Zihnin Arka Sokakları

"Ve en sonunda göreceğin aşk, verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End) 🎵🐝💕🌻🌍🐾

3 Ocak 2018 Çarşamba

Coachella ve Lorde Mevuzusu

2018 baharının Coachella sanatçıları açıklandı. Gördüklerime inanamadım. Headliner dediğimiz assolist şarkıcıların tamamı hip-hop/r&b alanından seçilmiş. Tek tip. Büyük isimler inkar etmiyorum fakat rock ve pop alanından birilerinin araya sokuşturulması gerekirdi. Ana omurgasını her zaman rock oluşturuyor bu tarz büyük etkinliklerin.

Can sıkıcı nokta sıralamalar. Koskoca Talking Head'in solisti David Byrne, Beyoncé'den çok önce sahne alıyor. Pes. Gene eskilerden Nile Rodgers var Chic grubu ile beraber ve çok gerilerde.

Lorde, yılın son günlerinde İsrail konserini iptal ettiğini açıklamıştı. Yılın son günü Washington Post'ta bir rabbi ilan vermiş. Lorde'u cahil, önyargılı ve de ırkçı olmakla suçlamış.

Komik. Çünkü boykot edenleri eleştirenler sanatçıların politik davranmaması gerektiğini ve BDS tarzı boykot gruplarına "boyun eğmemeleri"ni söylerken kendileri politik bir pozisyon alıyor. Herkes özgürdür. Sahne almamak bir tercihtir tersi de. Fakat tarih "hepsini" yazar. Böylece tarih Lorde'u, Roger Waters, Elvis Costello, Ken Loach, Mike Leigh, Gorillaz, Thurston Moore, Lauryn Hill, Sinéad O’Connor ve Brian Eno gibi "doğru" sanatçılarla beraber yazacak. Diğer taraftan Radiohead, Morrissey, Nick Cave ve Paul McCartney gibileri de. Müzik ve sevginin tarafındayız.

2 yorum:

  1. Sevmedim sevemedim şu hip-hop denen müziği 👹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi örnekleri olduğunu düşünüyorum fakat kısıtlı. Beastie Boys, Nas, Kanye West, Lil Wayne gibi :)

      Sil