60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

10 Ekim 2012 Çarşamba

DOSTUMA DOKUNMA !


7 Ekim Pazar günü Anıtpark'taydım. Bir gün önce "kaçırılan" (toplatılma lafına karşıyım, elma mı bu toplansın?) sokak kedilerim ve gelecekte "kaçırılması" istenen bütün sokak hayvanları için oradaydım. Sevdiklerimle beraber doluştuk arabaya ve meydana vardık. İlk izlenim büyük bir "hayalkırıklığı"na sebep oldu; çünkü sayımız çok azdı ! Anıtpark'ı bile dolduramamıştık. "Zamanla dolar herhalde" diye düşünüp alandaki yerimizi aldık. Her birimizin elinde bir afiş; yeni yasaya, deneylerde hayvan kullanılmasına, hayvan tecavüzüne ve hayvana işkenceye HAYIR dedik. İki saati aşkın bir süre sloganlar attık, düdüklerle çevredekilerin dikkatini çekmeye çalıştık.

Daha sonra Sakarya Meydanı'nda toplanan diğer grup, Anıtpark'a katıldılar ve sayımız hayli arttı. Ama yine de bir başkente göre sonuç üzücüydü; çünkü gelenlerin de birçoğu şehir dışından gelen hayvan dostlarıydı. Ankara'm adına utandım. Demek ki "yaşatmak" bu kadar zor. "Yaşam"ı savunmaya gelince insan bulmak zorlaşıyor olsa gerek.. Umarım sesimizi "birileri" duyar ve bu zulme DUR der. Ölüm Yasası istemiyoruz. Daha fazla hayvanlarla uğraşılmasını istemiyoruz. Zaten sokak hayvanlarının ömürleri kısa. Her doğan güne "acaba bugün yemek bulabilecek miyim, yatacak yer bulabilecek miyim" kaygılarıyla uyanıyorlar. Bir de bizler bu işleri zorlaştırmayalım. Bırakın dostlarımız kısa yaşamlarında bu kaygılara takılmadan hayatlarını sürebilsinler. Unutmayın, var olmak haktır !

Bu hayvan düşmanlarında empati kurma yetisi olsaydı eminim sonuç böyle olmazdı. Çünkü ben her saniye şu duygularla yaşıyorum; "ben her gece sıcacık bir yuvada güven içinde uykuya dalıyorum, yemek bulma sorunum yok. kimse beni öldürmeye ya da bana tecavüz etmeye yeltenemez".. Ama bu insanlarda empati, vicdan ve sonrasında Allah korkusu yok. Yok ! Olsa zaten bunlardan herhangi biri, böyle bir davranışın içine giremezler. Hayvanları anlamaya çalışırlar. Kendilerini geçen gece acı acı miyavlyan anne kedinin yerine koysunlar. Kendi çocukları böyle ellerinden zorla alınsaydı ve bir daha göremeselerdi ne yaparlardı ? Büyük ihtimalle "hayvanlar" gibi böğürür, sağa sola saldırırdı. Bunu yapanlardan hesap sorma yoluna giderdi. Unutmasınlar ki hayvanlar bu dünyada susuyorlar, öteki dünyada konuşacaklar. Bu yapılanların her biri onlara sorulacak.

Son sözüm şu olacak; "HEPİMİZ PİTBULL'UZ BİZİ UYUTUN!"

Eylemden birkaç kare;

 
 
 
 
 
 
 
 
photos courtesy of Hayvan Hakları Blogu

 
photos courtesy of HAYTAP

6 yorum:

  1. merhaba!

    ben sakarya meydanı'na gittim, anıtpark'ta toplanıldığından haberim yoktu, şans eseri duydum birilerinden. sakarya'dan anıtpark'a gidileceğini bilseydim gelirdim ben de. halen de çok erken dağıldığımızı düşünüyorum sakarya'dan.
    beni de memnun etmedi kalabalık, neden ikiye bölünüldüğünü anlamadım, sordum sağa sola, bi cevap da alamadım.
    kendimi bildim bileli evde ve sokakta hayvanlara bakan biri olarak çok endişeliyim. belki de bi daha toplanmak gerekiyordur, bilmiyorum.
    içimi dökeyim dedim ankaralı olduğunuzu görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :)

      Neden ikiye bölündüğümüzü biliyorum; çünkü süreci yakından takip etme fırsatım oldu. Aslında son 2-3 güne kadar buluşma yeri Sakarya'ydı. Biz de oraya gidecektik. Ancak ne olduysa son dönemeçte oldu. Emniyet, Sakarya Meydanı'nı güvenlik açısından riskli olacağını bizlere bildirdi. Çünkü aynı gün Kızılay-Sıhhiye hattında büyük katılımlı bir Alevi yürüyüşü vardı. Olay çıkması muhtemeldi. O yüzden de bizleri Anıtpark'a yönlendirdi. Biz de olay çıkmaması ve dostlarımızın haklarını aradığımız eylemi tatsız olaylarla gölgememek adına Sakarya'dan vazgeçtik. Ama dediğim gibi bu değişiklik son anda oldu ve doğal olarak birçok kişinin haberi olmadı. Sonuçta iki grupta istenilen kalabalığa ulaşamadı.

      Bir ara Sakarya'dan insanlar bize katıldılar; ama nasıl haberleri oldu bilmiyorum. Sanırım bizden birileri ilk oraya uğrayıp çağırdılar onları. Ama dediğim gibi Sakarya'da tam olarak ne oldu, kaç kişi toplandı bilmiyorum.

      Ama anladığım kadarıyla iki grupta tamamen birleşse bile yine de bir İstanbul'daki kalabalığa erişemeyecektik. Çok üzücü. Bir başkentte bu kadar az hayvan dostu yaşıyorsa.. :( Umarım dediğin gibi bir kez daha toplanılır ve bu sefer çok daha büyük bir katılım sağlanır. Dostlar hak ediyor :)

      Sil
  2. harikasın zihin!
    nalet olsun bu yasayı düşünenlere bile. iğreniyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bu yasa tamamen çekilir ve bir daha dillendirilmez.

      Sil
  3. Bence de geri çekilmeli,bir daha gündeme gelmemeli.
    Bu arada sitemde ödülün var,alır mısın?Teşekkürler,başarılar..

    YanıtlaSil