60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

19 Aralık 2013 Perşembe

Yeniden Mim'lendik A Dostlar !

Mim için Ege'nin Laciverti'ne teşekkür ediyorum :)


1- Hayatında seni deliler gibi mutlu olmana sebep olan bir an var mı ?
Üniversiteden mezun olduğum an.

2- Şimdi oralarda olmak vardı dediğin bir yer ? Bir mekan ? Bir şehir ?
Yurtiçinde Bodrum-Yalıkavak, yurtdışı olaraksa Şili-Santiago.

3- Bugünlerde en çok dinlediğin şarkı ?
Heart grubunun müthiş Led Zeppelin coverı, Rock and Roll.

4- Giymekten keyif aldığın ayakkabı hangisi, ne tür ? Peki ayakkabı numaran kaç ?
Kışın deli gibi simsiyah Dockers botlarımı giyerim. Böyle Nazi subayı gibi dolanırım ortalıklarda. Ama giymekten en çok keyif aldığım ayakkabım yazın tercih ettiğim ve yan tarafta resmini görebileceğin 42 numara The Doors desenli Converse'lerim (fotoğraf bana ait değil-yerimden kalkıp fotoğrafını çekmeye üşendim çünkü :D).

5- Bana giyim tarzını anlatır mısın ?
Yaz kış farketmez. Her daim spor. Renkli ve kareli gömleklerin hastasıyım. Kışın da onların üstüne yine renkli kazaklarımı giyerim. Solgun renkleri sevmiyorum. Tabii sevdiğim grupların baskı t-shirtlerini de giyerim. Özellikle bir konsere gideceksem.

6- Uğurlu bir eşyan var mı ?
Yok. Uğur işlerine pek inanmam.

7- Tahamül bile edemediğin yemek ya da lezzet ?
Yemek konusunda seçici olmamaya özen gösteriyorum. Çocukluğumdan beri öyle süregelmiş. Sonuçta bu sebzeler/meyveler Allah'ın nimetleri ve dünyada milyonlarca insan açlıkla cebelleşirken benim "ıyy" deme hakkım olmadığını düşünüyorum. Ama mümkünse soframda kereviz olmamasına özen gösteriyorum.

8- En çok sevdiğin film sahnesi ?
Çok zor bir soru. Yüzlerce hatta belki binlerce film izledim ve hala daha izliyorum. Çok hoşuma giden onlarcası var. Ama aklıma ilk geleni şu:  

Sunset Boulevard'ın (ki tüm zamanların en iyi filmidir bana göre) sonunda Norma Desmond (Gloria Swanson) kelimenin tam anlamıyla sigortaları yakmış bir şekilde kıvrılan merdivenlerden yavaşça süzülür ve kameralara doğru ilerler. "Pekala Bay DeMille, yakın çekim için hazırım". Ne zaman izlesem tüylerim diken diken olur bu sahnede. Bu filmin neredeyse her sahnesi benim için çok özel. Her biri zihnime kazınmış durumda. Aynı şekilde Stanley Kubrick'in efsane filmi 2001: A Space Odyssey'nin son bölümünde beliren renkli ışıkların geçtiği sahne. Bilincimi yitiriyorum izlerken. Çok etkileyici sahneler her ikisi de.

9- Şiirk, öykü vs. içinde geçen sen sevdiğin kitap cümlesi ?
"O ümitledir ki şimdi sefer etmekteyiz, biz, o akıntıya karşı giden tekneler, durmadan geriye, geçmişe çarpılıp atılsak da ne gam.." F.Scott Fitzgerlad (The Great Gastby - Muhteşem Gastby). Hermann Hesse'nin Der Steppenwolf kitabının da tüm cümlelerini çok severim. 


10- Türkçe haricinde hangi dile ilgi duyuyorsun ya da hangisini konuşmak isterdin ?
Almanca'ya ilgi duyduğumu söyleyebilirim. Az buçuk biraz biliyorum ve ilerletmek çok istiyorum. Fransızca'yı konuşmak isterdim. Ne yazık ki Franzısca'm kendini tanıtma, yol tarifi ve alışverişten öteye geçmiyor :)

11- Gözlük ya da lens kullanıyor musun ?
Gözlük kullanıyorum ve bu durumdan çok mutluyum. Lens olayına oldum olası sıcak bakmadım. Hijyen kaygıları..

12- Alışverişini yapmaktan en çok hoşlandığın şey nedir ?
Erkekler ve alışveriş.. Cümle içinde beraber kullanınca abes düşen kelimeler :D Evet ben de çoğu erkek gibi alışveriş yapmaktan hazetmiyorum. Ama kitap/film/albüm/vs. gibi şeylerin alışverişini yapmak hoşuma gidiyor tabii.

13- İnternet hiç yokken, hayatımda....vardı. 
Mektuplar.

14- Şansı mı ? Tesadüf mü ? Kader mi ?
Şansa ve özellikle de tesadüfe inanmam. Evrende her şey planlı ve programlı olarak ilerliyor. Biz sadece o senaryoya bağlı oynuyoruz. Kadere inanırım; ama kaderci değilim. İkisinin arasında önemli bir fark var çünkü :)

15- Ekşi mi ? Tatlı mı ? Acı mı ? Sade mi ? Şuanki hayatını tamlayacak en yakın lezzet hangisi ?
Sade.

16- İkinci bir şansın olsaydı kim olarak dünyaya gelmek isterdin ?
Yine kendim olarak. Halimden çok memnunum.

17- Başka bir mesleği seçecek olsaydın bu ne olurdu ? 
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı okumayı çok isterdim. Amerikan tarihine ve edebiyatına karşı konulamaz derecede ilgim var.

18- Bir gün mutlaka bu duyguyu tatmalıyım dediğin bir olay var mı ?
Genelde kadınlar ebeveyn olmayı kutsar ve o duyguyu mutlaka tatmak ister. Ama sanırım ben de baba olma olayını tatmak isterim bir gün. Bilmiyorum. Güzel bir şey düşününce. Evdeki kedimi çocuk gibi seviyorum ve düşününce insanın gerçek çocuğu olsa onu sevmeye doyamaz.

19- Hayatın boyunca en nefret ettiğin insan özelliği ?
Yalan söylemek ve yüzüne gülüp arkadan iş çevirmek. Yalana duruma göre göz yumabilirim; ama arkamdan iş çeviren insanları anında şutluyorum hayatımdan. Tek başıma da kalsam sorun değil. Böylelerinin çevrelediği bir hayat çekilmez oluyor. Hayat çok kısa ve ikiyüzlü insanlarla uğraşarak zamanı boşa geçirmek istemiyorum.

20- Rüyaların gerçekliğine inanır mısın ? Rüyalarını dikkate alır, hatırlar mısın ?
Rüyalar bazen gerçek oluyor. Ama kötü bir hafızam var. Çoğunlukla sabah kalktığımda hiçbirini hatırlamıyor oluyorum. Kötü bir huy. Ama hatırladıklarımı da çok dikkate almam. Aksi durumda hayatı zorlaştırabilirler.

* * *

Blogunu sık takip ettiğim kişilerin neredeyse tamamını Ege'nin Laciverti mimlediği için şimdilik kimseyi mimleyemiyorum :D

5 yorum:

  1. Ay süpersin, çok merci, çok tatlı bir mim olmuş >^.^<

    YanıtlaSil
  2. ne güzel yanıtlar!

    converse için ölürüm şu an çok istedim :( doors'a hayranım ya ne gzelmiş!

    bi de gözlük kesinlikle! (not: gözlüğüm yok ama eğer gözlerim bozuk olsa lens değil gözlük kullanırdım çnkü çok güzel de bi aksesuar ayrıca bence ehe)

    A Space Odyssey filmini izlerken kendimi deli gibi hissetmiştim tarifsiz duygular :)

    ben de anne olmak istiyorum ama evlenmek istemiyorum ah..

    mektuplar benim hayatımda hala var ve hep de olucaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanır mısın o converse'i şans eseri bulmuştum. ben de doors'a bayılırım. jim abi :)

      space odyssey'i ne zaman izlesem dünyam şaşıyor :D

      evlenmek zor. benim de gözümde büyüyor. ama yaş da geçiyor yavaştan.

      Sil
    2. 26 oluyorum ben martta.. ama sanırım hiç evlenmicem :D

      Sil