60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

15 Mart 2011 Salı

Britney Spears - Femme Fatale






Bir albüm kritiği yaparken şimdiye kadar hiç bu kadar ikilemde kalmamıştım. Ortada "garip" bir albüm mavzu bahis. İyi desem, kötü şarkılar var. Kötü desem, iyi şarkılar da var. Orta desem, Ke$ha'larla filan aynı kefeye koymuş olurum ki bu da haksızlık olur. O yüzden albüm "iyiye yakın" bir "vasat üstü". O yüzdende dört yıldız yerine üç buçuk alıyor benden.

Şarkılara geçmeden önce, albüm kapağından bahsetmek istiyorum. Tipik bir Britney kapağı. Gene koskoca suratını yapıştırmış. Hemde bu sefer durum daha vahim. Zira diğer albümlerinin isimleri iyi kötü her kapakla sunulabilirdi; ama "Femme Fatale" gibi iddialı bir tabiri başlık olarak kullanıyorsan, ona layık olacak kışkırtıcı, gizemli gerekirse erotik bir kapak olmalıydı. Ama yine tipik Britney suratı. Ay parçası gibi ! Sexy bakışları attığını zanneden; ama şişme bebekler gibi duran bir poz. Oldukça başarısız.

..ve şarkılar. Albüm Ke$ha imzalı, "Till The World Ends" ile başlıyor. İlk dinlemede dahi Ke$ha etkisini duymak mümkün. Vokaller filan Britney'e yakışmamış. Sözlerin de Ke$ha tarafından yazıldığı da ayrıca sırıtıyor. Ama en azından albümün iyilerinden. "Hold It Against Me" ise albümün tartışmasız en "iyi" şarkısı. Hatta o kadar iyi ki, "Do Something"den beridir bekliyordum bu ayarda sağlam bir parça. Sonunda.. Klibini de ayrıca sevdiğimi belirtmiştim. Üstünde bir daha durmayacağım. Süper !! "Inside Out"un introsu nedense bana ilk dönem Britney ürünlerini hatırlattı. Böyle sahil kenarında ergenler filan.. Şarkı güzel. Klip gelse tutmaz; ama ben çekilse mutlu olurum. "I Wanna Go" ile Kylie Minogue'culuk oynuyor Britney'cik. Yerinde durmayan, kıpı kıpır bir şarkı. Arka fondaki ıslık efekti, basslar,.. Eğlenceli. "How I Roll" ise vasat bir şarkı. Sanki "Blackout"da kaydedilmişte ona yetiştirilemediği için "Femme Fatale"a knomuş gibi. Eski bir sound. Ve albümün "Hold It Against Me"sinden sonraki en iyi şarkısı : "(Drop Dead) Beautiful".. Sürekli inip çıkan temposu, şarkı arasında Britney'nin attığı iç gıcıklayıcı kahkası ve müziği ile inanılmaz eğlenceli bir şarkı. "Seal With Kiss" ise yine Kylie'cilik oynanmaya kalkılmış; ama başarısız olunmuş bence. will.i.am destekli "Big Fat Bass" güzel başlıyor, korkunç kötü devam edip öyle de bitiyor. Çok kötü. "Trouble For Me" ise tamamen Ke$ha kokuyor. Aynı şekilde çok kötü. Dinlemeye tahammül edemiyorum. "Trip to Your Heart" ise bize yeni birşeyler sunmuyor. Albümün genel soundunda hareket ediyor ve başarısız bir şarkı olarak Britney külliyatındaki yerini alıyor. O şarkıdaki Britney vokali "She Wolf" kokuyor. Benden söylemesi. "Gasoline"da favorilerimden. Nakarata gelene kadar ortamı "yağlayan" Britney, nakaratta hepimizi ateşe veriyor. "Criminal"ın müziği de eski Türk filmleri müzikleri gibi. Çok naif. Sözlerde hoş. İyi bir şarkı.



Britney bunu hep yapıyor. "Circus"ta böyleydi. Koca albümde beş güzel şarkı vardı, gerisi çöplüktü. "Femme Fatale" çıtayı yükseltiyor ve beş sayısının yerini yedi alıyor. "Yedi"ye dikkatinizi çekmek istiyorum. Albüm kapağında da o sayı mevuct. "7". Büyük ihtimalle yedi günahı temsil etmek için konmuş oraya. Ama eğer komplo teorisi seviyorsanız söyleyeyim, albümü kaydederken Britney bana sordu, "Kaç şarkı güzel diye" Yedi diye yanıtladım. O da bu sayıyı kapağına taşıdı. Yerseniz.. Kısacası Britney'miz günümüz tutan isimlerini (Ke$ha, Kylie, Shakira) harmanlayarak bir şeyler yapmaya çalışmış. Kendisi ve çoğu müzik otoritesi albümü gereğinden fazla olumlu karşılasada ortada bir magnum opus yok. Evet, Britney külliyatında iyi bir yer edinir. Ama "In The Zone" ve "Blackout"tan sonra. Beğendim mi albümü ? Vokaller Ke$ha kokmasa ve çoğu şarkı birbirini andırsada dinlenebilecek bir albüm. Dediğim gibi, beğendim desem bir türlü beğenmedim desem bir türlü.

Kilit Şarkılar : Hold It Against Me, (Drop Dead) Beautiful, Gasoline, Criminal, I Wanna Go

Not : Kısa bir not düşmek istiyorum buraya. Onca yapılan (aptallıklara varan) sansasyonel işlere rağmen Britney hala bu kadar tutuluyorsa karşısında eğilmek düşer bize. Cidden "Princess of Pop" lakabını hak ediyor sonuna kadar. Yıkılmak bilmiyor.

1 yorum:

  1. 7, britney'in 7. albümü diye değil miydi? Yoksa bu 7. albümü değil mi?

    Ke$ha rocks. Taklitler asıllarını yaşatır dhadlummm.

    YanıtlaSil