60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Aralık 2012 Çarşamba

YUH !

Bakalım siz benim kadar "sakin" bir tepki mi vereceksiniz, yoksa "yuh"tan öteye mi geçeceksiniz merak ediyorum. Buyrun videoyu veriyorum:



Sakin miyim ? Hayır değilim. Yalan söyledim. "YUH!" başlığını başıma iş gelmesin diye attım. Yoksa denecek söz çok. İşte başlıyorum.

Önce nereden başlasam acaba ?

"Haiti mi Hakkari mi? Ben bu yardım işini anlamıyorum abi. Abuk subuk yerlere yardım hevesi başladı. Haiti'ye yardım billboardlarda. Bana ne Haiti'den" Sormazlar mı adama, yahu kardeşim Hakkari'li de Haiti'le de Allah'ın kulu. Hepsi de bir can taşıyor. Hepsinde bir kalp, iki böbrek, bir beyin var. Kimin kimden ne farkı var ki ? Hem sanatçı dediğin duyarlı olur. En başta "insan"ı gözetir. Irkmış dinmiş dilmiş bunlara bakmaz. "Bana ne şundan" demez. Böylelerini sanatçı kefesine koyan zihniyetleri anlamıyorum zaten. Serdar Ortaç bir şarkıcıdır. Pop şarkıcısıdır. Hepsi o. A, bu arada hatırlamayan varsa zamanında Ahmet Kaya'yı linç gecesinde güle oynaya birileri şarkı söylüyordu. Hatırlatayım dedim.

"Ben Haiti'ye bağışlayacağım parayı ya da hayvanlar bilmem ne derneği.. bak bak bak! Bir toplanıyoruz hayvanların hepsini kurtaralım. Ulan hayvan gibi yaşayan var !" Üsluba bakar mısın allasen ? "Hayvanlar bilmem ne vakfı". O küçümseyerek söylediğin "hayvan"ların da bir canı var bizler gibi. Onların da duyguları var. Ve eminim sizlerden daha duygusallardır o beğenmediğiniz hayvanlar. Siz hiç bir köpeğin ağladığını gördünüz mü ? Eminim görmemişsinizdir. Ne de olsa onlar "hayvan". Oyuncaktan farksız. Çöpe de atsak olur ! YAZIKLAR OLSUN !

"Peki abi hayvanlara yardım et, bilmem ne böbreğini alanlara yardım et. Öbürü. Ya.. Daha neler görüyorum. Bilmem neden şiddet görenlere pembe hayat yardımı. Ulan senin vatandaşın açlıktan ölecek. O yüzden bana nereye yardım etcen diye sorduklarında bak naptım geçen Polis Vakfı bir yardım düzenledi. Neye düzenledi ? Türk Emniyet Teşkiatı Dul ve Yetim Vakfı." Ne güzel değil mi. ? Hem yardım yapıyor hem de bununla böbürdeniyor ! Aman ne başarı. Aferin sana Serdar Ortaç. Polislerimize kol kanat germişsin. Eyvallah abi. "Bilmem neden şiddet görenlere pembe hayat yardımı". Her gün kadına şiddet haberleriyle boğuşurken edilen lafa bakın hele !

Bir de şov yapmaz mı ? "Gelmiyorum abi". Gelme abi. Gelme. Çokta umrumuzdaydı. Bize duyarlı insan lazım. Yaptığı yardımı kameralar karşısında hönküren biri değil. "Neye yardım edersek bize iyi döner" Yardımdan geri dönüş mü beklenir ?! Şaştım kaldım işte orada. "İyilik et denize at" demişler zamanında. Bunu da mı öğrenemedin sayın popstar ?

En fenası da..

"TOKİ'ye yardım et, kimsesize yardım et, acı çekene yardım et; sonra sıralamada hayvanları tabii koruyalım, bizimle yaşasın diye. Ama önce ben hayvanları korumaya bilmem ne orkestrasıyla gidicem. Efendime söyleyeyim pembe yeşil derililer vakfına gidicem. Bu ne abi ya ?" Nefret suçu değil de nedir bu sözler ?

Ve daha nicesi..

5 yorum:

  1. Bu konuda seninle hem fikir değilim açıkcası elbette serdar ı da destekleyemem canilik olurdu .
    Bu konuda yapılan en büyük hatayı serdar Ortaç yapmış aslında temelde mantıklı şeyler söylemek istese bile saçma sapan noktalara takılıp kalmış öncelikte hukukumuzda da geçerli olan bir şey varsa o da insan hakların hayvan haklarından üstün olan hakkın korunması ilkesine göre ayrı tutulduğudur bu mantıkla hareket edecek olursak insan haklarına gereken önem verilmediği ülkemizde insanlara yönelik yardımın da öncelik tanınması mantıklı olabilir ama elbette hayvanlara yönelik olanlarda hiç yapılmasın demiyorum asla

    Haitiye yardım konusunda da farklı düşünüyorum zira onun küreselleşen dünya da zayıf insanlara yardım amaçlı değil tamamen iktidar partisinin ümmetçilik anlayışı çerçevesinde yapıldığını düşünüyorum bu açıdan bakıldığında iktidar yoluyla bir yardımı ben sanatçı olsam ben de kabul etmezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümmetçilik anlayışı çerçevesinde yapılacağını sanmıyorum. Çünkü ümmetçilik için iki milletin de aynı dine mensup olması lazım ki bildiğim kadarıyla Haiti'deki Müslüman nüfus çok az. İktidar yoluyla yardım konusunda ise şöyle düşünüyorum; sonuçta bu bir yardım. Ucunda insan hayatı var. Hangi iktidar olursa olsun konu yardımsa onunla ortak çalışılmalı. Sonuçta bu onların politik duruşlarını desteklediğini göstermez. Amerika'da da böyle yardımlar ve konserler gerçekleştiriliyor ve en Cumhuriyetçi sanatçılar bile Demokrat'larla yanyana geliyor.

      Bence bu işin önceliği olmaz. Eğer birileri (insan olsun hayvan olsun) yardıma muhtaçsa ona yardım edilmeli. İnsana da yardım edeceğiz hayvana da. İkisi için de sahne al Serdar ? Değil mi. Hukuk sistemi başka söylüyor olabilir. Fark etmez çünkü hiçbir sistem kusursuz değildir ve hukuk sistemimizin de hataları olabilir. Düzeltilmeidir :)

      Sil
    2. Bu ne özgüven zihin :)) Seni başbakan yapalım öyleyse nasılsa yargı reformu (?) adı altında yaparsın dilediğini ;)

      iktidarın ne yönlü düşündüğünü daha ayrıntılı tartışmak isterdim doğrusu ama yeri burası değil neyse bakalım

      Sil
  2. bu herif bir de kendine sanatçı yakıştırması yapıyor ya, daha ne diyeyim. böyle pislikler çıkıp da şarkı söyledikçe, göz önünde oldukça, bi halt olmaz bizden işte.
    böyle zihniyetsiz bir adam daha tanımadım desem yalan olur. çok fazla insan var çok. ve tiksiniyorum malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden böylelerine "sanatçı" diyenleri anlamıyorum.

      Sil