Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

2 Kasım 2020 Pazartesi

Françoise ve Susan

Google'da fotoğraflarına saatlerce bakılası isimlerin başında gelen Françoise Hardy'ciğimiz, doğduğu günden bugüne kadar her beş yılda bir hayatını etkileyen şarkıları Pitchfork sitesi için listelemiş. Çok da güzel olmuş. Keza onun ketumluğu ve medya ile fazla içli dışlı olmaması nedeniyle kendisi hakkında bildiklerimiz kısıtlı. Fransız şarkıcıların bir kısmı böyle. Esrarengiz. Belki de bu yüzden çok daha çekici geliyorlar. Amerikalıların yediğinden içtiğine kadar her şeylerini biliyoruz. Hele de şu Instagram yıllarında. Hardy, altmışların en büyük Frankofon ikonlarındandı. Hatta en büyük kadın yé-yé şarkıcısıydı diyebiliriz. Ama hep bir adım geride durdu. Hep çok zarifti, hep çok sessizdi. Bakalım hangi şarkılar onun hayatına dokunmuş (şarkıların kendisi için neler ifade ettiğini merak edenler de buraya).

Yaş 05 - Yedinci Senfoni (Beethoven)
Yaş 10 - Je t’appartiens (Gilbert Bécaud)
Yaş 15 - Sleepwalk (The Shadows)
Yaş 20 - Just Like a Woman (Bob Dylan)
Yaş 25 - Where Do You Come From (Elvis Presley)
Yaş 30 - Bahia (Véronique Sanson)
Yaş 35 - The Love Inside (Barbra Streisand)
Yaş 40 - Puisque tu pars (Jean-Jacques Goldman)
Yaş 45 - Heures hindoues (Etienne Daho)
Yaş 50 - I'm Deranged (David Bowie)
Yaş 55 - Rupert Bear (Gabriel Yared)
Yaş 60 - Tant de belles choses (Françoise Hardy)
Yaş 65 - Comme un manouche sans guitare (Thomas Dutronc)
Yaş 70 - Chandelier (Sia)

Altmışından sonra kendi ve oğlunun şarkılarını sayması yüzümü gülümsetti. Yaş aldıkça insanın kendi içine dönmesi kaçınılmaz bir şey sanırım. İyi ki bu dünyadan Hardy geçti. İyi ki var. Benim kendi 5-10-15.. sıralamam olsa kendisi de her daim bir yerlerde olur. Aşıkken dinledim. Ayrıldığımda dinledim. Ağlarken dinledim. Gülerken dinledim. İzlediğim sinema filmlerinde dinledim. Françoise Hardy hep benimle oldu. Elvis Presley gibi. David Bowie gibi. Yeri apayrı olarak kalacak. Listeler üstü bir isim. Umarım sağlığı ve neşesi yerindedir. Ona aşığım. Hep zarif. Hep porselen.

Acaba ben de kendi hayatıma dokunan şarkıları mı yazsam? Bir süredir aklımdaydı. Hikayeleri ile birlikte. Neden olmasın. Aralık'a kadar bir süre verin. Şöyle bir düşünüp listeleyeyim. Bizde de ne hikayeler birikmiştir..

Susan Sarandon da denizaşırı aşık olduğum kadınlardan (sıralı tam liste için: Emmanuelle Béart, Jane Birkin, Béatrice Dalle, Catherine Deneuve, Charlotte Gainsbourg, Isabelle Huppert, Vanessa Redgrave, Susan Sarandon, Patti Smith - ayran gönüllü müyüm neyim ben?). Hepinizin malumu. Julia Stone'un yeni şarkısının klibinde oynamış. Hayran olunası Danny Glover abimizle. Tabii izlerken benim çenem beş karış düştü. Susan yine ışıl ışıl. Kim der yetmiş dört yaşında diye. Fikirlerine ve oyunculuğa aşığız zaten ama bir de bu yaşta bizi aşık etmeye ne hakkı var? Hayır, şarkıya odaklanamam anca üçüncü seyredişimde oldu. Şovu çalmış ihtiyar kurtlar. İki gerçek oyuncu, iki gerçek aktivist. Bak bak doyma. Hollywood'un yarısı Susan kadar ilerici ve tavizsiz olsa bugün Amerikan seçimlerinde umut diye olmayacak figürler parlatılmaz, çok daha iyi adaylar öne çıkardı.


4 yorum:

  1. Yaz demiştim ben, demiştim! :)
    Fikrini hayata geçirirsen iyi şeyler çıkacağına eminim. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I heard that :))

      Benim de hoşuma gidiyor fikri. Umarım yılsonu gelmeden yayınlarım ve şu Spotify sorununu da halledebilirim (eskisi gibi listeleri sayfama ekleyemiyorum, neden acaba?)

      Sil
  2. Benim cenem de bir o kadar dustu...74 ha?

    YanıtlaSil