60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

20 Nisan 2017 Perşembe

Tarla Kuşları

"Konuşmak yalan söylemektir."

William Burroughs'a atfedilir ifade. Kim söylemiştir inanın ilginemiyorum. Fakat sözün doğruluğu önemli. Sözcükler hiçbir zaman tam olarak hissedileni yansıtmaz. Eylemler sözcüklerden daha güçlüdür. Bu yüzden konuşmaktansa susmak daha yerindedir, inandırıcıdır. Susmak neticede bir eylemdir. Yalansızdır susmak.

Acıları susarak ifade etmek en dürüstüdür.

Kim bilir, bu yüzden Virginia Woolf da Dalgalar'ı yazarken sözcüklerden ziyade seslere önem vermiştir. Beyninize çarpan dalgaların metalik soğukluğunu hissettirmenin tek yolu sesi hissettirmektir. Dalgaların sesini.

Sözcüklere güvenmem.

En sonunda ve en önemlisi de sözcükler onu yarı yolda bıraktı, der Camus. Beni de yüzüstü bıraktılar.


Gözler sahicidir.
Gözyaşları.
Bakışlar.
Kirpikler.
Ses.
Müzik sahicidir.
İyi uykular.


12 yorum:

  1. 'Susmanın kalesine sığınıyorum.
    Önümde karanlıktan duvarlar,
    Sırtımda insan yüklü bir gök var.'

    YanıtlaSil
  2. Philip glass'ı the hours ile tanıdım hem klasik hem de minimalist yönü benim için daha bir özel yaptı onu ve diğer minimalist diyebileceğimiz sanatçılar , max richter ,julia wolfe, hans zimmer,steve reich iyi ki böyle composerlar var ne diyelim söz gümüşse sükut altın müzik platindir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saydıklarına ayrıca Steve Reich'ı da ekleyelim yıldızlar karması olsun sonra :) Minimal bestecilerin eserlerini dinlemek zevk veriyor, özellikle çalışırken, yatmadan önce.

      Sil
  3. aa güzel olmuş bu , susmak iyidir ama ben susamam , yalanı da severim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen konuştuğumuz, yalan söylediğimiz zamanlar da oluyor, ama çaktırmayın :p

      Sil
  4. Jane Doe'lu filmi öneren arkadas burada mı? Ona laflarım var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet iyiydi -_- Bu senenin şimdilik en güzel korku filmlerinden biri.

      Sil
    2. Ödü bokuna karışmak deyimi vücut buldu o akşam ben izlerken, öyle diyeyim. Kendisinin tavsiyelerini bekliyoruz ama anca bir 6 ay sonra falan izleyebilirim bir korku filmi bir daha.

      Sil
    3. Ahahahaha. Dedim acaba sevmedi mi.

      Sil
    4. Yok ya sıçtım diyorum SIÇTIMMM hahahah
      Filmi 3 saatte falan izledik, arada fenalaşıp yarışma programı falan izledim, o derece.

      Sil