60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Kısa Kısa

Bob Dylan üstadımın 11 Eylül'de çıkaracağı yeni albümü "Tempest"ın ilk videosu bugün sevenlerinin beğenisine sunuldu. Video için tıklayınız efendim..

Video her zamanki gibi şen şakrak bir iş olmuş. Son dönem Dylan klipleri (ki ilk dönem klipleri diye birşeyi yok adamın) hep böyle kısa film tadında oluyor. Bknz. Beyond Here Lies Nothin'.

Şarkıya gelince bence her zaman ki gibi dört dörtlük. Kim ne derse desin benim en sevdiğim Dylan dönemi blues takıldığı yıllar. Folk, rock dönemleri de elbette leziz; ama blues yaparken sanki daha rahat üstadımız. Çok daha kişisel. 

Not: Bob Dylan'ın arkasında yürüyen güruha dikkat ettim de bildiğin Lady GaGa ve KISS'den Gene Simmons'ın birer "taklit"i mevcut. Videoda ne işleri var bilmiyorum; ama bana tebessüm ettirdi nedense :)) İlahi Dylan dede.

* * *

RHCP'ın Türkiye'de hatrı sayılır bir fan kitlesi var; kabulüm. RHCP, onca yıldan sonra ilk defa Türkiye'de konser vermeye geliyor; kabulüm. Ama sanki suyunu çıkarmadılar mı ? "What is kanka" zımbırtısından Peugeot 208 kaplamalarına kadar.. Sanırsın Paul Mccartney ya da Rolling Stones geliyor. Tamam, RHCP günümüz rock sahnesinin en büyük gruplarından biri. Enerjik ve kafa sahne şovları olsun, eğlenceli şarkıları olsun. Ama artık bir dursak diyorum ? Hani abartmasak ? Tadında bıraksak ?

Not: "Otherside" güzel şarkı gençler.

* * *

Radikal'in haberine göre ABD'nin birçok kentinde kadınlar, eşitlik için üstsüz yürüyüş yaptı. Erkekler ise onlarla dayanışma içindelermiş. Türkiye'de böyle bir şeye kalkışılsa.. Acaba o kadınlar tecavüze mi uğrardı, tacizle yırtarlar mıydı ? Olur mu olur. Çok değil, 7 Haziran gecesi Madonna'nın bize özet geçtiği "göğsü"nün üstüne günlerce konuşan bir milletiz. Her şey beklenir bizden.


* * *

Bu dünyadaki en zor şeylerden biri hakkı savunmak. Hele bir de savunduğun hak hayvan hakkıysa.. Bazı "hayvan" insanlar için "hayvanlar", sadece yenmek ve oyun oynamak için. Bir nevi oyuncak. Can filan taşıdığı yok ! Böyle insanlara karşı ilk başlarda saygılı olmaya çabalıyordum; ama bir süre sonra "yaşlı ve kendini hayvanlara adamış 'deli' görünümlü insanları" anlamaya başladım. Ben de "bitch" bir ruh haline büründüm. Biri sokak hayvanlarına zarar mı veriyor ? Basıyorum kalayı ! Hayvan haklarını bu kütüklere karşı savunacaksan alabildiğine çirkef olacaksın arkadaş. Ben bunu öğrendim işte. Başka türlü sokak hayvanlarını bu embesillerden kurtaramayacağız ! Çok üzücü..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder