Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

24 Nisan 2022 Pazar

Sohbet Tadında Şalanj #17

Onaltı.

17) Şu günlerde size ilham kaynağı olan şey ne?
Bir kere ne ilhamı paçalardan uyuşukluk akıyor. Bloga iki satır yazmaktan aciz haldeyim. Genel konuşmak gerekirse doğa beni çok etkiler. Ergenlik yıllarımda doğaya bakar şiirler yazardım. Ah seni ahmak Alman romantiği. Artık şiir yazmıyorum. Ama doğanın etkisi altındayım. Daima. Bir rüzgar esintisi bile beni heyecanlandırabiliyor. Yeter ki o "an" gelsin ve hissedebileyim. Doğanın bir parçası olan güzel kadınlar güzel erkekler de ilham olabilir fakat genelde doğa olaylarından ve hayvanlardan etkileniyorum. Ne bileyim. Bir kedi patisi mesela ilginçtir. Dışarıdan puf puf. Dokunursun içi kemiksi. Bir de basınca fırt diye tırnakları çıkar. Yiyesin gelir. Ağaçlar yine fenadır. Gider sarılırım bulduğumda. Sıcacıktır. Sana karşı kayıtsızdır ama sana zarar vermeye de çalışmaz. Doğa bu yüzden güzel. Bilinçli olarak insana zarar vermez. Umrunda olmaz. Biz insanlar kendimizi önemser ve çıkarlar doğrultusunda birbirimize gider zarar veririz. Gönül ister ki doğaya dönebilelim. Ama başıma gelecekleri biliyorum. Doğada kendi halimde yaşamaya kalksam üçüncü gün cortlarım. Neyse. Yazasım yok gene. Güzel bir şarkı bulayım buraya. Sizi seven Zihin (eskiden "z" diye bitiriyordum fakat şimdi işgalci rusların zort simgesi olduğu için kullanmıyorum).



Artık bir müzik mi yazsam acaba.. (konsersizlikten kurudu denebilir)

10 yorum:

  1. Ne güzel anlattın ilham kaynaklarını. Aynı şekilde ben de doğanın etkilemeyeci
    bir kimsenin olmadığını düşünüyorum. Yüce dağlar, denizler ve üzerinde ki bulutlar, açan bir çiçek, öten bir kuş say say bitmez. ilham veren insanlar da çıkıyor karşımıza ender de olsa. hayatın kendisi zaten başlıbaşına insana
    yön veren. önemli olan bunu görmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten :) O dağlarda gezmek, bulutların geçişini izlemek, günbatımı filan hepsi de olağanüstü. Şehir hayatı bizleri kör etti. Hiçbirini göremiyoruz. Ama bazen oluyor sokakta kir pas içinde yürürken rüzgarı yüzünde hissediyorsun ne bileyim yağmur bastırıyor. O zaman doğayla başbaşa kalıyorsun ve evet ne güzel şey yaşamak diyorsun :)

      Sil
    2. Hemen Andy Warhol ile dahil olayım sohbetinize :) NewYork’un en güzel zamanı fırtınalı ve soğuk bir pazar sabahı saat 7 sularıdır çünkü şehri bomboş, tamamen kendinize ait hissedebilirsiniz. Demiş..
      O duyguyu ben de çok “ilham veren” buluyorum, bir şehri, doğayı, bir anı sadece kendi duyu organların özelinde, tek başına algılama anı..

      Sil
    3. Saol warhol :D Kötü espriydi kabul.. Fakat bu alıntılar hoşuma gidiyor. Kendisine biraz mesafeli yaklaşan biriyim ama sayende "yahu adam o kadar da gıcık değilmiş" noktasındayım :)

      Sil
  2. Beni de güneşli havalar şarj ediyor sadece.

    YanıtlaSil
  3. Ağaca sarılan insanlar kalp ben :) doğayla bütün olabilmek kadar güzel bir his yok haftasonu likya yolundaydım yine o kadar güzel ki insan toplum içerisinde boşuna yaşıyormuş gibi hissediyor. Doğada tek başına kalmazsın da doğaya yakın bir yerde oturabilirsin kendimden biliyorum epey iyi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarına toplu cevabım: çok teşekkürler :) Böyle seri yazdığında koşturarak bloga geliyorum cevaplamaya. Ahahaha. Bayramda açılacak hediyeleri olan çocuk oluyorum. Hepsini sırayla dikkatlice cevaplıyorum.

      Doğada yaşamaya kalksam zaten kurda kuşa yem olurum kesin :DD Evhamlı biriyim bir de. Aman ayı mı o, kurt mu, derken kafayı çizerim. Çok haklısın doğaya yakın yaşamak insana yaşama sevinci katar.

      Sil
    2. ne demek asıl ben teşekkür ederim bu bloga hala yazdığın için , çok sık gelemesem de gözlerim hep burda her gelişimde mutlaka yeni bir şeyler öğreniyorum inan bana çevremdeki sanal da olsa en gerçek entelektüel sensin :)

      Sil
    3. Yazmak iyi geliyor bana. Yoksa blog işi bugün düne göre çok daha niş bir yerde :)

      Ben de aynısını hissediyorum, hem müzikle hem resimle bu kadar iç içe çok az tanıdığım vardır :)) Post-rock genre'ı tamamen senle özdeşleşti. Ne zaman bir grup tanısam "kesin Mariposa biliyordur bunları" diyorum kendime :D

      Sil