60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Ağustos 2014 Salı

Günah Şehri Uğruna Öldürülecek Kadın 8/10

 

Şaka maka ilk filmin üzerinden tam dokuz yıl geçmiş. Desperado, Bir Zamanlar Meksika'da, Dehşet Gezegeni ve Ustura gibi filmleriyle tanıdığımız Robert Rodriguez'in şüphesiz en meşhur filmlerinden biridir Günah Şehri (2005). Vizyona girdiği zaman baya ses getirmişti. Çizgi roman havasını beyaz perdeye en iyi yansıtan filmlerden biri olan Günah Şehri, dokuz yıl aradan sonra kadrosuna eklediği yeni isimlerle, şiddet ve cinsellik dozunu çıta düşürmeden yoluna devam ediyor.


İlk filmi izleyenler hatırlayacaktır. Üç farklı hikaye bir antoloji şeklinde ele alınıyor ve hikayeler bazı noktada kesişiyordu. Günah Şehri Uğruna Öldürülecek Kadın, ilk filmde yaşanan olayların hem öncesini hem de sonrasını anlatıyor. Fragmanı izlediğimde "aa bu karakter ölmemiş miydi ya" tepkisi vermiştim. Meğer tastamam bir devam filmi değilmiş. Marv'dan tutun da Nancy'e, Dwight'a kadar neredeyse ilk filmin tüm ana karakterleri bu filmde de mevcut. Tabii önceki filmde Manute karakterini oynayan ve geçtiğimiz senelerde hayatını kaybeden Michael Clarke Duncan'ın (Yeşil Yol'daki siyahi dev abimizin) yerini Dennis Haysbert almış. Benim serideki favori karakterim olan Dwight'sa bu filmde Clive Owen yerine son zamanların popüler oyuncularından biri olan Josh Brolin tarafından canlandırılmış. Eva Green'in canlandırdığı femme fatale karakter Ava ile Joseph Gordon-Levitt'in kumarbaz Johnny karakterleri ise filmin yeni yüzleri. Sevgili Miho'muz da değişmiş ne yazık ki :(


Filmin eski karakterlerle yenilerini aynı hikaye içinde beraber ele alması yerinde bir tercih olmuş bence. Bir yandan Eva Green'i seyrederken öbür yanda eski tüfeklerden Mickey Rourke'u görmek oldukça güzeldi. Devam etmeden burada ufak bir parantez açmak istiyorum; Eva Green'in buralı olduğuna inancım bu filmde tamamen kalmadı. Kesin Venüs'ten falan geldi kendisi. Yok yani başka türlü açıklanamaz güzelliği. Rodriguez'in de Green'in karşı koyulamaz güzelliğini önplana çıkarmak için film boyunca atmadık taklası kalmamış yani. Havuz başında çıplak Venüs pozları mı verdirtmemiş,elinde sigarası oldukça vamp şekilde film boyu ortalıklarda yarı çıplak vaziyette mi gezdirmemiş.. Eva'nın oynadığı Ava karakterinin içinde yatan femme fatalelığının ortaya çıktığı sahnelerde Eva'nın gözlerinin yeşermesi ve dudaklarının kan kırmızısı renk alması güzel olmuş.


Normalde üç boyutlu filmlere mümkün olduğunca gitmemeye çalışıyorum. Bana öyle geliyor olabilir, ama genelde üç boyutlu filmler oldukça kötü oluyor. Hani sanki yönetmen filmin kendisinden bir halt olamayacağını anlamış da bu olaya meyletmiş gibi. İyi örnekleri de yok değil. Ama sayıları az. Bu filmin üç boyut seçeneği yerinde olmuş. Kar yağışını burnumuzun dibinde hissetmemiz, Marv'ın araba kovalamasını gözümüzün önünde yapması başarılıydı. Son zamanlarda izlediğim en iyi üç boyutlu filmdi diyebilirim. Rodriguez bir önceki filmi Ustura'da olduğu gibi bu filmde de Lady Gaga'ya ufak bir rol biçmiş.


Eğer önceki filmi beğendiyseniz, senaryosundaki ufak tefek aksaklıklara rağmen Günah Şehri Uğruna Öldürülecek Kadın'dan da büyük keyif alacağınızı tahmin ediyorum. Nadir başarılı devam filmlerinden. Çünkü ikinci film de öncülünün izlerini takip ediyor ve hikayeler gayet tatmin edici bir şekilde işleniyor. Belki bu filmin öncülünden biraz daha fazla "seksist" olduğunu iddia edebiliriz. Filmi seyrettiğim salonun da -bir kadın seyirci hariç- komple erkek izleyicilerden oluştuğunu söylememe gerek yok herhalde. Yazımı Batı'da yasaklanmasına rağmen ülkemizde rahatlıkla basılmasına fazlasıyla şaşırdığım malum afişle bitiriyorum.


Not: Rosario Dawson yaşlanmıyor arkadaş.

4 yorum:

  1. Eva Green çok güzel, Rosario Dawson da yaşlanmıyor hakikaten, katılıyorum :D
    İlkini neşeyle seyretmiştim, bunu da seyredeyim bari. Başka Sinema'ya gittin mi bu aralar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerdeyse ilki kadar eğlenceli. Ama gene de ilkini tercih ederim.
      Bayadır gitmiyorum. Filmler ya tekrar ediyor ya da ilgi çekici bir şeyler olmuyor :( Var mı önermek istediğin :)

      Sil
    2. Aylardır gitmiyorum, hiçbir şeyden haberim yok. Bu gece kısa filmler varmış http://baskasinema.com/filmler/27-08-2014-kisa-film-gecesi buna da gidilirdi aslında. Miyazaki'nin filmi var, İtirazım Var'ı da seyretmedim. Eylül programını bekleyeyim bakayım.

      Sil
    3. Gelecek ay iyi filmler var sanırım. Miyazaki'nin filmi çok güzeldi. Öneririm :) İtirazım Var'ı ben de seyretmedim :(

      Sil