60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

11 Şubat 2014 Salı

Yoğurt


Bu dünyada en sevdiğim şeylerin başında yoğurt gelmekte herhalde. Her türlüsü makbul. İster tatlı olarak ye, ister eşki. Ayran yap, çorbaya kat. Türlü türlü. Müthiş bir ürün. Kendimi bildim bileli de çok seviyorum yoğurdu.

Hatırlıyorum çocukken üzerine hafif şeker (pudra olursa daha bir müthiş oluyor tabii-Çamlıca staylaa) döküp tatlı niyetine yerdim. Hiç bir zaman tatlılarla aram çok iyi olmadı. Ama şekerli yoğurt dendi mi akan sular durur. Bu zevki bir üst boyuta taşımak isteyenlere tavsiyem şeker yerine vişne reçeli döküp deneyin. Nirvanaya ulaştırır insanı bir anda. Öylesi enfes bir lezzet çıkar ortaya. Yapımı oldukça pratik. Orada saatler harcayıp yapılan hamur tatlılarından on kat daha lezzetli bir şey. En azından benim için öyle. Sanırım içerdiği şekere rağmen diğer tatlılara oranla daha sağlıklı bir ürün olmalı (ben de "ama içinde tavuk vaar"cılara döndüm lan)

Ama insan bir şeyi bu kadar sevmeye başladı mı seçicilik de baş gösteriyor hemen. Piyasada onlarca yoğurt markası var kuşkusuz; fakat bir çoğu oldukça yavan. Elbette ev yapımı organik yoğurtlar tercihimizdir. Ya da köyden eş dostun yolladıkları. Hele bir de ekşi olursa.. mis ! Heyhat evde yoğurt yapmakla uğraşamayacağıma göre ben de çoğunluk gibi marketten almak zorunda kalıyorum. (Bir reklam) Hangi markaları seviyorsun derseniz Atatürk Orman Çiftliği yoğurdunu tek geçerim piyasada. Fiyatı diğerlerine oranla biraz daha fazla; ama lezzeti bambaşka. Hani otursa insan, o gün bir şey yememişse şöyle orta boy bir tanesini bile devirebilir tek başına. Alternatif olaraksa Bim'in efsanevi ürünü, armadası, Dost yoğurt. Onu bulmak daha kolay tabii.

Öyle yani. Ben yoğurda aşığım. Evet, bu satırları yazarken de bir elimde yoğurt kasesi var ve kaşıklamakla meşgulüm.

Kızların beyaz atlı prensleri varsa benim de kapı gibi manda yoğurdum var, tamam mı ?

9 yorum:

  1. Ahhahhah beyaz atlı yoğurtlar :D Of ben de çok seviyorum yoğurdu. Kazılarda yokluktan ben de yaparım hep biraz reçelli yoğurt. İşin komiği, Meksikalı bir kız yaparken görmüştüm ilk, sonra geliştirdik beraber :) Bir kaç kaşık vişne ya da çilek reçeli, bir de varsa şeftali ya da muz doğrarım içine. Zaten biraz da müsli falan eklersen kahvaltı oluyor resmen.
    Bulursan Foça Yoğurdu'nu da bir dene. İzmir'den buralara gelene kadar fiyatı artıyor bayağı ama o da efsane bir yoğurt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtalyan-Yunan-Türk üçlemesine Meksikalıları da ekliyoruz :p Şeftali ve muz denemedim hiç. Bir dahakine deneyim :) Off nerde ya öyle güzel ürünler. Bulamıyorum. Ankara'da var mı öyle yöresel şeyleri hakkıyla satan ?

      Sil
    2. Buldum Foça Yoğurdu ben Güvenlik Caddesi'nde bir yerde, bir kaç bir şey alıp çıktım, sonra eve gelince yoğurda 7,5 lira verdiğimi farkettim ve çok bozuldum. 1 kilo yoğurt yani, bir daha almam.
      Akhisar Zeytincilik var, gene Güvenlik üzerinde, zeytini peyniri gerçekten çok güzel, Ege taraflarından getiriyorlar. Denk gelirsen az tuzlu kırma zeytin al biraz, bir de isli örgü peynir. Bir de ablanın kendi yaptığı muhammara var, barbar kocam içinde kesin eroyin kokoyin var diye dalga geçiyor ahhahha :D Tam ekmek yedirtiryor insana :)
      Meksikalılar aynen bizim gibi kendilerini arabaların arasına falan atarak, şoförlere kaş göz yaparak karşıya geçiyor, onlarla da öyle bir ortak noktamız var :D

      Sil
    3. Güvenlik'e gitmek farz oldu o zaman. Örgü peynire bayılırım. Ahahaha :D Kocanın benzetmesi süper olmuş.

      Sil
  2. Ben toruna bakarken ona yoğurt yapmaya başladım.şimdi de evde yapıyorum .çok lezzetli oluyor.hele yaptıktan sonra hemen sıcakken yiyorum.O süt kokusu çok hoşuma gidiyor.hazır günlük sütten yapıyorum.Reçel ilede yoğurt güzel oluyor.sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı şeyler çok daha güzel oluyor genelde. Aslında denemek lazım. Annem evde yapardı bazen. Kokusu cidden hoş oluyor.

      Sil
  3. Bir kız olsam da beyaz atlı prens yerine manda yoğurdunu tercih edeceğim ben :)

    YanıtlaSil
  4. Ben süt ürünlerinin hiçbirini yiyemiyorum, içemiyorum. İmrenerek okudum. Laktoz alerjim var fmf hastasıyım bir de. Laktozsuz olanları da denemedim. Fakat oğluma vişne reçelli,kayısı reçelli yoğurtları danone diye yedirdim yıllarca. Danone denen şeyi bir gün bir arkadaşımız getirmişti kaplarını yıkayıp reçelli yoğurtları yedirdim :)

    YanıtlaSil