60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

22 Temmuz 2017 Cumartesi

Yazlıkçı Mimi


Sıcak havalarla mücadele ederken mimlendik dostlar.

1) Yazın çıkan çok sevdiğin sanatçıdan/gruptan bir şarkı.
İnsan 72'isine de gelse kalitesinden ödün vermeyebiliyor. Bir New Wave efsanesi Blondie'nin fantastik solisti Debbie Harry, aradan geçen 40 seneye rağmen hala çekici, hala kışkırtıcı. Albüm Mayıs'ta çıktı fakat bu yazın en sevdiğim şarkılarından biri.


2) Bu yaz en yeni keşfin.
Şarkıdan ve albümden çok yakında bahseceğim. Lorde kızımızı gözüm tutmaya başladı dostlar.



3) Bu yaz sürekli dinlediğin bir şarkı.
Cevabım aslında Slowdive'dan No Longer Making Time fakat Youtube'ta olmadığından başka bir cevap vereceğim.Yılın bence en iyi ikinci albümü olan The xx'in I See You'sundan bir parça seçtim. Klibin başrolünde Stranger Things'teki kız var.



4) Bu yaz en çok duyduğun şarkı. 
AMAN TANRIM !



5) Bu yaz eski de olsa dinlemekten vazgeçemediğin bir şarkı.
Çünkü klasikler asla tükenmez.



6) Sence bu yazın en favori hiti.
Hit mit bilmem anlamam. Şarkı güzel.


7) Senin bu yazını anlatan bir şarkı. 
Hislerimizin tercümanı. Çok pis bir şarkı.

"Eğer derlerse ki, 
Kim umursar, eğer bir tane ışık daha sönse, 
Gökyüzündeki milyonlarca yıldızın arasında?
Titreyerek parıldar
Kim umursar, birinin zamanı sona yaklaştığında?
...Kim umursar, eğer bir tane ışık daha sönse,
Ben umursarım."


20 yorum:

  1. Eğer Öneri Makinesi yapmasaydı ben kesinlikle mimleyecektim seni. Çünkü müzik denilince aklıma gelen bloggerların başında geliyorsun.

    Şimdi keyifle dinlemeye başlıyorum seçimlerini 🎧

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları duymak çok güzel :) Teşekkür ederim.

      İyi dinlemeler.

      Sil
  2. Teşekkürler yaptığın için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esas benim sana teşekkür etmem lazım :)) Mimlere geri dönmemi sağladığın için listelerle.

      Sil
    2. Yaa öyle demek, ne mutlu bana :). Bu arada Blondie rocks!

      Sil
    3. Debbie Harry kuşkusuz efsanevi bir kadın :) Her daim aşkım sürüyor <3

      2014'te onu izlediğimde nasıl da ayaklarım birbirine dolanmıştı heyecandan. Yüzünü sildiği havluyu bizim tarafa atınca hele ki.

      http://zihninarkasokaklari.blogspot.com.tr/2014/09/sarsn-aksam.html

      Sil
    4. Link kopyalanmıyor Zihincim ben de konser yazılarına giderken kayboldum, Morrissey'de kaldım zaten görürsün :). Aynı konserdeymişiz meğersem Fermina sen ben ama hepimiz ayrı alem :). Bu yazıyı da bir ara kaybolmadan bulup okurum umarım :) MErak ettim seni sarsan akşamı :).

      Sil
    5. Bloguna link atayım ben :) Ah ahhh eskiden sıkı konser izleyicisiydim. 2017 maalesef 0 konserle geçiyor şuana dek bende. Malum derli toplu bir festival veya adam akıllı bir rock konseri olmadı. Geçen sene Antalya-İstanbul-Ankara turnem sanırım jübilem oldu :(

      Sil
    6. Bana zaten hiç sorma :). Morrissey konserine ne şartlarda gittim ondan sonra zaten öyle planlarım bile olmadı :). Gerçi Ankara'da yerli gruplara gittim sonraki zamanlarda, güzellerdi de. Bu sene zaten adı bile geçemiyor konserlerin :). Zaten dediğin gibi kalmadı festival :(.

      Sil
    7. Biz Ankaralıların müzik dramı :(( Kronos Quartet, Zaz, Buena Vista Social Club, Uriah Heep, Nouvelle Vague ve Elton John harici yabancı hiç kimseyi izlemedim sanırım bu şehirde ki bunlara da razıyım. Hep İstanbul veya başka şehirlere taşındık konser zamanları :( Yerli sanatçıları da vaktiyle çok izledim Ankara içerisinde. Bu sene artık hiç içimden gelmedi. Cem Adrian ve Özdemir Erdoğan'ı istiyorum fakat bu aralar yoklar.

      Sil
    8. Ankara yine iyiydi ben şu an orada da değilim konserin k'sini ağzıma alamıyorum :). Dediğin doğru, maalesef olanların hemen hemen hepsi İstanbul'da. Cem Adrian ile pek münasebetimiz yok ama Özdemir Erdoğan güzel olurdu. Bir konseri olsa gitsen yazsan biz de okusak :). Ohh miss :).

      Sil
  3. Listeni çok sevdim! Özellikle 6 numarayı sayende keşfettiğim için pek mutlu oldum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu o zaman. Meydan okuma amacına ulaşmış :)
      Selamlar.

      Sil
  4. naalesef bu yaz en çok duyduğum şarkı despasito oldu :( senin ki harikaymış bu arada

    YanıtlaSil
  5. Bence de "müzik" deyince aklıma gelen "Zihnin Arka Sokakları"

    YanıtlaSil