60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Aralık 2012 Pazar

Küçük Riçırd

Courtesy of GQ Magazine
 
Malumunuz blogumun amaçlarından biri de Little Richard isminin korunması ve gelecek nesillere taşınması. Bir nevi "Little Richard'ları Koruma Vakfı" gibi bir şey. En azından bu misyonu bir süredir üslenmiş bulunmaktayım.

Çok ciddi bir giriş oldu yahu..

Şakası bir yana ben bu abiyi çok seviyorum. Gerçekten. Daha önce de ifade etmiştim. Gerek sıradışı vokali gerekse rock n'roll camiasına getirdiği canlılık ve farklı renkle cidden önemli bir sanatçı olduğunu düşünüyorum. Ve kendisinin isminin unutulmaması gerektiğine inanıyorum. Elvis'ten ya da Chuck Berry'den ne eksiği var ki ? Hatta fazlası var; görkemli vokali.

Yaklaşık iki, iki buçuk hafta önce kendisi tam 80.yaşına bastı. Allah uzun ömürler versin. Belki sağlık sorunlarından dolayı uzunca bir süredir adam gibi turneye çıkamasa da kendisinin bunları atlatacağını ve yeniden sahnelere döneceğine inanıyorum. İnanmak istiyorum :(

Her ne kadar yaşlandıkça yüzüne yaptırdığı botokslar ve geçirdiği müdahaleler neticesinde yüzü korku filmlerinden fırlamış bir canavarı andırsa da ülkemize konser vermeye gelse en ön sıradan bilet almaya bakarım doğrusu.

Niye ?

Adam komik. Adam iyi çığlık atıyor. Adam rock n'roll'un mimarı. Bunlardan daha iyi bir sebep bulacabilecek olan ?


Özellikle kendisinin "Little Richard" adındaki albümünü bulursanız kaçırmayın derim. En rock n'roll sevmeyen adamı bile yerinden kaldırır ve dans pistine sürükler. O derece.

O albümde neler yok ki...

Bir kere Little Richard'ın dillere destan "Lucille"i var. Ki bu şarkıya ilgili bir anım var. Bir ara anlatırım. Bir arkadaşla bu şarkıyı az dinleyip eğlenmemişizdir :) Öyle ki ne zaman "Lucille"i duysam ağzımda kocaman bir tebessüm beliriyor ve beynimde Richard'ın malum çığlıkları yankılanıyor; "Luciiiiile !".Daha çok değil, bu sabah 2 civarı "Lucille"i dinliyordum :D

"Good Golly, Miss Golly", "The Girl Can't Help It", "Keep-A-Knockin", ve daha nicesi..

5 yorum:

  1. Öyleyse Little Richard albümünü edinmem gerekir ne kadar haklısın görelim bakalım (dans olmasa da belki de rock n roll u sevmeme sebep olabilir sevmiyor değilim gerçi ama nötrüm desek daha iyi olur )

    Lucille iyi parçaymış nicesine de bir bakalım ;)

    YanıtlaSil
  2. Rock n roll sevilmez mi yaaa :)) Bi Elvis ya da Richard çok iyi gider. Umarım beğenirsin. Yorumlarını bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rock n roll sevilmeyebilir niye sevilmeyebilir bana hep pop un annesi gibi geliyor. Bu doğrultudan gidecek olursak pop ve rock n roll aynı çerçevede düşünebiliriz sanıyorum müziğin içindeki o hareketlilik bana uymuyor , dans etmeyi pek seven biri değilimdir ;)

      Sil
    2. o_O Tür olarak disco olsa da o zaman hemen reçeteyi yazıyorum: "YMCA-Village People". Yerinde duramayıp kendini piste atacaksın :)

      Sil
    3. Haha :D Ben mii hiç sanmıyorum Mp3 ' ümde öylesine denk geliş bile öyle şarkı yok

      Sil