Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

23 Eylül 2020 Çarşamba

Elveda Anathema, Elveda

Çok üzgünüm. Anathema dağılmış.

Salgının ilk zamanları maddi sıkıntıda olduklarını duyurmuşlardı. Korkulan oldu. Herkes kendi yoluna dendi. Bir efsane de böylece sona erdi. Anathema, Türkiye metal camiası için efsanedir; çünkü aramızda garip bir aşk oluşmuştu. Yirmi küsür senedir görünmez bir bağ vardı. Zaten burada da defalarca konserler verdiler. En son 2019 yılında şarkı listesini seyircinin belirlediği bir konserler dizisi vermişlerdi Türkiye'ye özel. Bugün bakıyorum, iyi ki gitmişim! İyi ki. Anathema, benim için en özel gruplardan biriydi. Belki tanışıklığımız çok eskilere dayanmıyor. Belki onları çok geç tanıdım. Ama çok ters zamanlarımda bana eşlik ettiler. 2019 kötü bir yıldı benim için. 2020'de olan biteni ise söylememe gerek yok. İki senedir sürekli Anathema'da huzuru buluyordum. Weather Systems ve The Optimist gibi son dönem işleriyle özellikle.

Biliyorum, sıradan birisi için kötü bir haber sayılmaz; ama ben ve benim gibiler için şok etkisi yarattı. Kalbim kırılmış gibi hissediyorum. Böyle zor zamanlarda size millerce öteden şarkılarıyla güç veren grupların yeri her zaman ayrı olmuştur. Sizlerin de vardır böyle sığınak grupları. A Fine Day To Exit albümünü baştan sona yarın bir gün konserlerinde dinlemeyi düşlüyordum. Geçen gece ilerleyen zamanlarda nasıl bir albüm yapacaklarını ve Ankara'ya gelip gelmeyeceklerini düşlüyordum. Artık olamayacak. Bir diğer 2020 kazığı daha. Fizyolojik olarak, psikolojik olarak her yönden beni hırpaladığı oldu. Şimdi de sıra müzik zevkime gelmiş. Gel 2020, gel. Senin ağzına edeceğim.

Konser yazımda bakın ne demişim,


Zamanlama her şeydir. Aşkta da müzikte de. Bu yıl her şeyin zamanlaması çok yanlış gözüküyor.

A Dying Wish çalmışlardı o gece, yıllardan sonra. O şarkıya oy verenlerden biriydim (ah o melankolik doksanlar doomcularından kimler hayatta?). Şimdi vedayı da bu şarkıyla yapalım öyleyse. 2020 artık kötü haberler getirmesin. Yalvarıyorum. Artık şu müzik grubu dağılması haberi bile sinirlerimi inanılmaz bozmaya yetiyor. Acaba bir simulasyonun içindeyim de, son bölümde beni almadan önce yıpratmaya mı çalışıyor sistem yöneticisi diye merak ediyorum. Canım çok sıkıldı. Sesi sonuna kadar açıp bu şarkıyı dinlemek istiyorum. Bu gece bir eksiğiz...


6 yorum:

  1. Az önce Twitter'da okumuştum. Üzüldüm tabii, müzisyenler çok yıprandı bu sene.
    2020'nin bitmesine biraz daha var. Beklentiyi yüksek tutma bence:) Tutma ki iyice sinirlerin bozulmasın. Astrolojiye inanmıyorsun ama 2021'in daha rahat geçeceği söyleniyor, sonra 2023-2030 arası iyiymiş:) Sabırla bekliyorum. Yalnız 2020'yi gerçekten öngörmüşlerdi. O yüzden ben de taktım böyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla eğer tutarsa ben de biraz inanabilirim ahaha :D Çünkü diş sıkmaktan sinir hastası olduk :)

      Sil
  2. Ya daha bu sabah radyoda “2020 müzisyenlere çok iyi geldi, turdan besteye zaman bulamayan tüm müzisyenler stüdyolarına kapanıp hazırladıkları yeni albümleri yavaş yavaş piyasaya sürüyorlar” dediler! İnandım ben de. Hattâ “ooo süper albümler yolda” diye keyiflendim :( olmadı hakikaten bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar tuzu kurular. Çünkü ülkemizde çok zor durumda olan gruplar var. Yurtdışında da. Konserler ciddi bir gelir kapısı ve bu yılı neredeyse sıfırla kapatanlar var. Anathema maalesef albümden ziyade turneden para kazanan gruplardandı. Sadece albüm satışı ve streaming gelirleriyle döndürmeleri imkansızdı. Umarım bu son olur ama 2021'i de böyle geçirirsek bunun gibi üzücü haberler fazlalaşacaktır. Zira müziğin evriminden ötürü artık konserler tek gelir kapısı haline dönüşüyor ve işin cilvesi en çok gelir getiren konserler de hep kalantor tipler. Yeni grupların bu ezici süreci atlatması çok zor. Benim batacağını düşündüğüm başka gruplar da var ama isim verip canımızı sıkmayalım. Olur a düzelir belki :(

      Koskoca Elton John bile grubunu dağıtmak zorunda kaldı. Düzenli maaş ödeyemediğinden. Salgın bitene kadar o sanatçıların hali ne olacak bilinmez.

      Sil
    2. Ay tam zenginin malı züğürdün çenesi olacak ama Elton John'ın "net worth"ü 500 milyon dolar, 2019'da turne geliri 212 milyon dolar. (Forbes'a baktım.) Elton Bey de maaş ödeyemiyorsa küçük indie gruplar herhalde McDonalds'da filan patates kızartıyorlar şu anda :/

      Sil
    3. Benim de bildiğim kendisi en çok kazanan sanatçılardan biri. Nasıl oldu da bu noktaya geldi anlamadım. Muhtemelen geldiği gibi de gidiyordur. Elton gibiler ultra lüks düşkünü. 10 geliyorsa 8'i yata kata gidiyordur bence :D

      Sil