60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

27 Ekim 2013 Pazar

LOU REED

 

"Kara bir gece. Büyük şairi, bir rock'n roll efsanesini ve dahası idolümü kaybettim. Çok üzgünüm. İçten içe ağlıyorum. Bu acı tarif edilemez. Pazar sabahından ve mükemmel bir günden bahsediyordun hep. Kim tahmin edebilirdi ki senin en büyük numaranı bir pazar sabahına saklamış olduğunu? Her zaman biz sevenlerini ve müzik dünyasını şaşırtmayı sevdin. Bu mükemmel pazar sabahında dünyadan sessizce göçüp giderek son bir defa daha şaşırttın bizleri. Gelişin gibi gidişin de şok etkisi yarattı. Böylesi büyük bir kaybın hemen ertesinde kelimeleri bir araya getirmek ve Lou Reed isminin hakkında bir şeyler karalamak çok güç. Hele ki konu yıllardır hayranı olduğum, saplantılı şekilde kendisini takip ettiğim ve gerçekten sevdiğim bir isimse.. Böylesi büyük bir modern rock ozanının kaybını tarif etmek çok güç. Arkadaşı kaybetmek gibi. Ellerini tutamadığın; ama sesini her daim kulaklarında işittiğin uzaklardaki bir arkadaş.. Huzur içinde yat dünyayı değiştiren adam. Beni değiştiren adam. Sonsuza kadar teksin ve öyle kalacaksın. Biliyorsun. Huzurlu sesin her zaman benim güvenli limanım olacak ve her melankoli durağına geldiğimde kulaklığımı takıp bir Reed şarkısı açacağım. Kimi zaman 'hayvanat bahçesinde hayvanları doyuracağım' kimi zamansa 'vahşi tarafta yürüyüşe çıkacağım'.  Dün de yaptım, bu gece de öyle yapacağım. Uzun, karanlık bir gece. 'Aşk uydusu' göğe yükseldi. Zamanında 'binlerce yıl uyuyabilirm' demiştin. Şimdi uyku zamanı." - Zihin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder