60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Şubat 2017 Salı

Yeni Bir Meydan Okuma (4.Gün)

Neredeyse bu sahnenin aynısını geçmişte yaşadım.

4. Çocukluk kahramanın kimdir?

Tabii ki dedem. Karizmatik, bilgili, düşünceli ve keskin zekâlıydı. Hayran olunmayacak gibi değildi. Kitap okur. Müzik dinlerdi. Fransız ekolünden geldiği için Montaigne ve Rousseau’nun ismini ben ilk ondan duydum sanırım; kütüphanesinde Tolstoy’lar, Ahmet Hamdi’ler,… (okulda ne okutulmuyorsa o bana okuturdu) Şiir okumamı tavsiye ederdi (hisli biriydi). Opera sevgimin kaynağıydı rahmetli. Zaten onun gibi efsane birisi daha gelmedi.

Bu albümü onunla satın almıştım, koluma girmiş, yola koyulmuştuk (zaten hayattayken onunla çok gezerdik—iyi ki de gezmişim). Huzur bulsun (çok güzel ve yeşil bir yerde istirahat ediyor).

"Bir zamanlar koca bir dev ve minik bir çocuk vardı,
Korkusuzca gezerlerdi, yeşil güzel bir bahçede. 
... Kocaman devin elleri, minik çocuğun yüzünden, korkuları hep silerdi.
Ama akıllı insanlar inanmadılar bu masala,
Koştular kurtarmaya, minik çocuğu o devden.
Onları uyur buldular, o yeşil güzel bahçede,
Sımsıkı sarılmışlardı. Bir daha uyanmadılar."

12 yorum:

  1. Ne güzel.. Huzur içinde yatsın inşallah.

    YanıtlaSil
  2. çok kıskanıyorum ya..deden kahramanındı demek.

    YanıtlaSil
  3. Huzurla uyusun, ne güzel böyle bir dedeye sahip olmak. Ben birini neredeyse hiç tanımadım, diğeri ise kendine dönük, gamsız bir adamdı. Yılda bir-iki kez biraraya geldiğimizde bir derslerimi sorardı, bir de "baban kılıbık mı?" derdi :)Ama sanırım oğlum dedesini senin anlattığın gibi hatırlayacaktır ilerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim de tek dedem oldu ve diğerini hiç göremedim. Gördüğüm dedemle muhabbetimse başkaydı. Ne mutlu oğlunuza :)

      Sil
  4. Deden benim bile kahramanım olabilir. Gözümde canlanan harikulade bi insan. Nurlar içinde yatsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten benim için öyleydi. Her nerdeyse mutlu olsun.

      Sil
  5. Çok şanslısın böyle bir dedeyle ne güzel vakitlerin olmuş ben de tanıyamayan tanıdığında ise pek bir şeyler paylaşamayangillerdenim ama yine de çok severdim , mekanları cennet olsun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onunla geçirdiğim tüm o yıllara şükrediyorum. Her geçen gün daha iyi anlıyorum beraber geçirdiğimiz yılların değerini.

      Hepsine rahmet diliyorum.

      Sil
  6. Deden benim de kahramanım olabilir. Tanısaydım, kendi dedem de kahramanım olabilirdi belki. Vallahi gezginmiş kendisi çoluğu çocuğu bırakmış basmış gitmiş Şam'dır Halep'tir. (Bunu uydurdum, nereye gitmiş bilmiyorum ama senelerce gezmiş sağda solda herif.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezen dedelere selam olsun :) Benimki hiç yurtdışına çıkamadı fakat işi gereği çok gezmiş Türkiye'yi. İyi kalpli bir öğretmendi.

      Sil