60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Haftada Sekiz Gün Olsa..

Bence haftanın günlerini 8'e çıkaralım. E tabii ya, ne olacak ki ! O ekstra gün bize ayrılsın. Oturalım kitap okuyalım. Doyasıya müzik dinleyelim. Notaların keyfini çıkaralım. Belki bir de sinemaya gideriz, kim bilir. Ütopik bir düşünce. Ama gerçek olabilseydi muhteşem olurdu !!!

Çünkü kütüphanem kitap mezarlığına döndü son zamanlarda. Okunmayı bekleyen o kadar çok kitap var ki.. Hepsi de resmen "oku artık beni" diye haykırıyor her sabah. Başucumdan sesleniyorlar bana: "Okumayacaktın da neden sahiplendin bizi o zaman?". Geçen sabah Hermann Hesse'le William Faulkner'ın bana fısıldadıklarını duydum. Bir nevi "i heard dead people" (iğrenç bir espri oldu bu ya). Onlar da haklılar tabii. Terkedilmek dünyanın en boktan hislerinden biri. Böyle bir hastalığın varolduğunu biliyorum. Adını bilmiyorum; ama illa isimlendirmem gerekseydi "güzel kitap buldu mu anında satın alma sendromu" şeklinde bir şey olabilirdi. Belirtileri sıralayım.. Mesela bir fuar ya da kitapçı geziyorsunuz. Karşınıza güzel güzel kitaplar çıkıyor. Önce kendinizi dizginlemeye çalışıyorsunuz. Soğuk soğuk terlemeye başlıyor ve içsel bir hesaplaşmaya gidiyorsunuz: "Almamalıyım Zihin. Zaten evde okunmayı bekleyen tonla kitap var. Sakin ol ve yavaşça o elindeki kitabı yerine bırak". Ama tabii bu hisse karşı koymanız en fazla bir iki dakika sonra başarısızlıkla sonuçlanıyor. Devamını tahmin edebilirsiniz; kendinizi soluk soluğa bir şekilde kasada buluyorsunuz !

Müzik dinlemenin de hakkını veremediğimizi düşünüyorum. Konserler bir yana dursun müzik artık dijital platformlardan ya da işe/okula/bir yere giderken kulaklıkla müzikçalarınızdan dinleme ile kısıtlanmış durumda. Şöyle oturup müzik setinde filan bir şeyler dinlediğimiz yok. Kırk yılda bir belki.. Eh buradan da tabii notaların hakkının yendiği sonucu ortaya çıkıyor. Çünkü müzikçalarımızdan biz şarkıyı sadece duyuyoruz, dinlemiyoruz. Sakin kafayla güzel bir ortamda şarkıları sindirmek bambaşka bir deneyim ve çoğumuz bu keyiften mahrum kalıyoruz.

Ne yapacağız şimdi gençler ?


2 yorum:

  1. plak ve pikap dünyasına gireyim diye hesaplar yapıyorum ama hiç bilmiyorum ne alınır. ben de yıldım bilgisayara bağladığım hoparlörden müzik dinlemekten. o sesler eve yayılsa, ben bu masadan kalksam artık.

    kitap meselesini okuyunca saydım, 18 kitap okunmak için sırada bekliyor, utandım biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. plak işine gireceksen ilk alman gereken albüm bence the smiths-the queen is dead olmalı. smiths sevdiğini hatırlıyorum, iyi gider bence :)

      Sil