Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

15 Ocak 2018 Pazartesi

Utanmak Gerekmiyor

Sıkıldım artık "popüler kültürden iğreniyorum ağbi"cilerden. Bir şey popülerse sevmezmiş. Kitapsa okumazmış. Müzikse dinlemezmiş. Filmse izlemezmiş. Tiyatroysa gitmezmiş. Miş de miş yani.

Yıllardır kendi çapımda çeşitli müzik başlıkları hazırlıyorum. Ne seviyorum, ne sevmiyorum, ne dinliyorum ya da ne dinlemiyorum herhalde biliyorsunuzdur. Utanmadan en gür sesimle de popu savunduğum zamanlar vardır. Bugün de onlardan olacak. Rockçı olarak.

Doğru olabilir, insanların kolay tüketebilmesi amaçlanarak ortaya çıktığından popüler kültür eserleri daha üfürmelik köpük tadındadır. Fakat bu onu kötü yapmaz bence. İçeriğine bakmak lazım yani.

Mesela şimdi pop kültürüne lanet yağdıranlara Michael Jackson, Prince veya Madonna gibi ağır topları dinletsek hayır mı diyecekler ? Düşünebiliyor musunuz ? George Michael'ın sesi nasıldır ? Cyndi Lauper güldürmez mi ? Depeche Mode kötü müdür ? Myléne Farmer'la harekete geçersiniz. Pet Shop Boys'la eğlenirsiniz. Kylie Minogue, Whitney Houston, Cher, Donna Summer, Janet Jackson,... Şimdi belki o cepheden itiraz yükselir; "ama bunlar eski şarkıcılar". Tamam öyleyse alın bakalım: Lana Del Rey, Rihanna, Lady Gaga (bitti gibi), Britney Spears, Lorde, Pink ve Katy Perry.

Amaç eğlenmek. Sanat değil. Pop müziğe gereğinden fazla mana yüklüyorsunuz. Nihayetinde iyi iyidir kötü kötüdür bence. Her şeyin kalitelisi vardır. Zevksizi vardır. Gündüz. Gece. Pop müziğin tamamını aklamıyorum aksine rafine çalışmaları diğerlerinden soyutluyorum. Birisi çıkıp de Velvet Rope (1997) albümüyle günümüzdeki bazı şarkıcıların eserlerini karşılaştıramaz. Veya Justin Bieber gibileri örnek olarak karşımıza çıkarıp, Erotica (1992)'yı yok saymayı deneyemez. Haksızlık eder. Müzik yekpare bir şey değil sonuçta.

Böylesi manasız önyargılar içindeki kimselere cevabımdır. Sizin dinlediğiniz şarkıcılardan birisi yalnlızlığa dair şöyle güzel bir şarkı yazmış mıdır acaba inanın hiç bilmiyorum.


8 yorum:

  1. eğlenmek için pop müzikten öte artık elektroya geçilecek bence yakın zamanda , zira saydığın günümüz popçuları bile asla eskiler gibi olamaz birinci sebep bu ikinci sebepse görüldüğü üzere tekno ağırlıklı parçalarında hızla artış oldu iyi de oldu bence , özellikle kafam yoğunken elektro dinlemek paha biçilemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Electropop ve edm meşhur. Dediğin gibi eski tarzda pop kalmadı. Saydığım isimlerin arasında hala devam ettirenlerin olduğunu söyleyebilirim. Fakat nereye kadar sürer onu bilemem :) Kafam götürmüyor benim dıptıs. Old school pop varken.

      Sil
  2. Popüler sevmemek havalı bişiy gibi geliyor herhalde. Halbuki böyle külliyen reddetmeler de bana pek sıkıcı geliyor. (Tabii ki gözlerimi devirdim giderken.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ve kötüyü birbirinden ayırmalı. Millet diretiyor. Popu öcü gibi görüyorlar. Oysa eğlenmek lazım bazen. Caz dinliyorum baba, çok zekiyim. Böyle gezen tipler var yahu of.

      Sil
  3. Hepimizin sevdiği ya da sevmediği isimler var ama bunları "şu" tür müzik yapıyor diye küçümsemek bana da doğru gelmiyor.

    Yukarıda bahsettiğin isimlerin tamamına yakını pop müziği pop müzik yapan isimler. Sanırım keşfetmek için daha çok dinlemek lazım. Herkesin!

    * Kylie Minogue'un en etkileyici şarkılarından biri. Keyifle dinliyorum şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim görüşüm her türün kalitelisi vardır. Sevmediğim rap müziğin dahi. Yeter ki onu bulabilelim. Herkese göre yer var :)

      Sil
  4. herkesin dinlediğine kimse karışamaz diyerek bana yakışanı yapmak istiyorum.
    (ben bu blogun müziksever okuyucusu olsam, beni blogtan atman için sana mail yazardım!)
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçaklı :D Gene naptın ehehehehee :p Valla ben yorumlarını seviyorum. Beklenmedik anda geliyor hep.

      Sil