Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

9 Mayıs 2020 Cumartesi

Rock N'Roll'un Öldüğü Gün

Bugün için çok şey yazılabilir. Fakat bugün tarihe geçecek.
Çünkü Little Richard'ı kaybettik. Rock gazisi, 87 yaşında kansere yenik düştü.
Bir devir kapandı derler çoğu sanatçının ardından; bugün gerçekten bir şeylerin sonuydu.
50'leri ve 60'ları kasıp kavuran, kuşkusuz bugün dinlediğimiz tüm rock türlerinin atası olan
Rock n'roll, bugün son büyük temsilcisini de kaybetti. O devir kapandı.
(Jerry Lewis yaşıyor demeyin. Onun çapı ve etki alanı Little Richard'la karşılaştırılamaz.)
Bob Dylan, The Beatles, The Beach Boys, Led Zeppelin, Kiss, David Bowie...
Aklınıza hangi rock ikonu geliyorsa hepsi bir şekilde Richard'ın gölgesinden yetişti.
Ama öyle ama böyle. Bir şekilde herkes onun falsetto'sundan çıktı. Herkes bunu itiraf eder.
(Şimdiden çok büyük isimler, kendisi için çok zarif başsağlığı mesajları yayınlamaya başladı)
Hatta Kral Elvis bile ilk dönemlerinde Richard şarkılarını okudu.
Kendi deyimiyle o, "rock n'roll'un gerçek mimarıydı." Doğru söze ne denir ki?


Benim kendisini tanımam da rock müziğin derinlerine indiğim zamanlara denk geliyor.
Rock müziğe ve tarihine merak salan herkesin son duraklarından biridir kendisi.
Bu işin kaynağı orasıdır. "A-wop-bop-a-loo-bop-a-wop-bam-boom!" sözüdür.
İlk dönem kayıtlarını dinlerken insan dehşete kapılıyor. Ne büyük bir tutkuyla söylüyor.
Ve tabii sesinini doğaüstü gücü. Rock n'roll'un ilk çığlıklarını o atmıştır desek yeridir.
Paul Mccartney, onun falsettolarına hayatı boyunca imrendi durdu.
Ama kimse Little Richard gibi söyleyemedi. Çünkü o Little Richard'dı.
Sahneleri deli fişek gibi dağıtması, skandalları, mizah anlayışı, piyano çalış şekliyle bir bütündü.
Onun kayıtlarını izlerken ağzım beş karış açık kalıyor.
En güzel şey ise, onun şarkıları, hayatımın hep en güzel anlarına eşlik etmiş.
Onu çok güzel bir şekilde anımsıyorum daima.


Bir rock sevdalısı olarak kendisine sonsuz minnet duyuyorum.
Benim ve milyonlarca insanın deniz fenerliğini yaptığı için teşekkür ediyorum.
Her daim onun kahkahaları, esprileri ve çığlıkları kafamın içinde dönüp duracak.
Çok üzgünüm.
Birebir tanımadığın biri ne kadar sevilebilirse, onun sınırlarını zorlayacak kadar severdim.
David Bowie'nin kaybından beri bu denli derinden hissedilen bir kayıp olmamıştı.
Sesi yükselterek onu şarkılarıyla anıyorum bu akşam.
Lucille (ah bu şarkının içerdiği anılar!), Long Tall Sally, Keep A Knockin´, Kansas City, Rip It Up...
Çığlık çığlığa bir akşam. Rock müziğin önderi uğurlanıyor.
Son söz kendisinde, 
A-wop-bop-a-loo-bop-a-wop-bam-boom!


"Şüphesiz, müzikal, vokal ve görsel olarak en büyük ilham kaynağımdı. Onu genç yaşımda canlı seyretmek hayatımın o noktasındaki en heyecan verici anıydı. Tüyler ürperticiydi, enerji ve coşku fışkırıyordu her gözeneğinden. Kayıtları hala yeni gibi tınlar ve Tutti Frutti'nin hemen başındaki ilk saniyeler müzik tarihinin en büyük patlayıcısıdır.... Çoğunu etkiledi ve yeri doldurulamaz. Gerçek bir efsane, ikon ve doğa enerjisi. Huzur içinde yat." - Elton John

"Little Richard'ın kaybını duyduğum için çok üzgünüm. Benim ilk gençliğimde en büyük ilham kaynağımdı ve müziğini bugün bile çalsanız hala o aynı ham enerji mevcuttur... Onunla turnede iken, her gece onun hareketlerini seyrederdim ve onun seyircilerle iç içe oluşunu ve insanları nasıl eğlendirdiğini öğrenirdim." - Mick Jagger

"Çok üzgünüm. En başından beri oradaydı ve bize nasıl rock and roll yapılacağını gösterdi. Büyük bir yetenek idi ve daima özlenecek. Little Richard'ın müziği sonsuza dek sürecek." - Brian Wilson
 
"Huzur içinde yat Little Richard. Rock and roll'u icat eden kişi. Elvis ise popüler etti. Chuck Berry hikaye anlatıcısıydı. Richard arketipti." - Stevie Van Zandt

"Little Richard'ın şarkıları rock n'roll'un öncülüydü. Onu ve grubunu Newport Lounge Miami'de izlemeye giderdim ve onlar harikaydı." - Jimmy Page

"Sevgili Little Richard, teşekkür ederim. Huzur içinde uyu." - Iggy Pop

"Benim sevgili Richard'ım. En gerçek eşsiz olandın, tüm kuralları yıktın ve bunu göstermekten korkmadın. Muhteşem bir yetenek ve bir çoğumuz için bir ilham kaynağıydın. Kalbim sevenlerinle birlikte arkadaşım." - Tom Jones

"Babamın bana anlattığı bu efsaneye duyduğu aşka göre, eğer Little Richard'un devasa etkisi olmasaydı o (David Bowie) tüm o yolları alamazdı. En büyüklerin büyüklerindendi. Bundan sonrasının keyfini sür. Süperstar." - Duncan Jones

"Tanrı, Little Richard'ı kutsasın. Tüm zamanların en büyük kahramanlarından biri benim için." - Ringo Starr

"Üzücü, Little Richard bugün vefat etti. Rock and roll'un kurucu babası, onun verdiği katkılar bir çırpıda anlatılamaz. Onun ile son yıllarında tanışma şerefine erdim ve onun varlığı karşısında dehşete kapıldım. Bana dedi ki, 'ben rock and roll'un mimarıyım.' Amin!" - Gene Simmons

"Gerçek bir ikon gitti! Onun çığlıkları ile ve Lucille ve Tutti Frutti gibi çılgın melodileri sayesinde sadece The Beatles gibi efsaneleri değil, savaş sonrası Batı Almanya'daki bazı çocukları -ki zamanla Scorpions grubu olacaklardı- da etkiledi. Cennette rock'a devam." - Scorpions

"Eski ahbabım Little Richard'ın vefatından dolayı çok üzgünüm. Onun gibisi bir daha gelmeyecek! O rock n'roll'un gerçek ruhuydu!" - Keith Richards

"Haberleri duydum ve keder içindeyim. O benim parıldayan yıldızım ve yol gösteren ışığımdı, daha küçücük yaşımda. Onunkisi gerçek bir ruhtu, bana itki veren, yaptığım her işte." - Bob Dylan

"Gerçek bir devin kaybı." - Nile Rodgers

4 yorum: