Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

10 Aralık 2018 Pazartesi

Gecelere Akıyoruz

Ankara'nın güzide müzik festivallerinden Very Very French "XXF" bu sene şehrimize Worakls
getiriyormuş. Bir heyecan seli yaşasam da başta konser saatini görür görmez tansiyonum düştü. Sabaha karşı iki sularında başlıyormuş etkinlik. Aman yarabbi. Talebe iken o saatlerde geceyi yaşıyorduk. Ara sınavlar, finaller, projeler için direniyorduk. Fakat yıllardır ben o saatleri yatağımda geçiriyorum. Çaktırmadan yaşlanmışız demek ki. O saatte bitse aslında iyi. Mevcut şartlar altında eve gelmem muhtemelen dördü bulacaktır ki bu bir günüme malolur. Telef olurum.

Zaten son günlerde uyku problemi yaşıyorum. Abuk sabuk saatlerde yatıp kalkamıyorum sonraki gün. Bu da sabah sporu yapmamı engelliyor. Neden böyle olduğunu da bilmiyorum. Bir yerde koptu düzenim. Son zamanlarda çok üst üste konser ve tiyatrolara gittim. Geç döndüm. Duşuydu, telefon şarjıydı, oydu buydu derken uyumam zaman alıyordu. Oturtamadım gitti eski düzeni.

Şimdi bir de uzun soluklu kitaplara sardım. Gecenin körüne kadar oturuyorum. Salak gibi kahve içiyorum üstüne. Saat olmuş yarım civarı. Git yat. Serotonin ağlıyordu.

Yılbaşını Ukrayna'da geçirme hayalim vardı normalde. Fakat kılımı dahi kıpırdatmadım. Bu günden sonra da organize edemem. Pahalıya patlar. Odessa'da yeni yılı karşılama hevesim gitti.

Atakule'ye gidenler? Ne yalan söyleyeyim beğenmedim yeni halini. Bina olarak çok güzel. Lafım yok. Ferah olmuş. Aydınlık kocaman bir alana sahip şuanda. Eskisi bu kadar değildi. Lakin ben gezecek dükkan bulamadım sanki. Alışveriş yapmadığım ne kadar mağaza varsa burada karşıma çıktı. Her şeyi geçtim oturup da soluk alacağınız bir yer de göremedim. Terasını beğendim. Her kattan Botanik Park'ı seyredebilirsiniz. Bahçedeki ayı heykeli sevimli. Fakat bu. Ötesi yok. Bir daha gider miyim emin değilim.

Kaç zamandır Mozarthaus'u duyuyordum. Fakat gidemedim. İçinde klasik müzik dinletilerinin yapılıyormuş. Giden varsa deneyimlerini dinliyorum? Bakalım bu kış oralara uğrama niyetindeyim.

Gecenin kalbi sizin olsun.


8 yorum:

  1. very very french diye festival mi yapmış Ankara? Vayy çok havalı yakışır! üstelik after parti kafaları. Çok özendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hor görmeyin bizim şehrimiz :p Olur öyle festivaller falan :)

      Sil
  2. Kardeşim Atakule'ye çok yakın oturuyor, açılınca bir heyecan gitti ve aynı düşüncelerle geri döndü. İnşaat bunca zaman sürünce insan beklenti içine gidiyor haliyle. Oğlumun nikahı orada olmuştu, düğün yemeği de Çiftlik'teki Merkez Lokantası'nda. İkisi de tepetaklak oldu, çocuklara anılarını tazeleyecek mekan kalmadı :)
    Şu Very Very French Festivali'ni ben de hiç duymadın valla, Ata Demirer şivesiyle "Yaaştan ötürü be yav" diyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az nikahlara gitmemiştim orada :) Herkesi zaten everdim ama kendime gelene kadar yıkıldı gitti salon ahaha :D Merkez Lokantası'nı çok severdim ve en son babamla gitmiştik :/ Eski Ankara'yı özlüyorum inanın. Bazen diyorum "aaa şuraya mı gitsek bugün" sonra bakıyorum yıkılmış veya kapanmış. Yine de seviyorum şehrimizi :))

      Ben de "eyvah eyvah" diye karşılayayım :) Onun filmlerini seviyorum genelde. Trakyalı hücrelerim çekiyor muhtemelen :D Oraları da özledim. Tekirdağ'ı, Edirne'yi,... Bir Trakya turu yapmak lazım gene :) Ayçiçekleri bekler.

      Sil
    2. 3 yıl önce hayatımda ilk kez gittim Trakya'ya (Çanakkale ve İstanbul'u saymıyorum tabii). Nüfus cüzdanımda Meriç yazar, aslında ankara doğumluyum ama babam orada çalışıyormuş, bir an önce doğum parası alsın diye nüfus memuru arkadaşı Meriç yazıp getirmiş nüfus kağıdımı. Yıllarca merak ettim doğmadığım ama doğduğum Meriç'i, sonunda gördüm. Sanırım yarım asırdır 5 bina eklenmiştir :) 1,5 yaşına kadar yaşadığım evi ve hala orada oturan evsahibimizin kızını buldum, ikisi de duruyor yani ) Kız yaşlanmış, bahçe biraz daha güzelleşmiş :)Beni anında hatırladı ve o kadar mutlu oldu ki ağladı dakikalarca. Çok ilginç bir andı. Gitmişken edirne, Kırklareli ve Babaeski ve Uzunköprü'yü de görmüş olduk. Hatta günübirlik Yunanistan bile yapıvermiştik :) Bahardı ve ayçiçekleri muhteşemdi...

      Sil
    3. Bloguma güneş doğdu resmen. Çok teşekkürler anı için ! :)

      Sil
  3. İnsanın biyolojik saati değişmeye görsün! Alıştığın düzene dönmek günler bile alabiliyor. Ama okurken "Olsun, yeter ki sanatsal etkinlikler olsun buna sebep" dedim yalan yok :)

    Uzun soluklu kitapların isimlerini de merak ettim

    *Sevdim ben bu Worakls'ı. Biraz araştırayım en güzeli


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Proust'a dair kitaplar ve onun yazdıkları. Mesela oda hizmetlisi Celeste'in yazdığı Monsieur Proust'u aldım okuyacağım. Geceyarısı Çocukları sonra :)

      Sil