Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

23 Ocak 2022 Pazar

Sohbet Tadında Şalanj #4


Üçüncü soru için.

4) Yeniden başlama şansın olsa, eğitimine dair neyi farklı yapardın?
Okumazdım. Başka meslek seçerdim. Ülkedeki çoğu insan gibi ben de ailesi ve öğretmenlerinin yönlendirmesine uyarak bir şeyler okudum. Kağıt üstünde ilk bilmemkaça girdik. Falanca iyi okulu bitirdik. Hepsi dört senede oluverdi. Sonra çok matahmış gibi gittim yüksek lisans yaptım. Doktora niyetinden dönüldü. Yıllar geçti. Sonuç? Sıfır. Zoraki bir evliliği sürdürüyorum. Evet aynen bu şekilde hissediyorum ya. Boşanmaya niyetim var. Kendisini sürekli aldatıyorum. En azından dürüst olabiliriz. Evet istiyorum. Bir plak veya kitap dükkanım olsa çok daha iyi hissederdim. Ama kendimizi kandırmayalım. Bu ülkede o işler zor. Plakçı açsam iki güne batmayacağının garantisi yok. Şüphem yok, Ankaralı dostlar beni yalnız bırakmaz, bir kahvemi içmeye gelirlerdi. Fakat orası döner miydi emin değilim.

"Ver elini bana ve al benimkini.
Zil çaldı, bu demek oluyor ki
Sokak bizim, gelsin neşe
Evet, ah evet, okul bitti.
Bu gece dans ederiz belki..."

6 yorum:

  1. Hepimizin kanayan yarası bu.. Hasbelkader meslek seçmiş olmak. Akıntıya uyduk gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bir başkasının rüyasını yaşamaya çalışıyor ama kimse halinden memnun değil.

      Sil
  2. https://youtu.be/vZAajrxvDs4

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şarkıyı bizzat Neil Young'tan dinlemiştim 2014 yazında :) Hasta halimle mutlu oldum akşam akşam. Teşekkürler! Güzel covermış.

      Sil
  3. sevdiğin işi yaparsan ömür boyu çalışmazsın mottosundan , zeki insanlar sevdiği işi yapar dahiler yaptığı işi sevdiği hale getirir mottosuna u dönüşüne ramak kala para kazandığım mesleği hayatımın yüzde 30 una indirgeyip kalanında müzik ve resimle ilgilenebildiğimi keşfettiğimde nasıl hafifledim anlatamam belki de hayatımda en büyük şansı bu iş için kullanıyor olabilirim , mutluyum ama yine de değiştirebilseydim sanırım ben de okuduğum alanı değiştirirdim çünkü artık ütopya bile değil bildiğin distopik bir alandayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası aç kalmayacağımı bilsem tamamen bırakır müzikle ilgilenirdim. Fakat bir şekilde konserlere gidebilmek, az çok tatil yapabilmek için işimi yapmam gerekiyor (zaten başka bir "lüks" harcamam da yok - arabam bile yok). Mevcut durumda bir konser bileti almak olay. Nick Mason geliyor 900 lira! Ne diyebilirim hiç bilmiyorum.

      Resime kabiliyetim yok ama senin Joni Mitchell gibi o alanda ilgilenmene sevindim :)

      Sil