Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

31 Ocak 2021 Pazar

Pazar Sabahında Rüzgarı ve Yeni Albümleri Dinle

"N'écoute les conseils de personne, sinon du vent
Qui passe et nous raconte les histoires du monde."

Geçenlerde bir kitapta Debussy'nin bu muazzam altınısına rastladım. Dakikalarca duraksadım kaldım. Elimde kalakaldı sayfa. Demiş ki üstat bestecimiz, "hiç kimsenin önerilerini dinleme; dünyanın tarihini anlatan, geçip giden rüzgarınki hariç." Ne kadar doğru. Rüzgar sesi dinlemeyi sevenlerden misiniz? Ben biraz üstünüze afiyet öyleyim. Durgun hava huzursuzluk veriyor. Rüzgar, ilerlemenin ve yaşamanın en büyük belirtisiymiş gibi. Onca şair, müzisyen ve yazar haksız olamaz. Rüzgarı dinleyin, bakın ne diyor.

Soen ne yapmış ya? Canavar gibi albüm. Imperial, şimdiden yılın en iyi albümleri arasına girdi. Fırtınalar estiriyor. Sekiz şarkı. Az, öz. Kafa rahat. Metal dolu bir gün arayanlar kaçırmasın. Ben şu iki günde çok memnun kaldım. Lumerian, Monarch ve Modesty fena şarkılar. Ama en iyisini sona bıraktım. Bütün gece dinliyorum, doyamıyorum. Tüyler diken (kendimi bir an konserde şarkıya -özellikle sonuna- eşlik ederken hayal ettim; iki damla gözyaşı).


Weezer durur mu? Yapıştırdılar bir yeni albüm daha. OK Human, yine aşırı miktarda ponçiklik içeriyor. Soen yüzünden ona fazla zaman ayıramadım. Ama ilk izlenimim pozitif. Şu şarkıdan çıkamadım. Sözleri beni mi anlatıyor, anlamadım.

"En sevdiğim şarkılar yavaş ve üzgün olanlar
En sevdiğim kişiler beni deli edenler
Çok güzel hissettiren her şey kötü, kötü, kötü
...Bilmiyorum ki neyim var böyle.
Partileri severim; ama gitmiyorum
Sonra kötü hissediyorum evde kaldığımda
Çünkü yürüyüşe çıkarken bir arkadaşa ihtiyacım var
Biri konuşurken ara vermeyi seviyorum.
... Düşsel bir sabah, yürüyorum yalnız başıma
Hayatı düşlüyorum,
Cehennemin ortasında yolumu bulmaya çabalarken
Bazen düşlüyorum, keşke bir adada olsaydım
Ama o zaman da sirenlerin sesini arardım."


Daha iyisi olamaz derken hocaların hocası, devlerin devi, Alman metal efsanesi Accept'ten de bir albüm geldi. Too Mean to Die. Vay vay vay vay. Bunca sene sektör içinde kalmayı başarıp, hala kaliteli işler çıkaran kaç grup tanıyorsunuz? Üç? Dört? Accept bunlardan biri kesinlikle (rahmetli Van Halen gibi). Gürül gürül. Tornillo hiç yaşlanmıyor. Udo'yu aratmıyor.


Metal mutal kafamızı bozma diyen dostları da mutlu edelim. Boy Harsher'cığımızın mixlediği şahane ötesi bir Perfume Genius şarkısı ile ortamı yumuşatalım.

O zaman kalın sağlıcakla. Sevgiler.

8 yorum:

  1. Ne güzel bir günaydın oldu anlatamam. Çok uzun zamandır metal dinlemediğimi fark ettirdi öncelikle; yazıyı okurken ilk tıkladığım Soen -ki tanıştırıldığıma çok sevindim- bir çağrışım yaptı; sound'u şu Finli grubu anımsattı ki bir ara epeyi ve severek dinlerdim. Genç miydim o zaman yoksa:) Sonra Weezer, Accept derken, Perfume Genius ki oda yine unutulmaz bir şarkıya yolladı aklımı ki üçü de hoş tanışmalar oldu benim için ve kaynaştık hemen... Sonra dedim ki sen şimdi Spotify'a doğru yol al, albümleri bul, ekle ve günün tadını çıkar:) Ama gitmeden Sevgili Zihnin Arka Sokakları'na teşekkür et:)

    Gün henüz aydınlanmaya çabalarken ruhum fena aydınlandı, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metal müzikten nedense yaş ilerledikçe uzaklaşılıyor. Yine dinliyorsun belki ama eski sıklıkta değil. Ben de geçen 10 yıla göre bugün daha seyrek dinliyorum. Dedeye dönüşümümü caz müziğe kayarak tamamlamaktan korkuyorum :D Accept ve Soen, bu gidişata dur demek için hızır gibi yetiştiler :) Bu sene baya bereketli olacak metal dünyası için. Helloween ve Enforcer'dan da bir şeyler gelecek sanırım <3

      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Müziklere bayıldım hocam, kaydettim, arada dinlerim :)) Bugünde müzik gıdasını sizin sayfanızdan aldıkk, hadi yine iyiyim :)))

    YanıtlaSil
  3. oooo soen çok iyi geldi gerçekten! sen sevmiyorsun ama ben spotify'dan araştırdım, bulunca da indirdim.. tam karda fırtınada yürüme müziği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spotify demişken...şimdi de ortam dinlemesi yaparak kullanıcının ruh haline göre şarkı önerileri getirecekmiş. Whatsapp yüzünden ayaklanan halkımız Spotify'ın bu uygulaması karşısında ne yapacak merak ediyorum :D Bağımsız sanatçıları yeterince desteklemedikleri için bendeki kredileri tükendi maalesef.

      Gerçekten de kar müziği :) Siz söyleyince gözümün önüne getirdim. Buralara yeterli kar düşmediği için öyle şeylerden mahrum kaldık.

      Sil
  4. Metal mutal bazen kafamız bozulsun yahu! Yaşlanmadığımızı hissedelim:) Ben uzun süre dinleyemiyorum ama eşim bangır bangır açıyor vallahi:)
    Aykırılık yaptığım için özür dilerim ama rüzgârı hiç sevmem bu arada:) Normalde söylemem, dayanamadım:)
    Sevgiler Zihin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendilerine saygılarımı iletiyorum :) Rol model alıyorum.

      Eyvahlar olsun :D Bana kalsa efil efil uçup gideceğim ahaha.

      Sil