60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

22 Şubat 2017 Çarşamba

Yeni Bir Meydan Okuma (5.Gün)


5.Gereksiz bir yeteneğin var mı ?

Nasıl bir yetenek tam bilmiyorum, fakat fotoğrafik hafızam çok kuvvetlidir, yüzleri unutmam. Eşyaları unutmam. Mekanları unutmam. Yıllar geçer, en anlamsız, ufak detayı bile hatırlarım. Şeklen ama. Mesela daha önce bahsetmiştim, isimleri hemen unuturum. Ama resimleri hiç unutmam. Kafaya yazarım. Hele ki insan yüzlerini... Tek sefer bile yeter çoğu zaman. Şip şak ! Zihin'desiniz artık.

Bu şarkıyı dinlerken Şükela Sesler komşumu hatırlıyorum. Albüm çıktığında bu şarkıyı dinlemem gerektiğini söylemişti. O gün bugündür dinliyorum. Meydan okuma garip şeyler hissettirdi bana. Hüzün bastı sanki ufaktan. Yılların ne çabuk geçtiğini fark ettim. Bir kez daha.
 
"Pardon, bakar mısınız ? Tanışmış mıydık ? 
Sevmiş miydim ben sizi hiç ? Sevişmiş miydik?
Pardon, daha önce konuşmuş muyduk ? Yürüyüp çıkmazlarda yorulmuş muyduk ? 
Yüzünüz ne kadar da aşina ! Avucumun içine alıp öpmüş olabilirim..." 


10 yorum:

  1. Ben de fotografik hafızaya sahibim. En gereksiz detayı bile hatırlamama neden olan hafıza da bu sanırım. Ama bazen çok işe yarıyor. Mesela yol bulmada. Gittiğim yerin yolu üzerinde hangi mağaza vardı, nasıl bir binaydı vs. :))

    Bu arada bu şarkıya da bayılırım. ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Navigasyon görevi görüyorum ben de :D

      Albümü pek sevmesem de o şarkıya bayılırım.

      Sil
  2. Ben isim hatırlamadığım gibi yüzleri, mekanları filan da pek hatırlayamıyorum :) Biri hatırlatınca bile emin olamıyorum, gözlerimi kısıp "Haaa vardı sanki öyle bir şey, evet" diye şüpheler içinde kalıyorum.
    Ayrıca bu soruda tıkandım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli :) Benim hafızamda gereksiz bir sürü şey yüklü. Yediğim şeyleri bile anımsarım. Gireriz mesela bir restorana, başlarım hemen, "aaa şunu yediydik" :D

      Sil
  3. hepimizin anlamsız bir hafızası varmış galiba :D
    ben de geçmişi acayip anımsıyorum detay detay ad ad olay olay
    ama yakın geçmiş
    kayıp....
    alzaymır mıyım neyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke isimleri de hatırlasam. Yüzü görüyorum, hemen soruyorum, pardon isminiz neydi acaba :)

      Sil
  4. Hafızam oldukça kuvvetlidir. Ben de söylenenleri asla unutmam. "Ben böyle demiştim de sen de şöyle cevaplamıştın" diye anlatırken insanların dehşete düştüğü oluyor.

    Pek sevdiğim bir kitap karakterinin de böyle fotoğrafik hafızası pek kuvvetliydi. Aşıktım o karaktere 13-14 yaşlarındayken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylenenler yok bende de :D Hatta mesela mesaj atarım birine ya da telefonda bir şey derim, ertesi gün olur sonra, "Zihin şöyle demiştin sen" derler ve ben "hönk" olurum :)

      Sil
  5. Görsel hafıza var ama bu kadar iddialı değilim ben ya unutabilirim unutma payı her daim var ;)
    Bu şarkı çok acıklı değil mi ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana nötr gelen şarkılardan. Neşeli diyemem veya kederli diyemem. Fakat hafif hüzünlü :)

      Sil