60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

14 Eylül 2012 Cuma

Bir Erkeğin Tecavüz İsyanı

Başlığı "çarpıcı" olsun diye seçtim. Dikkat çeksin ve herkes tarafından okunsun diye.. Çünkü bu yazımın önemli olduğunu düşünüyorum. Öylesi bir müzik yazısından ya da keyfe keder hayata dair yazılarımdan biri değil bu. Herkes kulak vermeli diyeceklerime.

Dün Habertürk gazetesinin internet sitesinde bir habere rastladım. (Türkiye'de) adamın biri, ördeğe vahşi bir şekilde tecavüz etmiş ve zavallı hayvan veterinerlik fakültesinde ameliyata alınmış. Durumu da ağırmış.. Haberi ilk okuduğumda hiçbir tepki vermedim. Veremedim. Kanım dondu. Düşündüm birkaç saniye. "İnsanoğlu bu kadar kötü, bu kadar da aşağılık olabilir mi" diye. Oluyormuş demek. Şaşırmamalı. Pedofiller, zoofiller ve savaş yanlılarıyla dolu bir dünya.. İnsanoğlundan ümidi kesmemek gerek diyorum her seferinde; ama böyle haberleri de gördüm mü.. Ümidim kalmıyor. Hayata dair kaygılarım artıyor. Geçen gün de 3 yaşındaki bir çocuğa tecavüz haberi vardı. Nasıl bir toplum olduk allasen ? Dahası nasıl bir dünyada yaşıyoruz ? Sözcükleri bir araya getirmekte zorlanıyorum. Aklım almıyor. Vicdanım kabullenemiyor.

İşin daha da vahim bir boyutu var ne yazık ki. Dün bu haberin sosyal medyada yayılmasından sonra ortaya çok daha korkunç bir tablo çıktı. Twitter'da akşam saatlerinde "Türkiye Ördeğine Ağlıyor" hastag'i Türkiye çapında trending topic oldu. Bir toplum düşünün ki, böylesi rezil ve adi bir olaydan bile mizah çıkartma çabasında. İnanın dün gece o hastag'i gördükten sonra ne yapacağımı bilemedim. "Atatürk'ün, Anadolu ozanlarının ve daha nicesinin övdükleri, güzel insanlarımızın yerini günümüzde kimler almış ?" diye geçirdim içimden. O güzel insanlar nereye gittiler ?.. Deyim yerindeyse nutkum tutuldu. Ağzımdan ne bir küfür ne de bir sitem döküldü. Sadece kalakaldım. Ve utandım. Böylesi insanlıktan çıkmış varlıklarla aynı toplumda yaşadığımdan dolayı utandım ve dahası korku duydum. Bugün bu olay karşısında böyle bir tutum sergileyen, yarın öbür gün pedofilik vakalarda ne tür yorumlar da bulunurlar..Bugün hayvana bu kötülüğü yapan yarın evlatlarımıza ne kötülük yaparlar kim bilir.. Korktum. Düşünmek istemedim devamını.

Ne yazık ki bu utanç tablosunun devamı da var. Bilmiyorum, kendinizi hazır hissediyor musunuz; ama ben bu tablonun devamını da sizlere göstermek istiyorum. Twitter'daki bu rezalete elbette karşı çıkanlar da oldu. Duyarlı, insanlığını yitirmemiş, vicdan sahibi insanlar da var bu topraklarda. Tepki gösterdiler bu hastag'e. Dalga geçilmesini kınadılar. Tecavüzü "basit"e indirgeyen "basit" insanları eleştirdiler. Peki sonra ne oldu ? Bu olayla dalga geçen oğlanlardan biri (evet, profil resminden daha reşit bile olmadığını anlıyoruz) bu olaya tepki gösteren kızlardan birine "sen o elbiseyle dışarı çıkarsan adamda sana tecavüz eder ki haklı bu durumda" şeklinde bir yanıt verdi. Bu noktadan sonra birşey demek istemiyorum. Çünkü geldiğimiz nokta tam olarak bu ! İşte biz böyle zihniyetteki insanlarla aynı toplumu paylaşıyoruz. Aynı sokaklarda yürüyoruz. Aynı bakkaldan ekmek alıyoruz. Aynı havayı soluyoruz. Tek diyeceğim şu ki; çok üzgünüm. Çok öfkeliyim. Çok umutsuzum.

Bir de bu zihniyetteki adamlara sorsan hepsi "namustan, değerlerden" bahsederler. Mangalda kül bırakmazlar. Fakat kendi kardeşlerinin, aile bireylerinin kılına zarar gelse dünyayı yıkarlar. Başkasına bir şey oldu mu da "dalga geçerler". Espri konusu haline getirirler. Böyle de iki yüzlüdür böyleleri. Sorsanız hepsi erkeklik timsalidir. "Sapına kadar erkektir". Erkeklikleriyle gurur duyarlar. Peki sorarım onlara; bu yaptıklarınız erkekliğe sığar mı ? Hayvana tecavüz edilmiş orada, bunlar olayın dalgasındalar.. Bu mudur erkeklik ? Bu mudur insanlık ? Bilmiyorlar mı, böyle davranışlarla "erkek" kavramına en çok zararı onlar gibiler veriyor ? Evet, böylesi "erkeklik timsali" adamlar yüzünden toplumdaki erkek bireyler de potansiyel bir "sapık" olarak görülüyorlar. Erkekliğe en çok zararı yine bu "saplı erkekler" vermekte. Sapına kadar sapkınlar oysa ki..

5 yorum:

  1. duygularıma tercüman oldunuz. teşekkürler bu güzel yazı için..böyle bir çirkinlikten mizah çıkarmalar iğrenç. çocuklarımız adına kaygılanmamak elde değil.
    ama karamsarlık ve umutsuzluğa asla düşmemeli bence..

    YanıtlaSil
  2. BBM bizim bloglar mahallesine üye olmadığınızı farkettim. katılırsanız sevinirim. selamlar..
    http://mahallemizinsakinleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. bu zihniyette insanlar üreten bir ülkede yaşamaya başladık artık. toplumu bilinçlendirmekten öte, daha da cahilleştirmeye yönelik bir eğitim sistemi ve hatta eğitimsizlik içine doğru hızla sürükleniyoruz. ve bunu farketmek bir yana, anlattığın gibi bunu normal karşılamaya ve gittikçe böyle davranmaya başlıyoruz... yavaş yavaş, ince ince, namussuzluğu namusla bir tutmaya başlıyoruz... ne güzel di mi? hala farketmeyenlere selam olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sonumuzu hayretsin.. Diyebileceğim tek şey bu.

      Sil
  4. Bi tarafta toplum yozlaşıyor diye korkuyoruz bi tarafta tam tersi sapıklaşıyor ,sapkınlaşıyor diye korkuyoruz ..Bastırılmış duygu mu desem ne desem gerçekten çözemiyorum .Malesef doğru bir konuya değinmişsin , ben de bununla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum.

    YanıtlaSil