Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

26 Kasım 2021 Cuma

Arctic Monkeys Histerisi


Çıldırmama az kaldı.
Bir haftadır telefonlarım susmuyor; "Arctic Monkeys İstanbul'a geliyormuş".
Ne ala!
Arkadaşlarımdan ve internetten gördüğüm kadarıyla,
İnsanlar ilk defa konser görüyormuş gibi abartı bir heyecan içinde.
Hiç kuşkusuz pandemi sebebiyle ben de konser işlerini özledim.
1.5 senedir canlı performanslardan yoksunum.
Eminim ben de canlı bir konsere gidecek olsam heyecanlanırım.
Ama sanki biraz abartmadık mı?
Zannedersin The Rolling Stones geliyor.
Birileri çıkıyor, daha satışlar başlamadan, Viagogo gibi yerlere bakıp
Bilet fiyatları hakkında olmayacak tweetler atıyor.
Yok bin lira olacak.
Yok on bin lira olacak.
Benimle yazışanlara çok net bir aralık verdim:
"400'le açarlar kapıyı 600'lerde biter" dedim. 100 lira yanıldım. Hepsi o.
Tanıdığım mı var içeride? Alakası yok.
Ben yılların "kaşar" dinleyicisiyim. Sektörü de ucundan biliyorum.
Moda tabirle "hype" yaratıldı
Ve insanlar olmadık şeylere inanmaya başladı.
Sanki dünyadaki son konser o olacakmış gibi.
Bilet arayanlar, sızlananlar...
Sonra ne oldu? Biletler çıktığı gibi dakikasına bitti.
İki gün de tükeniverdi.
Hayda o büyük beklenti trenindekiler panikledi.
"Nasıl yani biz izleyemeyecek miyiz?" diye.
Valla benim tahminim turne Türkiye'den başlayacağı için ek günlerin geleceği.
Muhtemelen.
Gelmese bile şunu merak ediyorum, "neredeymiş bugüne kadar dinleyici kitlesi?"
Türkiye'de bu kadar ciddi bir Arctic Monkeys damarı mı vardı?
Tamamen sosyal medyanın gazlaması gibi geliyor.
Ayrıca şu naftalinlenmiş nostaljiden vazgeçin: "ah ah 1993 senesi".
Arkadaşlar yapmayın.
Tamam, çok özel bir seneydi, o yılın en büyükleri İstanbul'a geldi. Eyvallah.
Ama öyle bir bayat nostalji yaratıldı ki,
Sanki o günlerden beri buralar konser görmedi.
Siz belki bu işlerden uzak kalmışssınız ama emin olun ne konserler oluyor yıllardır.
Ha, aynı yaz içinde o ölçekte sekiz dokuz sanatçının geldiği çok az yıl vardır.
Ama bu demek değil ki Türkiye konsersizlikten kavruluyor.
Her şeye rağmen düzenleniyor.
Angola mı ya burası? Öyle bir ağlanıyor ki insanlar hayretle izliyorum doğrusu.
Madonna, James Brown, Megadeth, Metallica, Neil Young & Crazy Horse,
Nick Cave & the Bad Seeds, Alice Cooper, Iron Maiden, Leonard Cohen, Pixies,
Kylie Minogue, Dua Lipa, Pet Shop Boys, Elton John, The Cure, Bob Dylan, U2,
Blondie, Eric Burdon & the Animals, Ozzy Osbourne, Motörhead, Judas Priest,
Tom Jones, Whitesnake, Shakira, Jennifer Lopez, Robert Plant, Lady Gaga,
Roger Waters, Justin Timberlake, Justin Bieber...

Sadece şuan aklıma gelenler!
Hepsi son on beş yılda ülkemize geldi. Kimisi çok defa.
Yani diyeceğim o ki, bu grubu izlemezseniz sadece bir konser kaçırmış olacaksınız.
Bir şekilde yarın yine konserler olacaktır.
Eskisi kadar sık gidemeyebilirz. Biletler pahalanabilir.
Fakat bu dünyanın son konseri olmayacak.
Zorlu'yu kutluyorum çünkü son beş yıldır bizlerle çok iyi isimleri buluşturdu.
Sanatçı seçimini yapan kadroyla tanışmak isterdim.
Orada aklımın hayalimin almadığı "niş" gruplar isimler seyrettim.
Bunu dediğim için yakın arkadaşlarımdan çok sık eleştiri alıyorum.
"Vay sen orayı nasıl översin" (peşi sıra politik eleştiriler).
Beğenirsiniz beğenmezsiniz, şuan orası olmasa kışın nerede ne izleyeceksiniz?
O kapasitede sahne sayısı az.
Touché'si ayrı, Studio'su ayrı. Hepsinde bir şeyler izledim.
Keşke böylesi yerlerin sayısı çoğalsa!
Blackbox veya şimdiki adıyla Volkswagen Arena vardı.
Çok hızlı girdi. Fakat devamı gelmedi.
İlk sene getirdiği kadar büyük isimler seyrek gelmeye başladı.
Yoksa orası da çok iyi bir müzik alanı. Akustik ve atmosfer bakımından gözdem.
Çok güzel anılar biriktirdim. Keşke yine dolsa.
Ama olmuyor işte. Son gittiğim her konser yarı doluydu.
Oraları da doldurun. Daha çok grup gelsin.
Bu kadar basit.
Eğer konserlere bu kadar hasretsek, gideceğiz, destekleyeceğiz.
Orası burası demeden.
Bu kur seviyesinde hala konserler verilebiliyorsa bize düşen desteklemek.
Oradan buradan kısacağız ve bu sektörü ayakta tutacağız.
Herkes bütçesi ölçüsünde gidebildiği konsere gitsin.
Yeter ki herkes sevdiği konsere gidebilsin.
Sırf laf olsun, Instagram'a resim atabilelim diye yer kaplamayalım.

8 yorum:

  1. Valla ben de denedim bilet almayı, halbuki ilk albümlerinden sonra bir daha aklıma bile gelmedi Arctic Monkeys. 2 senelik pandeminin ve memleketin bunaltısına veriyorum bu başarısız girişimimi :/ Biletlere çullananların büyük kısmı da karaborsacıdır gibime geliyor, konser dinleyicisinden ziyade. 3bin liraya filan varmış karaborsa bilet.

    Çok haklısın yazdıklarında, ben de kendime gelip ufak tefek konser bakınayım, oturduk kaldık evde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kuşkusuz ben de bilet alacaktım bulamadım :D Fakat grubu dinlediğimden değil. Maksat muhabbet. Onları çok seven, ama daha önemlisi, kendisini onlardan daha çok sevdiğim bir arkadaşım gitmek istiyordu. Orada buluşup eğlenecektik. Dediğine katılıyorum. Ortada tuhaf bir durum var. Ben bu kadar muazzam bir talep olduğuna inanmıyorum. Yani illa tükenecekti ama çıktığı an değil. Birileri sırf karaborsacılık peşinde. Ki yönetim bunu engellemek adına en fazla dört bilet alınabilir uyarısı koymuştu. Ama tabii 2 bileti bile o belirttiğin rakamlardan satsalar deli kar.

      Dün gece ilk defa dansa gittim. 1.5 senedir evde otur otur. "Ben saksı değilim" nidalarıyla çıktım. Gümbür gümbür müzik sesini özlemişim ya. Hiç evdeki sistemlerle filan olmuyor bu ambiyans. Başka bir şey. Tabii bol bol üzümsuyu da içtim. Onun etkisi yadsıanamaz :) Kurtları döktük geldik. Omnikron varyantı..sen kimsin :D

      Sil
  2. Yediden yetmişe çıldırmacalar:) Benim yeğenim 16 yaşında, konser haberini görür görmez annesini aradı. O gün bizdeydi. Dün yine bizdelerdi "Bilet aldınız mı?" dedim. Kardeşim de hemen ayarlar, benim gibi ihmalkâr değildir. "Bitti, alamadık" dedi. Şok oldum:) Herhalde konserler özlendiği için diye düşündüm. Bizim kız sosyal medya kullanmıyor. Yani tamamen sevgiyle gidecekti konsere:) Ama dediğin gibi biletlerin bu kadar çabuk tükenmesinde sosyal medyanın etkisi büyük. Herkes paylaşıp paylaşıp gaza getirdi birbirini.
    Yukarıdaki yorumu tam şu an gördüm. Dansa mı gittin?:) Vaaay, gerçekten büyük haber. İyi yapmışsın, sevindim doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaşıma kadar böyle şey görmedim :)) Grubu bilen bilmeyen herkes diğerini fiştekledi. Oysa ki yeğeniniz gibi grubu gerçekten dinlemek isteyenlerin hakkı yendi. 2 story atmasa ölecek güruh tarafından... Konserlere eğlenmek veya eşlik etmek için gelmeyeceksen orada işin ne? Ben de bazen tanımadığım isimlerin konserlerine giderim ama tamamen keşif için. Bazen enerjimiz tutar sanatçıyı benimserim, bazen benimsemem. Ama hep müzik odaklıdır. Zaten Instagram'ım yok :D Nereye koyabilirim. En fazla buraya.

      Spontane gelişti. Baktım varyantların sonu gelmeyecek.. Belki de kısıtlamalar gelecek (?). Dedim nolur nolmaz bir gidip eğleneyim. Sonra ne yaptıysak yanımıza kar kalıyor :D Hiç pişman değilim Barry White şarkısıyla dansta ahahahaha.

      Sil
  3. kesinlikle haklısın birçok kişi am albümündeki birkaç parça haricinde hiçbir şarkısını bilmezken neden böyle bir yığılma oldu anlamış değilim bir arkadaşım vardı bilet almış dedim sen dinlemezsin ki ne alaka , yatırımlık aldım karaborsa da satacağım dedi insanımız artık sineğin yağının yağını düşünüyor .
    ben de şimdiden zorlu da no clear mind ve sleep dealer olmak üzere iki konsere bilet aldım post rock anlamınd konserlerin en bereketli olduğu bir dönemdeyiz umarım yeniden kapanmalar başlamaz

    senin kafada ben de yeter dedim güzel bir mekana gidip kafayı boşalttık bolca dans ettik sonuç beş kişiden üçü covid pozitif , 13 gündür evdeyim neyse ki karantinanın bitmesine az kaldı diyeceğim o ki sen yine dikkat et :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay yaşa! Öyle bir manipülasyon yarattı ki insanlar sanki kendileri yedi göbek AM hayranı :D Olan gerçekten gitmek isteyenlere oldu yine. Zorlu beğenelim beğenmeyelim post-rock mabedi. GYBE ve Mono'yu orada seyrettim. Para versen onları buralara getirtemezsin. Dediğin gibi NCM falan geliyor şimdi. Cidden vizyon sahipleri. Farklı zamanlarda farklı sebeplerden iptal oldular ama vaktiyle Chromatics ve M83 gibi "niş" grupları bile getiriyorlardı. Bazen alter egom orada mı çalışıyor da benim mi haberim yok diye endişeleniyorum :D

      Çok geçmiş olsun. Ama hastalk hastası Zihin'e denecek şey mi bu şimdi :p 1 hafta kolonyalarda yatarım artık hahahaha. Zaten mekana girerken çıkarken bir duş aldım fıslatarak. Biontech'ime ve çalan şarkıların güzelliğine güveniyorum :(((

      Sil
  4. listede dream theatre yok adsghdhf bayılırıs.
    şaka bir yana,anlatmış olduğun tatavadan çok ben “biletler çok pahalı yieaaa” diyen güruhun ağzının ortasına kürekle vurmak istiyorum.
    Yahu bugün bakıldığında cem adrian zeyno bastik gibi isimler 500-600 istiyor bir bilete koskoca aşkım bitanem petruccim’e “çik pihili”.
    Tabi bu verdiğim örneklerle petrucci gibi bir ilahı aynı cümlede kullandım sorry, ama artık hangi arkadasa “dreaam theatre geliyo yiaa gidelim mii nolur” desem giriş çok pahalıymış yanıtını alıyorum. Vallahi bıktım ha. Biz sanata aç bir milletiz maddiyattan,ama biraz kıyas biraz mukayese ile tatlı sonuclar elde edeceğimize inanıyorum. ben bin lira bastım mesela. Dream Theatre’ye gidicem haziranda, beni artık “fakirler gelmesin bea” seviyesine getirdiler. Beni ya, beni beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DT bence bedava :) Sektörü azıcık takip eden, işlerin nasıl işlediğini, neyin kaça malolduğunu az çok bilen biri bunu kestirebilmeli. Hiç bilmiyorlarsa da kur durumunu açıp baksınlar :D Nick Mason 1000 lira. Değer mi, değer. Çok mu, çok. Çözümsüz mü, çözümsüz. Yani bu konserlere gitmeyelim boykot edelim diyenleri hiç anlamıyorum. Gitmezsek ve firmalar bir seneyi daha boş geçirirse pardon ama Anathema ayarında grupları bile getiremez vaziyette oluruz. Ki dediğiniz gibi yerli şarkıcılar bile 400 liraya çıkabiliyor. Keşke eski zamanlardaki kadar ucuza iyi gruplar şarkıcılar izleyebilsek ama mevcut durum bu.

      Sil