları işte gerçek hayran sevgisini yeniden hissetmeye bu tür "hobiden bozma işler" geri döndürüyor.. Sizden konser haberleri okumaya yeniden devam edebilmek ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru! Herkes dibi tatmalı ki geldiği yeri hatırlayabilsin :)

      Sil