60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

9 Mart 2014 Pazar

En İyi 20 Massive Attack Şarkısı

Resim MassiveAttack.ie sitesinden alınmıştır.

Bazı gruplar vardır insan kimseyle paylaşmak istemez. Sadece kendisi bilsin, kendisi dinlesin ister. İşte bu bencilce duyguyu Massive Attack'a karşı feci şekilde hissediyorum. Kimseler dinlemesin, bir tek ben bileyim. Pamuklara sarayım. Öyle delice bir sevgi bendeki de. İşin şakası bir yana Massive Attack dendi mi benim için akan sular durur. Yapılacak işler bir yana bırakılır ve Attack dinlenir. O kadar ! Bir nevi trans durumu da diyebiliriz. Hele ki dinlediğim 100th Window ya da Heligoland ise.. Çoğunluğun aksine ben bu iki albümü daha çok seviyorum nedense. 100th Window, ikilinin şimdiye kadar yaptığı en karanlık albüm hiç şüphesiz. Heligoland'ta ise daha farklı bir sound denemeleri hoşuma gidiyor. Eğri oturup doğru konuşalım; Mezzanine bir süre sonra bayıyor. Ya da beni bayıyor sadece. Bilemedim. Ama 100th Window'u günlerce, haftalarca, hatta ve hatta aylarca dinleyebilirim. Şu satırları yazarken de gümbür gümbür Everywhen çalıyor (ne psikopat şarkıdır o da..) zaten arka planda. Mis gibi.

20) Dissolved Girl
19) Protection
18) Silent Spring
17) Weather Storm
16) Girl I Love You
15) Future Proof
14) Eurochild
13) Splitting the Atom
12) Everywhen
11) Paradise Circus
10) Unfinished Sympahty
9) Prayer For England
8) Inertia Creeps
7) Butterfly Caught
6) Sly
5) Safe From Harm
4) Antistar
3) Angel
2) Live With Me
1) Atlas Air

6 yorum:

  1. Hep derim senin şu listelerin az deli işi diye, ben yapmaya kalksam gece uykularım kaçar o mu bu mu derken:) Mezzanine albümünü bir tek ben seviyor olabilirim, garip derecede huzur veriyor. Benim sıralamam da aşağı yukarı benzerdi seninkine ama aralarda bir yerlerde teardrop mutlaka olurdu. ay tabi bir de black milk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden deli işi. İyi gruplardan ve isimlerden 20 şarkı seçmek insanı çok zorlayan bir hadise. Hele de böyle çok sevdiğin bir grupsa konu uuu günler sürüyor hazırlamak :)) Defalarca şarkılar ekleniyor, atılıyor, yine ekleniyor ve yine atılıyor. En nihayetinde de bir şeyler çıkıyor ortaya. Ama yayınladıktan sonra farkediliyor ki iki üç tanesini unutmuşuz. Filan falan. Zor ama eğlenceli :) Özellikle liste yapacağım ayağına hepsini yeniden dinlemek güzel oluyor. Kısacası liste bahane dinlemesi şahane :)) Çevremdeki Attack'cıların neredeyse tamamı Mezzanine'cı. Ben de 100th Window hakkında konuşacak adam arıyorum. Kimse mi sevmez arkadaş :/

      Sil
  2. 20 şarkılık liste yapabilecek kadar ciddi Massive Attack dinleyicisi değilim. Unfinished Sympathy'i ilk dinlediğimde çok çarpılmıştım "oha ne biçim müzik?" diye, yıl 1991 falan herhalde :) Bir de o Live With Me'yi insan insana dinletmez, videosu ayrı, şarkının kendisi ayrı, ağlatır çok fena.
    Bu Robert del Naja'nın bir tişörtü vardı, üzerinde "Lick my wounds please" yazan, ne aradım sağda solda, bulamamıştım bir türlü :)
    Dün gece BBC'de U2 belgeseli vardı, seni andım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Live With Me'yi insan insana dinletmez" Aynen öyle aslında. Yürek söken cinsten bir şarkı.

      Aaa o t-shirtü bilmiyorum. Ama güzelmiş ya üzerinde yazan şey. Morrissey tarzı olmuş biraz.

      Ahahaha :D Bizim güdük. İtiraf ediyorum. Ben de geçenlerde Dost'tan U2-360 Tour dvdsini aldım. İndirimdeydi. İzledim ve açıkçası pek beğenmedim. 90'lardaki havası kalmamış grubun. Konserden ziyade hayır gecesine dönmüş. Desmond Tutu konuşması mı ararsın evinde hapis tutulan Burma'lı lider üzerine yapılan konuşmalar mı ararsın. Bir ara kendi kendime evde söylenmeye başladım hatta. Kısa kes güdük şarkı söyle diye. İyi ki gitmemişim İstanbul konserine. Yoksa o sıkıcı konuşmalara dünya para verecektim :D Nerde o ZooTv'ler Pop'lar. Eski turneleri gerçekten enfesti ya. Düşündükçe ben adamların yerine üzülüyorum.

      Sil
    2. Ben de aynen dün gece belgesel bitince atarlandım, yahu ne Burma kaldı ne Desmond Tutu hakikaten, sen geçen yaz burda olanlar için ağzını açma ama, sakın açma! Kıçımın aktivisti.
      Belgesel güzel bak, U2: From the Sky Down diye. Achtung Baby ve Zoo Tv turnesine kadar anlatıyor zaten. Çok güzel animasyonlar falan var arada. Bir de One'ın aslında nasıl Mysterious Ways'i yaparlarken çıktığını gösteriyor, benim tüylerim diken diken oldu seyrederken, çok tuhaf bir an gerçekten.
      Ay ne olacak bu sevgi-nefret ilişkisi ama ya? Ahhahhahaha :D

      Sil
    3. Tatlı su aktivisti ya o. Belgeseli duydum ama izlemek nasip olmadı. Tam da delisi olduğum bir dönemi anlatıyor. Achtung Baby en iyi albümü, Zoo Tv de bence en iyi turnesi grubun. Hala onun üstüne çıkamadılar. Bilakis seviyeyi düşürüyorlar sürekli. Eski Bono'yu ne kadar seviyorsam şuankini de o kadar sevmiyorum. Yazık etti kendine. Gene de dinliyoruz tabi ahaha :D

      Sil