60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

7 Haziran 2014 Cumartesi

Ben Geldim !

Bir süredir hayat yoğunluğundan zaman bulup, kafamı toplayıp, elle tutulur bir şeyler yazmayalı çok olmuş. Her neyse; ben geldim ! Sonunda biraz kendime zaman ayırabildim ve yeni bir kitaba başladım. Orhan Pamuk'u bir süredir takip ediyordum. Sıra Kar'a geldi. Tek solukta yüz küsür sayfa okutan nadir yazarlardan biri. Beyaz Kale ve Yeni Hayat'tan sonra beklentim fazlasıyla yükselmişti. Kar da şimdilik bu beklentimi karşıladı diyebilirim. Aralıksız günlerdir yağan kar altında insan çözümlemeleri, toplumdaki karşıtlıklar ve en önemlisi aşk ile hüzün. Yine Pamuk döktürmüş anlayacağınız. Nobel'i siyasi açıklamaları neticesinde aldığına katılsam da yazar kimliğini de azımsamak haksızlık olur. Gerçekten modern Türk edebiyatının parlayan yıldızlarından biri kendisi. Oturup beraber kahve eşliğinde laflamak isteyeceğiniz türden biri gibi geliyor bana. Biraz soğuk duruşuna rağmen ikinci bardakta rahatlayacağını düşünüyorum, nedendir bilinmez. Lafı uzatmayayım. Zira yazacak şey çok. Parça parça buralarda not alacağım.

Not: Geçenlerde tek oturuşta Oğuz Atay'ın Oyunlarla Yaşayanlar kitabını da bitirdim. Daha sonra onu da yazma niyetindeyim. Hadi bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder