60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

6 Aralık 2012 Perşembe

Saygı Nedir Bilir Misin ?

Önce olayın videosunu vereyim:



Çok üzücü bir tablo değil mi sizce de ? Bir yanda yıllardır ekranlarda "muhalif görünmeye çalışan" bir adam, diğer yanda ise sadece efendi şekilde konuşmacıya muhalefet etmeye çalışan ve karşılığında ağıza alınmayacak hakaretlere maruz bırakılan bir kadın. Videoyu izlerken Okan Bayülgen adına üzüldüm. Oysa 90'lı yıllarda bu adam böyle miydi ? Ya da biz mi onu yanlış tanımışız ? Aslında Bayülgen'in bu "yapma entel solcu" ayakları uzun zamandan beridir süregeliyor. Ve her geçen sene de şiddeti artarak devam ediyor. Kaç defa bu sayfada hakkında yazı yazmak istedim. Ama hep kendime engel oldum. Kendi utancıyla kalsın istedim. Fakat bu olay karşısında susamazdım. Sinirlendim ve işte tepkimi veriyorum.

Öncelikle Bayülgen "faşizm" nedir onu öğrensin. Ciddiyim. Alsın eline bir sözlük, baksın karşılığına. Ülkemizdeki çakma solcuların huyudur. Gerekli gereksiz her ota boka muhalefet ederler. Kendileri bir muhalefetle karşılaştılar mı karşısındakine "faşist" yaftasını yapıştırıverir. Üstüne de zümrelerinden alkış alırlar. Okan Bayülgen de aslında aynısını yapıyor. İlk başta konuyu değiştirmeye çalışıyor; ama bakıyor orada bulunan "ergen" üniversiteliler her "faşist" lafının ardından alkışı patlatıyor, vuruyor da vuruyor kadına. Durmak bilmiyor.

"Hadi faşizmin anlamını bilmiyorsun; bari saygının anlamını öğren be adam" demezler mi böylelerine ? Bayülgen, her fırsatta tabuları yıktığını zannede dursun; karşısındaki kadına yönelttiği belden aşağı hakaretlerle seksizmin dibine vuruyor aslında ve eleştirdiği "zihniyet"ten bir farkı kalmıyor. Okan, sana bir tavsiye; öyle üstünde "barış sembolleri" olan t-shirtler giyerek, şehirde motorsikletle gezerek işler olmuyor. "Aydın" olmak, "alternatif" olmak, kafada biten birşey. Giysisi ya da dili olmaz bu işin. Orada iki kelime "nükleer atık"lardan bahsettin diye "Vay be ne duyarlı adam" diyeceğimi zannetme. Çünkü ben seni her fırsatta alkışlayan ergen kitlenden biri değilim. Ergenlikten çıkalı yıllar oluyor. Sen git de önce liseli gençlerin "anarşizm" ihtiyaçlarını  gider. Sanırsın sahnede Noam Chomsky var ! Hepi topu bir Serge Gainsbourg özentisi. Yakında sahnede iki yüz liralık banknot filan yakmaya da kalkar. Zamanında Gainsbourg yapmıştı hani.

Eğer soldan, barıştan ve benzeri şeylerden bahsedeceksek önce temele "insan"ı almamız gerekir. Sen kalkar karşındakine "bana ne arkadaşının astımından" dersen, bir kadını belden aşağı vurmaya kalkarsan millet sana neresiyle güleceğini şaşırır. İnandırıcı olmaya gayret et lütfen ! Biraz da kitap oku mümkünse. Dediğim gibi, t-shirt giymeye ya da havalı laflar etmeye benzemez kültür. Okumak gerek. Emin ol o özendiğin adamların hepsi zibilyon tane kitap okuyarak oralara gelmiştir.

Özgürlüklerin tanımını da ben yapayım sana istersen. Hani okumadığını farzediyorum çünkü. "Bir kişinin özgürlüğü başkasının özgürlüğünün başladığı yerde biter !" Eğer sen benim sağlığımı tehdit edecek bir davranışta bulunuyorsan ben de senin "zehirli" zevkini eleştirebilirim. Bu durumda da sen bana "faşist" dersen ben de sana ne derim ? Sen düşün.

Böyle insanlar artık azalarak bitsin lütfen. Gerçekten ekranların taze yüzlere, dahası taze beyinlere ihtiyacı var çünkü. Gitgide "en iyisini ben bilirim"cilerin ekranları kapladığı bir döneme gidiyoruz. Okan.. Devrin biteli on yıl oluyor. İyi günlerin hatrına artık sahalara oynamayı bırak. Her fırsatta dillendirdiğin ama bir türlü yaşamına enjekte edemediğin fikirlerin gölgesinden faydalan ve gerçek bir insan ol. Aydın ol. Yoksa bir karikatür olarak anılacaksın yıllar sonra.

2 yorum:

  1. Okan'ı birkaç önemli tesptileri dışında kişisel olarak sevmiyordum bu videoyuyu izleyince bir kez daha tastiklemiş oldum. Olayda geçen her iki kadında dava açsa kişiliğe hakaretten ve kapalı alanda sigara içme yasağından Okan ceza alır ,elbette yalnızca para cezası olur ama en azından bu şekilde bunu videoya çekip internete koymaktansa bir şeyler yapılmış olur zira Okan'ın bu şekilde kişileri harakeret noktasında eleştirdiği ilk değil .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüğüm nokta şu; orada yüzlerce "üniversiteli genç" oturuyor. Kızlı erkekli bir sürü "okumuş" insan bir kadına alenen hakaret edilmesini alkışlıyorlar, hatta buna gülüyorlar. Utanç verici bir tablo değil mi Mariposa ? Gerçekten üzülüyorum, Atatürk böyle bir gençliğe mi emanet etti bu ülkeyi ?

      Bir de şöyle iki yüzlü bir durum var. Eminim o gülen erkeklerden birinin sevgilisine aynısı yapılsa sahneye çıkar ve ortalığı birbirine katardı. "Sevgilimle nasıl konuşuyorsun" der üstüne de belki kavga çıkarırdı. Ama konu bir başkası olunca oturdukları yerden gülmeyi yeğliyorlar. Aynı şekilde o gülen kızlar da eminim sahnede olsa böyle sessiz duramaz karşılığını vermeye çalışırdı.

      Okan'a gelince dediğin gibi zaten o insanları küçümsemeyi, karşısındakine hakaret etmeyi adet edinmiş bir "pop figürü". İstediği kadar "rockçı anarşist" ayaklarına yatsın. O bir medya figürü. Yıllardır ana akım medyaya hizmet ediyor ve çeşitli (kapitalizm ürünü) reklamlarda seslendirmeler yapıyor. Acaba kendisi kendisine inanıyor mudur ?

      Sil