60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

24 Şubat 2017 Cuma

Yeni Bir Meydan Okuma (7.Gün)


7. En saçma zevkin? 

Ağaçlara dokunmak olabilir. Doğayı ne kadar sevdiğimi anlatamam herhalde (ekoseksüel değilim aman ha! -- yeni neslin antin kuntin hipster akımlarından hazetmiyorum). Rüzgarı yüzümde hissetmek, ağacın kabuğuna dokunmak, çiçeğe yakından bakmak, toprağa güzelce oturmak, bulutları tepede hissetmek, yıldızları gökte seyretmek ve daha nicesi. Çünkü doğa bizden önce de vardı, bizden sonra da olacak (tabii insanoğlu mahvetmezse), ne büyük hikmet kendisi ! Hazır şimdi "hikmet"ten açıldı konu, Nazım Hikmet'i de analım.

Bir Nazım rubaisini, Onno Tunç bestesinin üstüne, Uzay Heparı imzalı düzenlemesiyle Sezen okursa nolur... Şaheser. Dört müthiş insanın emeği bir arada. Bana göre Sezen'in en iyi vokal yaptığı dönemler 80'ler sonu, 90'lar başıdır. Deli Kızın Türküsü ve Işık Doğudan Yükselir de sanatçının en güzel albümleridir. Anadolu'dan beslenen, sevgiyle harmanlanan, kardeşlikle yazılan albümler onlar. Sezen Aksu 88 ve Gülümse de benim unutulmazlarım arasında tabii ki.

"Bu bahçe, bu nemli toprak,
Bu yasemen kokusu, bu mehtaplı gece, 
Parıldamakta devam edecek, 
Ben basıp gidince de,
Çünkü o ben gelmeden, ben geldikten sonra da, 
Bana bağlı olmadan vardı..." 


6 yorum:

  1. Doğaya dokunmak, rüzgarı hissetmek, manzaraya dalmak gibisi var mı?

    Sayende unuttuğum Sezen şarkılarını hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeşilliklerin ineklerin falan arasında büyüdüm. Şimdiki çocuklar doğadan uzakta büyüyor hep.

      Ne mutlu o zaman :)

      Sil
  2. Her ne kadar kurak bir ovada buyumus olsam da doga bilimleriyle ugrasan ve cokca Sezen seven biri olarak: ben kalp agaclara dokunmak ve ben kalp Sezen aksu 88 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben kalp bu yorumunuz :) 88 albümü Türkçe popun eşiklerinden biri kesinlikle.

      Sil
  3. Ağaçlara dokunmak bana da iyi hissettirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlarca hatta yüzlerce yıllık anıların üzerinde biriktiği kadim canlılar.

      Sil