60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Mayıs 2015 Salı

Anısına

Sakal traşı olurken, tertipli şekilde köpüğü karıştırıp yüzüne sürer, ben de ona takılırdım, "Noel Baba'sın". O da güler geçerdi. "Büyüyünce sen de traş olacaksın" diye eklerdi. Şuan müziğe ilgim varsa bunun en büyük sebeplerinden birisi kendisidir. Jean-Jacques Rousseau'nun ismini ülkenin yöneticilerinden daha önce öğrendiysem onun sayesindedir. Daha küçük yaşta ansiklopedileri karıştırma huyum yerleştiyse kuşkusuz onun sayesindedir. Klasikleri yalayıp yutmuştu. Evinin bir köşesi kütüphaneydi ve en çok da tarih okurdu. Fransızca ve matematiği başka severdi. Hep şunu derdi, "Bu ailede sanata ilgisi olan tek sensin. Bütün kitaplarım, albümlerim senin olsun.", "Allah gecinden versin, deme öyle bak".. Tanıdığım en disiplinli ama en muzip insandı. Tanısanız eminim çok severdiniz. Dargınlık bilmezdi ve adil olmaya çok önem verirdi. Kedileri severdi.

Artık Noel Baba'm yok. Dışarıda yağmurlar yağarken apar topar vedalaştık. Umarım gittiği yerde rahattır. Baharın açtığı güneşli bir günde üzerini toprakla güzelce örttük. Artık üşümeyecek ve insanların vefasızlığı, ikiyüzlülükleriyle dertlenmeyecek. Hayat devam ediyor, edecek. Fakat insan da özlüyor. Beraber müzik dinlediğimiz saatleri özlüyorum. Uzun uzun konuşmalarımızı daha şimdiden özlüyorum. Ama her şeyin bir sonu var. Bugünün şarkısı, kendisinin çok sevdiği bir isimden gelsin o zaman (buradan dinleyebilirsiniz). Merak etmeyin, bugün daha iyiyim ve meydan okumaya en kısa zamanda devam edeceğim.

"Bütün derinlikler sığ,
Sözcüklerin hepsi eğreti.
Değişen bir şey yok hiç,
Ölüm hariç. 
Aynı gökyüzü, aynı keder." -Behçet Aysan

14 yorum:

  1. Başınız sağolsun, şu anda sevdiği sesten şarkıyı dinliyor ve huzurla uyuması için dua ediyorum. Bizim hastamız halen yoğun bakımda ve doktorlar olumlu konuşmadıkları gibi doğru dürüst bir açıklama da yapmıyorlar. Huzursuz ve mutsuz pek iyi olmayan bir sonuca hazırlanarak beklemedeyiz. Olacağın önüne geçilmiyor, Tanrı gençleri korusun diyor ve sabırlar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saolun Leylak Dalı. Allah kolaylık versin size de. Umarım güzel haberler alırsınız. Hastanız da bir an evvel sağlığına kavuşur. Bizim doktorlar maalesef bir gün önce yapılacak bir şey kalmadığını söylemişti. Resmen bütün akşam kulağım telefonda bekledim. Acaba haber ne zaman gelecek diye.. Uyuyamadım. Öğleden sonra bir telefon, "hemen yetişin". Yanına gitmemden iki üç dakika sonra da vefat etti zaten. Dediğiniz gibi Allah gençleri korusun. Hastanede öyle hikayeler var ki..

      Sil
  2. En son ölüm gelir yine de erken deriz demiş Rumi çokta doğru demiş ölüm genç yaşlı hazırlıklısı hazırlıksızı erkeni geci demeden canımızı yakıyor .. Bazen giden olmak mı yoksa kalan olmak mı daha zor diye soruyorum ama cevabını kesinlikle bulamıyorum . Allah sana ve diğer yakınlarına sabır versin en kısa sürede yola devam etmeni bekliyoruz ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Acı çeken için kalmak daha zor bence. Bakalım bizim sıramız nasıl olacak.. En kısa zamanda (herhalde perşembe falan) dönüyorum. Kafamı dağıtmak, başka yerlere odaklanmak lazım. Yoksa kafada kuruyor insan. Ölenle ölüyor.

      Sil
  3. Söz konusu ölüm olunca, ne denilir nasıl durulur nerede durulur bilmiyorum. O gökyüzüne de o kedere de alışıyor insan, zaman gereğini yapıyor uyuşturuyor.
    Ben eminim ki gittiği yer bu dünyadan daha güzel. Ve güzel onca insanla bir arada orada. Hatta bir gün hepimiz orada uzun sohbetler ederken bulacağız kendimizi.
    Başınız sağolsun demek samimiyetsiz duruyor bazı zamanlar.
    İyi olasınız diyebiliyorum sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İyi ki zaman var ve geçiyor. Yoksa dediğiniz gibi zamanın uyuşturması olmasa nasıl dayanılır bazı şeylere hiç bilemiyorum.

      Sil
  4. ne diyeceğimi bilemiyorum ben böyle durumlarda. bir an önce huzura kavuşur umarım.

    ve elbette sabır diliyorum. işe yarar mı bilmem tabi ama çok içten diliyorum bunu. umarım git gide daha iyi hissedersin.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hayata bir an önce dönmek lazım çünkü geçiş süresi uzadıkça işler de zorlaşıyor.

      Sil
  5. Zihnin başın sağolsun.Allah sabır versin.
    güzel uyusun baban.

    hepimizin kaçamayacağı ,gideceği yer..
    böyle zamanlarda ne diyeceğimi bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İşi katlanır kılan şey de belki o, hepimizin bir gün bizden önce gidenlerin yanına gideceğimiz durumu. Yoksa insan aklını oynatabilir.

      Sil
  6. Haberi verdiğin gün aldım, ne yapacağımı bilemiyorum böyle haberleri alınca. Kaç gün sonra yazıp seni üzmüyorumdur umarım, çok sevdiğim bir komşumsun, sessiz de kalamazdım.
    Devri daim olsun derlermiş, varlığı sende bende çoğalsın, dünya onun istediği gibi bir yer olsun, güzel seslerle dolsun. Başın sağolsun canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu öyle şey, çok teşekkürler. Bu 1 Mayıs halay çekmek varken hayatımın en korkunç gününü yaşadım. Bir şekilde bunu da atlatacağım. Yola devam etmeliyim. O yüzden de kendimi meşgul tutmaya bakıyorum. Fazla boş kalınca insan düşüncelere sarıyor. Ama bir şeyler eksildi benden, hissediyorum.

      Sil
  7. Zihin başın sağolsun :(

    Bloga yazmayınca bir aksilik olduğunu tahmin etmiştim. Ama kaç gündür ben de bakamadığım için yeni gördüm. Allah geride kalanlara sabır versin.

    Böyle durumlarda birşeyler söylemek gerçekten çok zor. Ama yanında olduğumuzu bilmeni isterim.

    YanıtlaSil