Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

25 Mart 2020 Çarşamba

Salon Diskosu

Ay vil sörvayv, ay vil sörvayv. Disko girişiyle girizgahımı yaptım, selamlar.

Yalnızlığın üstesinden teknoloji sayesinde geliyoruz. Özellikle Skype ve Zoom uygulamaları iyi oluyor. İşimizi de oradan görüyoruz, çene çalma işimizi de. "Bugün hangi pijamamla çıksam acaba" gerilimi yaşasam da kombinlerim şimdilik beğenildi. Bilenleriniz vardır diyeceğim ama daha önce burada hiç söylemedim muhtemelen, evimin salonunda disko topu asılı. Ve dahi yatak odamda da muhtelif yerlerde ufak ufak disko topları var. Işık tutarak salon diskomu kurdu, küslüğü de bitirip Spotify'dan şarkılar açıyorum. Tam bir delirmece!

Vedat Milor'un serzenişine katılıyorum. Karantina halinde daha çok çalışır, daha çok kitap okurum diyordum. Ne mümkün. Yedi yirmi dört ellerde telefon, suratımda ekran, ya birileriyle konuşuyorum ya da haberleri izliyorum. Uyku düzenim de bozuldu. Bu kadar ilişkilere düşkün biri de değilimdir ama iki dakika telefonu elimden bıraksam "ay dur şununla da bir konuşayım" diyorum. Nerede kaldı bizim içe kapanık ev kuşu genlerimiz? İnsan sosyal bir varlıkmış demek ki. Bunu da öğrendik.

Tabii bu süreçte yurtdışında yaşayan veya yaşı riskli gruplara tekabül eden eş dost ahbabı da yokluyorum ufak mesajlarla. "Öldünüz mü, kaldınız mı" diye. Konuştuklarım konuşmadıklarım hepsini bir yokladım. Şimdilik sağlamdalar. Artık görüşmediğim bazı arkadaşlardan da güzel geri dönüşler aldım (en azından bazılarından). Uzun bir aradan sonra tekrardan konuşmaya başladık. Bakın burası çok önemli. Zor zamanda yanında olanları insan unutmuyor. Ben de unutmuyorum. Bu günlerde bile kibre yenik düşen, burnu havada inmeyen tiplerle ise ebediyen bağımı koparıyorum. Güzel bir sınav anlayacağınız. Tanıdık temizliği.

"Kısa kes, müziğe gel" diyen olursa... Bu aralar bir podcast fikri düştü aklıma. Ama yapabileceğimi sanmıyorum. Çok istesem bile hayal. Zira teknolojik altyapım müsait değil. Mikrofon ve kameram berbat (uygulamalarda arkadaşlarla konuşurken de zorlanıyorum). Fakat yazı yoluyla mümkün olduğunca buralarda olacağım. Mesela The Weeknd albümünü çıkardı nihayet. Bir sevinç havası. Tam dinlemediğim için bir şey diyemiyorum fakat ilk intibahım olumlu.

Neyse fazla kafanızı şişirmeyeyim. Nasılsa daha buradayız. "Sabaha gadar buradayız" dostlar. Disko topunun altından selamlar, sevgiler herkese. Herkesin diskosu kendi bedeni. O ışıltıyı kaybetmemeli. Ayakkabılar hazır mı?

8 yorum:

  1. Dün radyoda dinledim, terapistti sanırım konuşan, yaptığımız işlerden bir verim alamamamız çok normalmiş bu dönem. "Dağlar gibi iş bitireceğim gibi bir beklentiniz olmasın, esas önemli olan gün içinde kafanızı corona gündeminden uzaklaştırabilmek, kendinizi oyalayabilmek" dedi.

    Arkadaşımın Bestekar'da bir evi vardı, salonda disko topu, salon köşelerinde disko ışıkları. Hala o evin yasını tutuyoruz, kaç sene oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nebze olsum rahatladım öyleyse (ay bu arada Suede iptal olmuş kahrımdan ölüyorum geceden beri).

      Vallahi o evi ben almadım ahaha :D Disko topu önemli :)

      Sil
    2. Ben inkar aşamasındayım, dün akşam geldi iptal emaili :/

      Ahhahhhaha, ay keşke alsaydın evi, çok güzel bir daireydi. Zaten ilk iş disko topu sökülüp paketlendi, kucakta yeni eve taşındı :D

      Sil
    3. Disko topu geride bırakılmaz :(

      Sil
  2. Tarzınız mı bilmem ama, dün "Alle Farben" evinin salonuna stüdyo kurmuş yayın yapıyordu :) Resmen salon koltuğunda oturarak club deneyimi yaşadık, iki de çocuk odada uyuduğu için kulaklıkla sessiz disko da oldu resmen :D Ritm oldukça iyiydi. Tavsiye ederim.
    Benim de bilet aldığım iki konser iptal oldu, ben hala ertelendi diyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel şeyler. Bulursam o yayını bir izleyeyim. Teşekkürler :)

      O kadar çok etkinliğim iptal oldu ki şu son bir haftada, o iadeleri alabilirsem zengin olacağım herhalde.

      Sil
  3. Disko topu böyle zor günler içinmiş demek. Avizesiz ampul altında bedenimi döndürmekle idare edeceğim :)
    Şey ya zorunlu bir kapanış, içe dönüş çabası insanın ayarlarını bozuyor herhalde. Kimileri de tüm dizileri bitirmiş evde otururken. O da akıl işi değil gibi.
    Her erken uyananın, düzenli hayatı olanın ayarları bozulmuş etrafta gördüğüm, okuduğum kadarıyla. Öğlenlere kadar uyumalar artık batmayacak herhalde. Kalabalığa karışıp fark edilmemiş gibi hissettim ben de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi? Bütün erkenci kuşlar olarak fabrika ayarlarımız bozuldu. Karantina sonrası ne olur bilemiyorum. Ama spor yapmak istiyorum.

      Ben baya odaklanamıyorum. Ne film izleyebiliyorum ne dizi. Hayrolsun o_O

      Sil