Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

2 Eylül 2019 Pazartesi

Sonbahara Merhaba Şarkıları

Rocketman'i yazarken "acaba bir de Elton John'un son yıllardaki şarkılarından derleme bir olgunluk şarkıları listesi mi yapsam" diye düşünüyordum ama sonradan bu listeyi çoktan yaptığımı düşünüp vazgeçtim. Şimdi bakıyorum ve maalesef o listeyi göremiyorum. Muhtemelen aklımda planlayıp yayınlamamışım. Son zamanlarda çok oluyor. Aklımda kurguluyorum bir yazıyı ama unutuyorum bloga koymayı. Ziyanı yok. Nasılsa güzel bir başka konseptle beraber sunuyorum şuanda. Sonbaharın ikinci günü bugün ve bugünün şerefine Elton John beyefendinin 2000'li yıllarda çıkardığı şarkıların en güzide örneklerinden bir seçki sunmak istiyorum. Yetmişler, seksenler ve hatta doksanlarda çıkardığı hit şarkıları az çok hepimiz biliyoruz, dinliyoruz. Şükür ki radyolar da bu ismi unutmuyor, listelerinden eksik etmiyor. Fakat görece yeni şarkılarını pek çalmıyorlar. Herhalde radyoların son favorisi 1995 yılında çıkardığı Blessed şarkısı. Yurtdışında radyolarda da çalıyor Türkiye'de de. Djlerin favorisi olmuş yıllar içerisinde. Güzel şarkıdır tabii.

Doksanlarla birlikte sesindeki değişim neticesinde artık eskisi gibi yüksek perdelerde gezinemiyor ama bence bu "yeni sesi" daha güzel. Sanki bana daha karakteristik gibi geliyor. Elton John deyince aklıma ilk gelen ses bu iklimin sesleri. O yetmişlerdeki muhteşem falsettoları unutamasam da. Pop müzikten de giderek uzaklaşması, işlerini daha olgun ve doyurucu kılıyor. İçinde saklı olan o blues oğlanını dışarı çıkarabilse keşke. Ara ara yokluyor, fakat çıkarmıyor tüm çıplaklığıyla. Kim bilir, belki ileride onu da görür ve tanışırız. Yapraklar sararıp dökülmeden önce buyrun dinletiye. Her biri çok güzel olsa da benim gözdem Home Again. Kariyerinin en derin şarkılarından biri.

6 yorum:

  1. büyük amme hizmeti valla

    YanıtlaSil
  2. Şu Oscar Wİlde'lı şarkıyı hiç duymamıştım daha önce gerçekten; ilginçmiş. Bana bütün şarkıları aynı geliyor bir kaçtane üst üste dinlersem içimi bayarmış gibi...your song' u severim. Ne zaman radyoda denk gelsem eşlik ederim onun dışında çok hayranı değilim Sir'ün ne yalan söyleyeyim...ama saygımız sonsuz tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı isimler de bana öyle gelir. Mesela R.E.M. ve AC/DC. Ama severim. Elton Bey'in şarkıları bana aynı gelmiyor fakat yetmişlerde yaptığı şarkılar biraz daha akraba. Onları birbirinden ayıransa vokal tarzı. Bu nedenle ayrıca seviyorum. Her şarkıda farklı bir vokal kimliğine bürünüyor ^_^

      Sil
  3. Hah REM demişken geçenlerde bi konser kaydına denk geldim , have you ever seen the rain'e cover yapıyordu sahnede; kesinlikle aynı şeyi düşündüm. ....Vefakat emin olduğum bir şey varsa ölmezler 1000 listemin içindedir loosing my religion vokali.

    Ac/dc falan...oralara hiç girmiyorum ben zaten biliyorsunuz hiç tarzım değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dönseler. Razıyım ben aynı şarkılara :)

      Sil