60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

10 Mart 2017 Cuma

Bugünlerde Olanlar

Son zamanlarda çok iyi bir ritim yakaladım. İstediğim kitapları sırayla indiriyorum mideye. Maşallah deyin.

Yan Gel Yat Üniversitesi tekrardan blogunda. Gene eski komşularımdan Hello Radio da Fermina Hanım'ın sayfasında görüldü.

Dün az kalsın bir ev kazasında kendimi yaralıyordum. Tebrikler. Kafa dolu. Ne bekliyordum ki zaten...

Birisi gelip televizyonumu camdan atabilir mi lütfen ? Hayır, tamam izlemiyorum tartışma programları falan, ama ne zaman açsam lök diye karşıma siyasetli şeyler çıkıyor ve kalbim güm güm atıyor. Yapmayın. Sakinliğe ihtiyacım var, üzmeyin beni sayın ceketliler. Belgesel kanallarına terfi ettim. Normalde onları da izlerken sıkılan biriyim fakat ne yapayım şimdi ? Maalesef sessiz uyuyamayan biriyim. Yatarken mümkün olduğunca televizyonu açarım. Çoğu zaman kulak bile kabartmam... Maksat ışık, gürültü. Şimdi de yer gök referandum. Oyum belli. Beni ikna etmeye çabalamayın. Geçen akşam sizin tartışmalarınızdan kaçarken reklamsız, veya reklamın çok az verildiği belgesel kanallarından birini açtım. Ve uykum kaçtı ! Saat 3'e doğruydu. Ben deli gibi oturmuş, sırtlanlarla aslanların mücadelesini izliyordum. Bir ara da firavun faresi mi ne o çıktı. İrkildim yattım.


Nedense son günlerde aklıma Camus'nün kitabı geliyor. Veba'yı okumuş muydunuz acaba ? Cevabınız hayırsa bu günlerde okuyun derim. Aklıma düşüyor bu kitabın aşıladığı tükenmez umut. Ne biçim kitaptı ya ! Adamlar umuda sıkı sıkıya bağlanıyordu falan filan. Umut iyi bir dost.

Mesela gene bu günlerde Capote'nin Çimen Türküsü'nü okuyabilirsiniz. Çok etkilenmiştim. Kütüphaneme bakıyorum... Celine'in klasiği Gecenin Sonuna Yolculuk her daim geriye dönüp okunması gereken kitaplardan yine. Henry Miller'lık havalar da geldi sanki ? Yengeç Dönencesi bahar günlerinde iyi fikir (gerçi bana çok karamsar gelmişti). Bu kitapları farklı yıllarda ve farklı ruh halleri içinde okumuştum. İnsanlar sürekli değişim içindeler.

Regular Show'u izliyor musunuz ? Çok acayip bir dizi.


Kafayı kırdım diyorum ya, geçen akşam yolda gidiyordum, radyoda Lana Del Rey'in yeni şarkısı Love çalmaya başladı (dikkat !! girişi nefes kesebilir) ve tüyler diken. Şarkılar etkiliyor beni. Radyoda bir şarkı çıksın, dağılabilirim hemen. Bendeki de kalp galiba. Nakaratta ne zaman "to be young and in love aaah" dese uzay boşluğuna sürükleniyorum.

Hem şarkılardan konu açtım, gıcır bir şarkı önereceğim, sabahtan beri bin kere dinledim sanırım. Normalde Lorde'un şarkılarını sevmiyorum. Böyle şarkılar yığılacakmış gibi duruyor sanki, fakat bu yeni şarkısı bir başka, Green Light'ı mutlaka dinleyin. Gözüm karardı son dakikaları dinlerken. Efsane bir şarkı olmuş ! Şarkının sonu gerçekten aldı götürdü beni. Dönmek istemiyorum. İşte bu!


4 yorum:

  1. Yaa ben de istiyorum bir ritim yakalayayım, gene kağnı hızıyla kitap okuyorum :/ (Tahtaya vurdum senin için.)
    Green Light'ı ben de çok beğendim, zaten beğeniyorum bu kızı. Sonra da aklıma 15 senelik beyaz adidaslarım düştü, giyerim ben şimdi gene diye. Bulamıyorum, sanırım bir kazı evi deposunda bıraktım onları, canım sıkıldı ahahhha :D
    Cartoon Network'te mi Regular Show, nereden seyredebiliyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen ay öyleydim ben. Kitabı alıyordum elime gitmiyordu bir türlü. Darısı sana o zaman :(

      Bende de eşya kaybetme problemi var ya. Evet Cartoon'da :D

      Sil
  2. şu siyasetten anlamayan ceketli abileri ben de dinleyince moralmen çöküyorum. aslında televizyon ve ekşisözlük tam anlamıyla ömür törpüsü. gerek yok bunlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi biliyorlar maşallah :) Televizyonu hala atmıyorsam nedeni akşam sessiz uyuyamamam.

      Sil