60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

17 Aralık 2013 Salı

BOYKOT ! HOBBIT E GİTMEYİN ÇÜNKÜ..

Peter Jackson'ın bir önceki filmi The Hobbit: Unexpected Journey (Hobbit: Beklenmedik Yolculuk) setinde 27 hayvanın telef olduğu geçtiğimiz ay ortaya çıkmıştı.

Tabii başta PETA olmak üzere çeşitli hayvan hakları dernekleri ayağa kalkmış ve filmi protesto edeceklerini duyurmuştu. Ben de burdan tüm takipçilerime ve yoldan geçenlere sesleniyorum: HOBBIT 2'ye GİTMEYİN ! BOYKOT EDİN ! Ölen atlar, keçiler, tavuklar ve koyunlar için bu rezil seriye para kazandırmayın.

Zaten sinema açısından da -lafımı esirgemeyeceğim- ilk film bok gibiydi. Buna bir de 27 hayvanın sette göz göre göre can vermesi eklenince bende sigortalar attı.

LOTR serisinin sıkı bir hayranı olan ben baştan beridir Peter Jackson'ın bir çocuk kitabı olan ve LOTR serisi kadar hacimli olmayan Hobbit'ten üç film çıkarmasının tek sebebinin para hırsı olduğunu söyledim. Yine söylüyorum. Silmarillion'dan da bir 10 film çeker artık. Paraları kırar. Ama benim paramla hayvanları öldürmelerine izin vermeyeceğim.

Mordor'a kadar yolun var Jackson ! Rüyana Uruk-hai girsin emi.

11 yorum:

  1. Hiç duymamıştım,yazın' a dek.Madem öyle gitmeyelim safımız belli olsun,hasılatında tuzumuz olmasın.Tek film olsaydı detaylar kaçardı diye düşünüyorum ama üçleme yapmak zorunda da değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef. 27 hayvan susuzluktan, aşırı yorgunluktan veya boğulmadan dolayı çiftliklerinde ölü bulunmuş. İşin korkunç yanı bu iş sadece tek filmle de sınırlı değil. Sadece Hobbit değil son dönem bazı Hollywood filmlerinde de benzer vakalar yaşanmış.

      Eight Below Zero filminde bir huskie cinsi köpek dövülmüş. Diğer köpeklerle kavga ettiği gerekçesiyle beş yumruk atılmış diyaframına. Life of Pi'daki kaplan bilgisayar efekti yeterli olmaz denilip suya atışmış ve az daha boğuluyormuş. Karayip Korsanları filmndeki su altı patlama sahnelerinde ise yüzlerce balık ve ahtapot telef olmuş. Dustin Hoffman'ın başrolünü oynadığı Luck dizisinin setinde de aşırı yorgunluktan iki ata ötenazi yapmak zorunda kalınmış ve dizi gelen şikayetler üzerine yayından kaldırıldı.

      Aslında tek filme zorlasalar sığabilirdi çoğu şey. Süresini biraz uzatsaymış mesela üç saat olsaydı bence daha yerinde olurdu.

      Sil
    2. Boşuna dememişler "Cahiller mutludur!" diye,şu yazılanları okuyana kadar cahillikten mutlu mutlu yeni filme gitmeyi düşünüyordum,gerçekten çok üzüldüm.sadece bir hayvan sever olarak değil, evimde hayvan beslememiş olsaydım bile kahrolurdum.
      Süre uzasaydı ve gereksiz uzatılmış sahneler çıkartılsaydı dediğin gibi belki olabilirdi,ama 3 film çekmek gerçekten bir para gözlülük!

      Sil
    3. "Cahiller mutludur" lafı o kadar doğru ki. Ve hepimiz çoğu konuda ne yazık ki çok cahiliz. Ne kadar okursak okuyalım bir yanımız hep cahil olarak kalıyor. İnsan yetişemiyor bilgi seline. Cahil deyince aklıma şu caps geldi ve güldüm akşam akşam:

      http://mavciefendi.files.wordpress.com/2013/11/ilber-ortayli_530514.jpg?w=500 :D :D

      Sil
    4. Ahahah bu capsi geçen gün kopyalayıp masaüstüne yapıştırdım, kullanmak için uygun anı bekliyorum :D Ne zamandır bu kadar gülmemiştim :)

      Sil
    5. Valla ya ben de bu capsi gördüğüm günden beridir günde 1 doz alıyorum :D İlber hocanın "sus çünkü gerizekalısın" capsi de fena değil.
      http://i.imgur.com/axrGu7g.jpg :D

      Sil
    6. yazdıklarını yeni okudum,süperler çok güldüm :)

      Sil
  2. Aaaa ne diyorsun?! Ya valla ben de sinirimi çıkaramadım 3 parçaya bölünmesinden el kadar kitabın, ne paragözlermiş diye söyleniyorum hala.
    O zaman çok üzgünüm ama bin türlü yolu var film seyretmenin, saygımızdan sinemaya gidiyoruz, demek ki haketmiyorlamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Böyle canlılara zarar vereceklerse hiç çekmesinler daha iyi. Ellerinin altında onca teknoloji var. Şart mı gerçek hayvanları kullanmak ? Hadi kullandın, bari usülüne göre kullanılsın. Susuz bırakılmak nedir yahu ? Yazık günah. Benim için Jackson bitmiştir. İsterse Tolkien'in her kitabına üçleme çeksin. Benden bir kuruş kazanmayacak.

      Sil
  3. okuldaki öğretmen arkadaşlar plan yapıyorlardı gitmek için. yarın ilk işim okuduklarımı anlatmak olacak..

    YanıtlaSil