60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Temmuz 2009 Perşembe

Lady GaGa - The Fame




Bu sene iki genç yetenek üzerine çok yazılar yazıldı, haklarında çok konuşuldu. Biri Katy Perry öbürü ise Lady GaGa. Biri pop/rock formülünden yola çıktı ve bir debut için gayet iyi bir başarı yakaladı. Öteki ise electro/pop andını içerek müzik dünyasına adım attı ve o adım dünyanın ender rastladığı cinsten bir debutla devam etti. İlk duyduğumda Lady GaGa'yı adı bana drag queenleri çağrıştırdı ama öyle değilmiş işin aslı.Bana göre Lady GaGa'nın ilk albümü "The Fame" son yılların görüp görebileceği en kaliteli electro/pop albümlerinden birisiydi (moda dünyasını da etkisi altına yavaştan yavaştan almaya başlamıştı ) ve çıkardığı singleların her biri Madonna'nın yürekleri hoplatan disco parçalarını hatırlatan cinstendi. Albümdeki şarkıları tek tek ele alırsak ;





1.-) Just Dance: Bu albümden bir çıkış parçası için seçilebilecek en uygun parçaydı "Just Dance". Enerjik yapısı, cüretkar klibi ve alışılmadık sound'uyla enfes bir parça. Elbette şarkıya sesiyle destek veren hip-hopçı Colby O'Donis'te unutulmamalı. Vurucu bir parça !



2-) LoveGame: Dans pistlerinde şimdiden bir marş halini almış bir electropop mucizesi. Özellikle nakaratı hafızalara anında kazınan ve uzun yıllar daha unutulmayacak bir klasik. Sözlerdeki ahenk inanılmaz.Cüretkar klibi de cabası. Klip şarkıdan daha ön planda tutulmalı bence ; çünkü klipte gördüğümüz GaGa sizlerde de Madonna yahut Cyndi Lauper imajını uyandırmadı mı ? Evet Gaga açık açık Cyndi & Madonna'nın tahtlarına şimdiden göz dikmiş durumda. İlerki yıllarda bu hayalinin neresinde bulunacağını hep beraber göreceğiz.



3-) Paparazzi: Klibi son yılların en mizahi ve seksi kliplerinden biri. Tartışılmaz bir gerçek bu.. Sizi bilmem tabii. Şarkıyı ilk duyduğumda dedim, "İşte budur".



4-) Beautiful,Dirty,Rich: Intro'yu duyduğumda içimden "Eyvah Lady rap yapacak sanırım" diye geçirdim. Gerçi şarkı hafif R&B/dans/pop/elektro ekseninde gidip gidip gelsede güzel bir şarkı. Klibi var mı yalnız hala çözemedim. Kimileri var kimileri yok diyor.





5-) Eh,Eh (Nothing Else I Can Say): Sözlere gelin derim en başta. Çok iyi kurgulanmış sözler, sanatsal açıdan müthiş bir kliple desteklenirse işte ancak böyle bir şaheser çıkabilir ortaya. Albümün en iyi üç şarkısından biri. Motorun üzerindeki duruşu tarihe geçmeli.



6-) Poker Face: Hung Up'tan beridir görülmemiş bir başarı örneği...Haftalarca dünya listelerinde #1 kalan, hala da Billboard gibi prestijli listelerde varlığını üst sıralarda korumayı başaran kurusuz bir dans parçası. Çok söze ne hacet. K-U-S-U-R-S-U-Z !!! Albüm sırf bu parça için bile alınıp dinlenebilir. Albümün en iyisi. Tek kişilik dev kadro.



7-) The Fame: Kendisinde pek bir şey bulamadığım bir parça. Albümün tek zayıf şarkısı.

8-) Money Honey: Bir diğer adı da "Bass Manyağı". Bu ismi ben taktım ona. Bassı kökleyin ölene kadar dinleyin. Clublık enfes bir şarkı.

9-) Again Again: Çok tatlı bir yolculuk parçası olur. Sözlerini dinlerken hafifliyorum nedendir bilmiyorum.

10-) Boys Boys Boys: Intro Alphaville şarkılarını hatırlattı bana. Vokaller aynı Britney Spears. Olmasada olur bir parça ama "The Fame" kadar yerden yere vurulacak bir felaket değil.

11-) Brown Eyes: Bu kadar hızlı bir albüme bu kadar slow bir şarkı gitmez. Vasat.

12-) Summerboy: Vasat. Çok söze gerek yok.Geçiniz. Ama en azından albümün nazarlığı oluyor işte bunlarda.

13- I Like It Rough: Kylie Minogue bu şarkıyı keşke okusa. Tam Kylie'lik bir parça. Kylie'nin X albümünde yer almalıydı. Şirin bir elektro/pop/dans karması.


2-3 şarkısı dışında albümde fire veren şarkı yok. Piyasaya taze kan getiren Lady GaGa'yı kutlar başarılarının devamını beklerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder