60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Ocak 2017 Pazar

En Soniğinden Meydan Okuma (9-13.Günler)

Arayı soğutmadan geri döndüm (yapılan yorumlardan birini onaylarken silmişim-özür dilerim).

9) Göç etmek zorunda kalsan yaşamak için seçeceğin ülke



Üzgünüm fakat bu soruyu sevmedim. Cevaplarken soruyu değiştireceğim müsadenizle.

Bir kere göç etmek zorundaysam nasıl seçim şansım oluyor ? Resimdeki el kadar bebeğin seçim şansı yoktu. Milyonlarca insana da o şans tanınmıyor. Can havliyle kaçıyorlar ülkelerinden. Çünkü "zorundalar". Göçmen bir ailenin çocuğuyum ve sabaha kadar anlatacağım hikayelerim var. Emin olun göç etmek bir şaka değil. Başka ülkede yaşamakla göç etmek zorunda kalmak çok başka şeyler. Vatanından, evinden, toprağından sürülmek kadar acısı yoktur herhalde. Allah kimseye yaşatmasın bunu. Göç demek kaybetmek demek. Bir çok şey elinizden kayıp gidiyor. Size düşen arkanıza bakmamak. Göç bir şaka değil. Burada konuşacak kadar hafif bir mevzu da değil aslında.

Sözlük mecralarında "Türkiye'den s*ktir olup gitmek" başlıklarını okudukça alnımdaki damarlar şişiyor. Oradaki bazı insanlar göç etmeyi oyunlaştırmışlar. Çocuk oyuncağı gibi sanki. Paran vardır, iraden vardır, fırsatın vardır çeker gidersin (hangi ülkede memnun değilsen). Ama göç etmek durumunda kalmak başka bir şey. Çünkü elinde olmayan olaylardan dolayı yollara dökülmek zorundasın. Vaktiyle Balkanlardan insanlar nasıl sürülmüş bir zahmet okuyun sözlük yazarları. Yetmiyorsa sonra da ülkenin sokaklarını dolaşın biraz. Suriyelileri izleyin. Hala meselenin vehametini anlamadıysanız Belgrad'a uçun hemen, sokakları ve parklarını görün, her yerde buz gibi havaya rağmen dolanan insanlar. Hiçbiri sizin gibi pembe kıça ve dolu bir cüzdana sahip değil maalesef. Zorunlu göç ile bilinçli ülke değiştirmeyi karıştırmamak lazım.

Fütursuzca konu başka yerlere gitti ama soruyu başka şekilde cevaplıyorum. "Başka ülkede dünyaya gelecek olsaydınız hangisi olurdu?"nun cevabı Fransa veya Güney Amerika'dan bir ülke olurdu. Havasından ve suyundan olsa gerek Akdeniz ülkeleri ve vatandaşları sıcak geliyor. Güney Amerika ne alaka peki o zaman... "Akdeniz kafası"sına en yakın diğer bölge olduğundan dolayı.

10) Asla unutmak istemediğin anın

Söylemiştim aslında, hafızam kötüdür, bazen geceleri uzaylıların beynimi kaçırıp formatladığını düşündüğüm oluyor. Keşke elimde olsa ve güzel anıların hepsini beynimin köşelerine mıhlayabilsem. Ama ne fayda unutuyorum. Belki abarttığımı düşünüyor olabilirsiniz fakat en güzel anılarımda konserlerde yaşadıklarım var. En güzel günlerimin heyecanla konser alanının önünde beklediğim günler olduğunu söyleyebilirim. Leonard Cohen'in izlediğim ilk ve tek konserini hiç unutmak istemiyorum. Hayatım boyunca öyle bir konser daha izleyeceğimi sanmıyorum. Yine Madonna'yı izlediğim geceyi unutmamalıyım, çocukluk düşümdü.

11) Dolabındaki en eski kıyafet

Hatırlamıyorum arkadaşlar. Beni seven hafıza açıcı doğal karışımlar hazırlasın göndersin. Gerçekten unutkanlıktan bıkmış durumdayım. Nihayet kendimi unutacağım kurtulacağız yükten.

12) Son 10 yılda hayatında neler değişti ?

Her şey. Yeni arkadaşlıklar, peşisıra ölümler, okunan kitaplar ve gidilen konserler. Dipsiz burgaçlardan geçtik. Tünelin ucu buraya çıktı.

13) 10 yıl sonra nerede, nasıl yaşamak istiyorsun ?

Fikrim yok. Ama herhalde müzik dinliyorumdur.


6 yorum:

  1. göç etmek konusunda yazdıklarına katılmamak elde değil.

    YanıtlaSil
  2. Ben de böyle düşünüyorum göç konusunda. Taşınmak ile göç etmek aynı şey değil.
    Doğal karışım bilmiyorum ama bir akıl defteri işe yarayabilir Zihnibeyciğim, kısa kısa hissiyat yazmak için, mühim hadiseleri not almak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar her şeyi birbirine karıştırıyoruz ki..

      Gerçekten lazım - eskiden benim databankım vardı :)

      Sil
  3. Göç konusundaki her kelimeye katılıyorum. Çok iyi ifade etmişsiniz. Son zamanlarda göçmen olmayı turist olmakla karıştırıyorlar maalesef. Şahsen, gezmeyi görmeyi severim ama temelli farklı bir ülkede yaşamayı asla istemem. Göçmen olmayı düşünemiyorum bile. Oğlum küçüklüğünden beri yurt dışında okumak, farklı ülkelerde yaşamak isteyen bir çocuk. Bunu hep dillendirmiştir. 15 Temmuz gecesi yazıştığı yabancı arkadaşlarından biri -çocuklar devamlı neler oluyor diye soruyorlardı- "annem sizi göçmen olarak aldırır buraya, korkma" demiş. Bizimki nasıl ağladı "ben göçmen olmak istemiyorum" diye:( Yani demek istediğim farklı ülkelerde yaşamayı sevebilirsin, okuyabilirsin, iş ilişkine girebilirsin, çalışabilirsin, yabancı arkadaşların olabilir, ama vatanın bir tanedir. Allah kimseyi sevdiği topraklardan ayırmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar doğru ki yazdıklarınız. Herkes turistik gezmeyi, yeni iş deneyimleri edinmeyi, (genç ise) yurtdışında okumayı veya temelli gitmeyi de isteyebilir. Kişinin tercihidir. Ama göç durumunda kalmak apayrı hikaye. Zamanı gelir kızarız yaşananlara. Çekip gitmek isteriz belki. Son kertede burada ecelimizle ölmek isteriz. En azından blog komşularımın çoğu katılacaktır bu dediğime. Ne kadar kızsak bile toprağına insanına bağlıyız buraların. Göç etmek zorunda kalmasın hiçbir millet... Kötü bir deneyimdi o korkunç Temmuz gecesi. Bir daha yaşanmaması umuduyla.

      Sil