60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Eylül 2013 Cumartesi

Şairin Doğumu


"Leonard'la konuşmayı seviyorum
O bir sportmen ve bir Çoban
O tembel bir serseri
Takım elbisesinin içinde yaşayan.."


"Tüm roketler gökyüzüne doğru yükselmekte
Kutsal kitaplar sonuna kadar açık
Doktorlarsa gece gündüz çalışmakta
Ama hiçbiri aşkın tedavisini bulamayacak.."


"Oh, seyirciler gittiğinde güzelliğini görmeme izin ver
Hareketlerini hissedeyim Babil'de yaptıkları gibi
Yanlızca sınırlarını bildiğim şeyi yavaşça göster bana
Dans et benimle aşkın sonuna dek"


"Gökkuşağı için çok erken, güvercin için çok erken
Son günler bunlar, karanlık bu, bu bir tufan
Ve dokunulamaz hiçbir erkek ya da kadın yoktur
Ama sen, ki onların arasına giren, yargılanacaksın"


"Ah, savaşlar yeniden yapılacak
Kutsal Güvercin, yeniden yakalanacak
Alınan, satılan ve yeniden alınan
O güvercin ki asla özgür olmadı"

"'İzin ver baştan başlayayım' diye feryat ettim
'Lütfen yeniden başlamama izin ver'
Bu sefer adil bir yüz istiyorum,
Sakin bir ruh istiyorum"


"Yakışıklıydım, güçlü kuvvetliydim
Tüm şarkıların sözlerini bilirdim
Şarkı söyleyişim seni memnun etti mi?
Hayır, söylediğin sözler yanlıştı"


"Bir takım yapayanlız ve çok huysuz kahraman
Yol boyunca sigaralarını tüttürmekte
Gece zifiri karanlıktı ve aralarındaki karanlık yoğundu
Her biri kendi sıradan yüklerini altında.."


"Gerçek aşk iz bırakmaz
Eğer sen ve ben doğru insanlarsak
Kucaklaşmalarımızda kaybolacaktır
Güneşe karşı duran yıldızlar gibi"


"Seni arzuluyorum, açgözlü olmayan ben;
Seni sormaya başladım, ihtiyacı olmayan ben.
Benden gittiğini söylemiştin,
Ama her nefes alışında, seni hissediyorum."


"Sekse hapsolmuş
Dayandık denizin sınırlarına
Gördüm ki geriye okyanuslar kalmamış
Benim gibi leş yiyiciler için."

 
Mektuplar
"Sana gönderdiğim mektupları almayı
Asla sevmedin
Ama şimdi özünü anladın
Mektuplarımın ne anlama geldiğini
Onları yeniden okuyorsun
Yakmadıklarını.
Dudaklarına bastırıyorsun onları
Endişe dolu sayfalarım
Sel olacağını söylemiştim
Geriye hiçbir şey kalmayacağını söylemiştim
Geleceğini umdum
Adresimi verdim
Hikayen o kadar uzundu ki..
Konusu çok derindi
Senin için karşılaşmak yıllar aldı
Meşru müdafaa çizgileri
Yaralı şekiller açığa çıkar
Kayıp, tamamı;
Ve basit nezaket burda,
Gücün yanlızlığı
Odama yürüyorsun
Masamın orada duruyorsun
Sıradaki mektubuna başla"

* * *

Nice senelere Leonard. 
79 yıllık şarap, ihtiyar bir delikanlı
Şair
"Görkemli kaybeden"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder