Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

5 Mart 2019 Salı

Müzik Notları ve Günlükler

Şüpheye mahal yoktur ki 2018 hayatımın en güzel senesiydi. Gördüğüm en güzel ülke, izlediğim en büyüleyici konser, gördüğüm en güzel gülen kız (lütfen nihayetlendirelim) hepsi bu yılın içindeydi. Korkuyorum çünkü bunun gibisini hayatımda bir daha görebileceğimden şüpheliyim; umarım yanılırım ben. Dolu dolu bir yıl. Hatta uçlarda bir yıl. Müthiş yalnız ve bezgin hissettiğim zamanlar da yaşandı. Fakat sevinçler o kadar yoğundu ki... Günün sonunda gülen bendim...

John Mclaughin ve orkestrası the 4th Dimension geliyor Nisan'da. Babayı görmek için belki de son fırsat. Varı yoğu satıp gitmeli. Kimdir bu adam diyenlere, benim için ermişlerden kendisi. Egosunu yenmiş ve kütlesi havadan daha hafif olanlardan. Patti Smith, Leonard Cohen ve Roger Waters gibi ermişlerden biri. Manowar, Star Sailor ve the 1975 de yakında gelecekler. The Cure ve Dead Can Dance umutlandıklarım.

Ondan başkasını düşünemiyorum nedense.

Pop müzik, country, blues, folk, pek tabii Americana ve hard rock Amerikalıların işi, elektronik ise Fransızların. Hip-hop'ta Fransızlar ve İspanyollar tartışılmaz. Fakat rap müzik Amerikalıların. Heavy metal ve rock müzikse her daim İngilizlerin egemenliğinde. Şuncacık yaşamımda müzikte gözlemlediklerim. Almanlar mı? Kendileriyle Orta Avrupalıların klasik müzikte sürdükleri hüküm onlara yeter.

Şuan yanında olsam keşke.

Farkettim ki on sene öncesinde bayılarak dinlediğim gürültülü şeylerin bir kısmını artık kaldıramıyorum. Senfonik metal, alternatif metal ve benzeri Nordik sert şeyleri oturup dinleyemiyorum. Ve yine garip olan şu, eskiden burun kıvırdığım caz müziğe daha yakınım. Yaşlanıyor muyum dersiniz. Yoksa büyüdüm mü.

Gülerken gözleri yaşaranlardan o.

Haziran'da Woodstock Festivali'nin ellinci yıldönümü olacak. Bu sayfayı kurduğum günlerde kırkıncı yılıydı. O zaman da kutladım. Bu yaz da kutlayacağım. Hippi müziklerine, hippi filmlerine selam duracağız. Listeler yayınlayacağım. Çünkü çiçek çocuklar, en güzel müzikleri yapanlardı. En güzel filmlere ilham kaynağı olanlardı.

Beni süzmesi.

Müzikle kurtulacak insanoğlu. Başka çaresi de yok. Meditasyon şarkım. Keyfi sizin.

8 yorum:

  1. Size bahar çoktan gelmiş sanki Zihni Bey :)
    Ne güzel 2018 güzel geçmiş. 2019 daha da güzel geçsin.

    * Çiçek çocukları listeni merakla bekliyorum. O döneme hayranlığım hiç bitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekler uçuyor :) Bu güzel dilekler için teşekkür ederim, karşılıklı.

      Azar azar arada derede hazırlıyorum bakalım :)

      Sil
  2. Hayatımın en güzel yılıydı diyebilmek ne güzel:) Daha da güzelleri olsun umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2019 müthiş bir yıl olsun herkes için. Gönülden diliyorum.

      Sil
  3. Ay Sibel ne güzel demiş, size bahar gelmiş gerçekten de Zihnibeyciğim! Ay haydi inşallah diyerek tahtaya vuruyorum, güzel şeyler olsun bu sene.

    Bu sevinçli ve kelebekli konudan olası The Cure konserine atlayacağım. İki elim kanda olsa gider, ağlaya ağlaya dikilirim o konserde, allahım lütfen olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulduğum her tahtaya vuruyorum, kulakları çekiyorum :D

      Her yere konsere geliyorlar. Yunanistan, Bulgaristan, Rusya. Ve halen turne müsait. Güveniyorum İstanbul.

      Sil
  4. Kelebekler popçu galiba :)

    YanıtlaSil