Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

2 Eylül 2018 Pazar

Müzik Notları

✅ Mamma Mia'nın devam filminde rol alan Cher'in yakında bir Abba saygı albümü çıkaracağı haberi fazlasıyla heyecan vericiydi. Dancing Queen ismindeki bu albümden şimdilik iki şarkı paylaşıldı. SOS'i onun yorumuyla dinlemek hoşuma gitti. Acaba diğer şarkılar da (özellikle The Winner Takes It All) bu kadar iyi midir ? Öyleyse yılın pop albümü Cher'den geliyor diyebiliriz. Tüylerimiz diken diken eşlik ediyoruz (yine hanımefendi hunharca autotune kullanmış).



✅ 2016'nın sonunda keşfettiğim Dev Hynes veya şimdiki sahne ismiyle Blood Orange, son yılların en büyük keşfiydi benim için. Freetown Sound'u o sene yılın en iyi albümlerinden biri seçmiştim. Hatta öyle ki sadece 2016'nın değil tüm zamanların en unutulmaz albümlerinden olduğunu iddia edebilirim. Bu nedenle 2018 çıkışlı Negro Swan albümü piyasaya sürülmeden önce beklentim yüksekti. Bir kaç defa aralıklarla dinlememe rağmen bir önceki albümün eşsiz tadını alamadım. Fakat neredeyse bütün müzik eleştirmenleri tam not vermiş. Yetmedi, bir çoğu da Hynes'ın en iyi albümü şeklinde yazdı. Sanırım zaman vermem gerekiyor kendisine. Zira Hynes'ın kötü bir albüm yapacağını hiç sanmam. Bizim melankoli kralımız. Şu şarkıya bakar mısınız allasen.


✅  Benim dream pop çocuklarından Still Corners da albüm çıkaralar arasında. Slow Air, yine efil efil pembe mor esen bir albüm olmuş. Yine de belli bir çıtanın altında kalmış. Kötü mü ? Değil. Daha iyilerini yapabildiklerine tanıklık ettiğimizden ötürü müşkülpesent davranıyorum. Yoksa çok güzel şarkılar var yine. In the Middle of the Night  ve The Message özellikle üst üste dinlendiğinde insanı hayallerle baş başa bırakıyor. M83, Cocteau Twins, Slowdive, My Bloody Valentine, DIIV, Galaxie 500, Beach House gibi grupların yanındaki yerini aldılar çoktan. Yolları açık olsun. 


✅ Neden kimse bana Bon Iver'i önermedi ? Hafif Sufjan Stevens'ı hatırlattı. Bu grubu folk ve alternatif müziğin naif bir vokalle sunulması şeklinde özetleyebilirim. Zaten herkes tanıyor kendilerini. Geriye bir ben kalmışım tanımayan. Holocene ne dehşet bir şarkıymış arkadaş.

Mylene Farmer, Eylül ayının sonuna doğru albüm çıkarıyor. Fransız popunun kraliçesi bakalım neler yapacak ? Albüm Rolling Stone ve N'Oublie Pas şarkılarıyla görücüye çıkmıştı. N'Oublie Pas benden geçer not aldı. Rolling Stone da hiç yoktan iyidir dedim. Monkey Me kalitesinde bir albüm olursa değmeyin keyfime.

✅ Tunus'u gezerken yerel insanına sordum. Dedim, "Fairuz meşhur mudur sizde?". Yanıt şu oldu, "olmaz mı, özellikle sabahları dinleriz, Fairuz sevilmez mi?" Müziğin coğrafyalar üstü olduğunun bir göstergesi.Gerçekten de Arap coğrafyasında özellikle de anavatanı Lübnan'da kendisi sabahları dinlenen ilk şarkıcılardan biri. Hatta Beyrut'ta insanlar onun şarkılarıyla güne uyanıyordu. Söylenenlere inanmıyordum ama gidince kendi gözlerimle deneyimledim.

✅ İsrail konserini "Filistinli seyircilerle İsrailli seyircilerin eşit muamele gördüğü bir yarına kadar" erteleyen Lana Del Rey yine eleştirilerin hedefi oldu. Kendisinden böyle cesur bir çıkış beklemezdim. Şaşırdım ama sevindim. Demek ki dışarıdan göründüğün aksine plastik bir pop şarkıcısından fazlasıymış (yanlış anlaşılmasın müziğini sevsem de imajından pek hoşlanmıyorum).

✅ Yeni bir kitap çıkardı Led Zeppelin'in yaşayan üyeleri. İsmi Led Zeppelin. Grubun 50.yılına özel hazırlanmış görsel bir kitap. Paramız yeterse alırız (hem ithal kitap hem görselli-mazallah).

✅ Beatles'ın yaşayan kayda değer tek üyesi Paul Mccartney'nin yeni albümü Egypt Station bir an evvel çıksa da dinlesek. Gelen ilk yorumlar olumlu yönde.

Eminem pat diye albüm çıkardı. Bir ara onu da dinlemeli. Kapağında Beastie Boys'a selam çakması da bizim gibi Boys'cuları duygulandırdı.

Low ve Wild Nothing de albüm yapmış. Haberim olmadı. Bereketli bir yıl ama. Sevdiğim şarkıcıların neredeyse hepsi yeni işleriyle karşımda. Madonna da yıl sonu golünü atacak muhtemelen. Doksana vurması temennisi ile.

Müzik hakkında nihayet adam gibi bir şeyler yazabildim. Özlemişim. Müzik yazarken iyiyim.

2 yorum:

  1. Çok güzel şarkılar, dinlettiğiniz ve paylaştığınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim :) Güzel müzik paylaşılmaya değer.

      Sil